Meest recente klachten

R. P.
30/01/2025

uitbetaling probleem

Wij hebben via mijn man zijn werk(total energie) een hospitalisatie en tandverzekering Het probleem zit bij de tandverzekering.Eerst had ik een paar wortelkanaal behandelingen. Na weigering belde ik naar mijn man zijn werken bleek dat de CAO deze behandeling had vergeten te onderhandelen en niet bij het pakket zat Op 4/7/2024 had ik een afspraak in het jan palfijn ziekenhuis te Merksem met MKA arts dr. de foer , voor het verwijderen van een rotte wijsheidstand.DE dr zei me ook ,dat het beter zou zijn om implantaten te zetten in de plaats van 2 ontbrekende tanden.Want aan de ene kant zakte de tanden ernaast weg en aan de andere kant zakte het tandvlees. hij zei dat een implantaat beter zou zijn voor het behoud van mijn andere tanden Maar ook het verwijderen van deze tand werd niet terugbetaald.Ik dacht toen nog ,dat dat ook niet in het packet zat .Op 18/12/2024 is het dan zover en ga ik terug naar het dagziekenhuis voor het implantaat Met een bang hartje, want je weet niet wat er te wachten staat en het speelt zich af in een dagziekenhuis. Maar dat viel blijkbaar reuze mee want de ingreep was ambulant en een uur later was alles al voorbij Hoe vaak ik tegen de verzekering ook zeg dat het ambulant was en met toevoegen van een verslag van de dr , blijven ze weigeren om terug te betalen Er is ondertussen al veel mail verkeer geweest, maar nooit positief MVG Christel

Opgelost
B. D.
23/04/2024

Dringend gewaarborgd inkomen

Dringend !BesteBij mijn vorige werkgever had ik een verzekering gewaarborgd inkomen. Door een burn-out bij de werkgever moest ik hier helaas beroep op doen.Ik was op invaliditeit bij de mutualiteit tot eind augustus 2023 en ik word door medisch ontslag op 20/5/2023 uit dienst bij Jumbo. Door een fout bij hun hebben ze bij betaald tot eind september en omdat ik geen attest heb van de mutualiteit willen ze dit bedrag teruggestort krijgen.Kan dit ?

Opgelost
V. K.
2/02/2024

Hospitalisatieverzekering met automatische opdracht stopgezet door hun fout

Mijn schoonmoeder van 84 jaar is al zo'n 6 jaar bij de firma Vanbreda voor haar hospitalisatieverzekering. Deze werd betaald door een maandelijkse automatische betaling door Vanbreda zelf. Na nazicht van haar rekening zie ik dat er enkele rare dingen zijn gebeurd op haar rekening, zoals 2 keer aftrekken in de maand februari en terugstorten van het bedrag... Nu zou er in januari een openstaand bedrag zijn van 26.54€ waarvoor Vanbreda 3 aangetekende zendingen stuurt naar een oud adres, de brieven worden dus teruggezonden. Als ik zie dat er iets niet klopt stuur ik een e-mail naar Vanbreda die mij zegt dat ze al van in januari niet meer verzekert is! Maar wat is er wel gebeurd? Vanbreda is nog premie blijven aftrekken tot in juli! Hoe is dat mogelijk als ze er al in januari is afgesmeten? Wij vinden dat evenveel de fout van vanbreda omdat wij erop rekenen dat ze maandelijks het bedrag aftrekken. Ze doen dat niet maar wij worden er gewoon afgesmeten?

Afgesloten
A. M.
11/10/2023

Overname hospitalisatie van vorige werkgever

Beste,31 augustus 2023 liep mijn contract bij mijn vorige werkgever af. Ik had via hen een collectieve hospitalisatieverzekering. Bij vertrek is er de optie om de hospitalisatie over te nemen zonder wachttijd. Ik informeerde mij reeds in juli over de overname. Er werd mij gezegd dat dit pas eind augustus geregeld kon worden.Ik heb dan zodra ik kon hen gecontacteerd met de vraag voor overname. Op 1 september werden mij 2 offertes aangeboden. (1 september, dus op dit moment heb ik geen hosp.verzekering meer wat ik absoluut ook wou vermijden!!)Ik vroeg meer info over de offertes, maar die heb ik nooit ontvangen. Ik heb meerdere mails gestuurd met vragen voor extra verduidelijking, maar geen antwoord. Ik heb uiteindelijk de offerte ondertekend voor akkoord, en hen aangetekend opgestuurd, zoals vermeld stond in de offerte zelf. Ook hierop kreeg ik geen enkel antwoord. Meermaals weer mails gestuurd, maar geen reactie of betalingsuitnodiging. Ik probeerde het emailadres waar ik initieel naar werd verwezen, en waar ik de offertes van heb ontvangen maar ook andere emailadressen van hen ook probeerde ik te sturen vanaf verschillende emailadressen, voor het geval ik (per ongeluk) in de spam was beland. Dus, nu 11 oktober, en nu ben ik nog steeds zonder hosp. verzekering. Er is mij ook nooit bevestigd of ik weer aangesloten ben of niet. Ik heb dan ook schrik dat als ik naar een ander bedrijf ga, ze mij ineens gaan laten betalen bij Vanbreda.Dit is werkelijke de slechtste klantendienst die ik ooit ben tegengekomen. Vreselijk.

Afgesloten
C. V.
30/06/2023

GEEN tussenkomst hospitalisatieverzekering

Beste, als klant grote misleiding van bij aanvang bij telefonisch contact naar helpdesk Van Breda en tevens nalatigheid werkgever Proximus (Christine Awouters 0800/91002) welke arts/ziekenhuis moet geraadpleegd worden om te kunnen genieten van tussenkomst in de ziektekosten door de hospitalisatieverzekering.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform