Meest recente klachten

A. S.
11/08/2022

Problemen met omruiling

Op 17 april 2021 hebben we bij Urbano Oostende een mobilhome besteld. Het ging om een Bavaria type I740 FC Style, model 2022 met als voornaamste opties, een integrale uitvoering en een automatische versnellingsbak. Daarbij was overeengekomen dat de levering in februari 2022 zou gebeuren.In februari 2022 kregen we te horen dat de levering uitgesteld werd tot april, april werd mei en mei werd eind september. Dit wensten wij niet meer te accepteren.Er werd overgegaan tot een omruiling.De Bavaria type I740 FC Style model 2022, overeengekomen voor een catalogusprijs van 86 000 euro in 2021 werd omgeruild voor een Bavaria T 746 FGJ unik met een catalogusprijs van 2022. Daarvoor hebben wij op 18 mei het bedrag van 88 000 euro overgemaakt aan Urbano. Er werd geen rekening gehouden met de verhoogde catalogusprijs, de mobilhomes zijn op 1 jaar tijd zo'n 10 000 euro opgeslagen. ( Het type dat we in 2021 bestelden kost ondertussen meer dan 100 000 euro.) Er werd daarbij geen rekening gehouden met het feit dat we geen 5 maar 4 slaapplaatsen hebben, geen automatische versnellingsbak en we niet kunnen genieten van een integral uitvoering.We voelden ons verplicht, door de verkoper Maarten, om akkoord te gaan met de omruiling, omdat we dringend een mobilhome nodig hadden en absoluut niet meer konden wachten tot eind september.Ondertussen zijn we 11 augustus 2022 en beschikken we nog steeds niet over onze eigen mobilhome.Deze staan al sedert 20 mei in de Fiat garage Deboo in Brugge, te wachten op herstelling van een ernstig motor defect, en dat voor een splinternieuwe wagen.Op dit verhaal zal later nog teruggekomen worden.Ondertussen eisen we een schadevergoeding op het geleden omruil verlies van minimum 20 000 euro.Uiteindelijk hebben we ons tevreden moeten stellen met een mobilhome, bouwjaar 2021 aan de cataloguswaarde 2022, terwijl we een hogere categorie mobilhome besteld hadden, bouwjaar 2022 aan de catalogusprijs 2021, die tot op heden nog steeds niet in ons bezit is.Uiteindelijk haalt Urbano hier twee keer winst op de omruiling.Van deze mail gaat ook een copie naar Test-Aankoop.Hoogachtend,Ann Segers

Opgelost
J. R.
5/04/2021

Waarborg

Beste, ik heb bij Urbano te Aarschot een 2de hands Mobil home gekocht met bouwdatum 24 01 2019, aan mij geleverd op 18 12 2020. Er werd mij vermeld dat er een jaar waarborg is. Op 19 02 2021 ben ik in panne gevallen in Gent. Ik heb hun gebeld en ze melden me naar een Ford garage te gaan voor de herstelling. De factuur mocht ik op Mobility Solutions laten zetten en daar betalen. Ze zouden me deze dan terugbetalen. Er werd vastgesteld dat de batterij kapot was. Ik heb dat gedaan en de facturen op hun naam aan hen bezorgd. Tot op heden hebben ze niets terugbetaald. Wat ik echt een schande vind.

Opgelost
A. S.
14/10/2020

Probleem met de algemene dienstverlening en terugbetaling garantie

Beste,We hebben bij jullie een mobilhome gehuurd om van 19 juni tot 3 juli op vakantie te gaan. (Reservatienummer 141543)We waren zeer blij, want het bleek om een nieuwe mobilhome te gaan. Bij afhaling bleek dat het roostertje van de verwarming loszat. De vijzen waren reeds met silicone vastgezet geworden. Onderweg kwamen we tot de vaststelling dat men ook nagelaten had om de antenne van de radio te monteren en de TV deed het ook al niet. Tijdens de vakantie hadden we een kleine aanrijding, waarbij de twee spiegels en het lampje op de achterkant van de buitenspiegel aan de bestuurderskant stuk waren.Op 2 juli hebben we de mobilhome ingeleverd en een voorschot van 1000 euro (Visa) gegeven om de schade te herstellen.Bij een eerste telefonisch contact op 7 juli om de prijsofferte van de schade te kennen bleek reeds dat men ons de herstelling van het roostertje ook aangerekend had. De beloofde prijsofferte hebben we tot op heden (14/10/2020) nog steeds niet gekregen. Er werd ons ook beloofd om het verschil binnen de 2 weken terug te betalen, wat tot op heden nog steeds niet gebeurd is.We hebben al verschillende keren geprobeerd om telefonisch contact op te nemen. Ofwel waren de medewerkers niet beschikbaar ofwel lukte het doorverbinden naar de bevoegde diensten niet. We krijgen geen info en bij telefonische contact opname worden we van het kastje naar de muur gestuurd.Graag hadden wij per omgaande een correcte prijsofferte en het teveel aangerekende bedrag teruggestort gekregen.Met vriendelijke groet,Guido en Ann Van Nerum - Segers Gewenste oplossing Gedetailleerde prijsofferte van de schaden en de correcte terugbetaling van het saldo

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform