Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Niet ophalen retourzending
Geachte mevrouw/heer, Op 26/07/2025 heb ik in uw online winkel een fiets gekocht: Orbea Gain M30i Elektrische Racefiets Carbon S Grijs, waarbij ik het bedrag van 4.536,97euro heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 12/08/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 12/08/2025 een mededeling in die zin gestuurd per email dat ik mijn bestelling meteen wou retouren door beschadiging tijdens de levering. Op 13/08/2025 antwoordde u dat mijn verzoek goedgekeurd werd en er de week nadien een ophaling ging worden voorzien door het transportbedrijf. Tot op heden, 03/09/2025, is de fiets nog steeds niet opgehaald en krijg ik geen gehoor meer op mijn mailverkeer betreffende de ophaling en terugbetaling van mijn order. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 4.536,97euro. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Garantie probleem
Geachte mevrouw/heer, Op 28/11/2024 kocht ik een Speed Pedelec Elektrische Fiets Heren Middenmotor MX500 21" 960Wh in uw winkel en betaalde ik er €3.199,00 voor. Na 3 maanden (600 km) vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, versnelling die doortrapt met als gevolg kappote tandwielen, de stuurpen en voorspatbord verkeerd gemonteerd bij ontvangst. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Garantieprobleem voor vervanging van oplader elektrische fiets.
Geachte mevrouw/heer, Op 26/03/2023 kocht ik een electrische fiets in uw winkel en betaalde ik er €4.298 voor. Na 20 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, de oplader van de fiets werkt niet meer. Jullie zijn als sinds 27/11/2024 op de hoogte van het probleem. Maar er is nog steeds geen oplossing. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Factuur
De Schryver Hans
Geachte mevrouw/heer, Op 06/08/2024, bestelde ik een elektrische fiets van het merk Trek typ domane SLR 7. Ik stel echter vast dat het procuct niet werkte , er verschijnt namelijk een error bij het opstarten van de motor van de fiets. Het probleem is jullie wel gekend. Na ontelbare mails en telefoons staan we nog geen stap verder. Sommige mails werden beantwoord, weliswaar dagen nadat onze mail was verzonden. De laatste 2 weken hadden we dan uiteindelijk de indruk dat er schot in de zou komen .Er was enige communicatie maar het verliep stroef. Er werd een voorstel gedaan om de fiets te komen ophalen en eventueel een nieuwe fiets op te sturen. wij dienden te laten weten wanneer het ons paste om de fiets te komen ophalen. Met veel geloof in de zaak deden wij het nodige begin vorige week. Sindsdien geen enkele reactie meer. Wij hebben al een fietsvakantie moeten annuleren omdat er fiets was die niet werkte. Vorige week donderdag en vrijdag namen we verlof om zeker thuis te zijn moest de fiets komen worden opgehaald. Maar helaas Geen reactie meer Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk zo vlug mogelijk een oplossing , geen beloftes maar daden Met vriendelijke groeten,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten