Onaanvaardbaar

0 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

M. D.
12/01/2025

Annulering vlucht

Geachte mevrouw/heer, Op 5 november 2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. UA973 geboekt van Brussel (BRU) naar Chicago (ORD) voor de dag 23 december 2024. Op 23 december 2024 heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 600€ per passagier (over 3500 km) Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal 1200€. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket

Afgesloten
A. C.
6/07/2023

Vluchten verlaat

Geachte,Wij hadden verschillende vluchten geboekt bij United Airlines.De eerste vlucht was op 16/06/2023 van Brussel naar Newark (New York). Deze vlucht was eerst vertraagd met meer dan een uur omwille van een fuel lek en dan njog eens meer dan een uur omdat een band veranderd moest worden nadat het fuel lek gerepareerd was. Al bij al zijn we met meer dan 2 uur vertraging vertrokken. Na de landing in Newark, New York hebben nwe nog meer dan een uur in vliegtuig moeten wachten vooraleer de piloot verde mogt rijden en parkeren aan de gate oten pas de deuren werden geopend. Volgens een bericht van United Airlines zouden we vertrekken om 12:05 ipv zoals gepland om 10:15 maar zijn pas om 12:30 vertrokken !We hadden nog ter plaatse online een 2e retour lucht geboekt met United Airlines op 20/06/2023 Newark - Buffalo UA882 om 07:35, confirmation number GPS55E. Ook deze vlucht was ertraagd door problemen in de cockpit... Na bijn 2 uur in het vliegtuig te hebben gezeten, moest iedereen weer uit het vliegtuig, naar een andere gate om daar een ander vliegtuig te nemen... Weeral meer dan 3 uur vertraging waardoor we de tour van 11:00 die geboekt was hebben moeten annuleren en ook Lyft taxi die geboekt enbetaald was Buffalo luchthaven naar Niagara watervallen !

Opgelost
B. V.
9/08/2022

Geen compensatie voor annulatie

Samen met mijn vrouw en kinderen van 2,6 en 8 Rechtstreeks vliegtickets geboekt bij United Airlines (boeking nr EYWZ35) naar San José in Costa Rica via tussenstop in Newark USA. De vlucht UA1222 vanuit Newark boarde vlot, totdat we zouden vertrekken om 17:00….Piloot zei dat er veel vliegverkeer was boven Newark tgv slecht weer. Vertrek werd verschillende keren uitgesteld. Na 2u moest iedereen even van boord, maar al snel terug aan boord voor ‘zogezegd vertrek’. Wederom uitstel. Enkel een glaasje water gekregen (dat na enkele uren op was). Dan toch vertrek naar runway, waar piloot dan juist voor take-off zei dat hij en zijn co-piloot ‘time-out’ hadden en we omstreeks 22:00 terug naar de gate gingen. Geen info over nieuwe crew, resheduling of overnachting, want dat kon/mocht enkel de dienst ‘operations’ zeggen. Iedereen uit de vlieger naar de gate, waar de dienst Operations doodleuk zei dat vlucht geannuleerd werd en we naar dienst Customer Service moesten voor te herboeken en een antwoord te krijgen op vragen rond overnachting en compensatie. Met 3 ge-jetlagde kids om 22:00 in rij van 3u gaan staan om pas 3dagen later nieuwe vlucht te krijgen en 0,0 compensatie. Helemaal aan ons lot overgelaten pas om 04:00 s morgens een duur hotel kunnen vinden in New York. Dag nadien (lees 4u later) terug naar de luchthaven voor bagage: 2u aanschuiven bij bagage claim service om pas 5u later bagage te krijgen… Nieuw vertrek 3 dagen later vertrek om 5u vanuit hotel: opeens zie ik dat mijn vlucht uit mijn United app verdwenen is (stond de avond ervoor er nog in de App) zonder enige reden. Dit werd bevestigd in de luchthaven we moesten terug naar Customer service, waar ze dan toch na veel smeken ons plaatsje hebben gegeven op vlucht die met 1u vertraging vertrok.

Afgesloten
F. V.
26/05/2019

Vlucht(en) gemist tgv te weinig tijd tussen aansluitende vluchten

Bij aankomst in Houston voor 1ste tussenlanding van onze terugreis. Voorziene aankomst om 5u50, werkelijke aankomst 5u40, einde boarding 7u30.dwz 1u40minuten tijd. Wij passeerden eerst een digitale douane kiosk waar een eerst controle plaatsvond. Niet US burgers werden naar een wachtrij gestuurd. In deze douane hal met een 30-tal loketten stonden om en bij de 400 reizigers geduldig te wachten om douane te passeren. Onze groep bestond uit een 150 mensen waarvoor enkel 2 loketten waren bemand. Na een eenvoudig rekensommetje werd al snel duidelijk dat met zulk een onderbezetting van personeel het onmogelijk zou zijn om onze volgende vlucht tijdig te kunnen nemen. (2à3minuten per reiziger x 150/2 = 150 à 225 minuten = 2,( à 3,75 uren)Ten gevolge van chaos en onderbezetting ( onwil) van de douane werd er enkel met mondjesmaat mensen ingecheckt. Personeel die de mensen in de wachtrijen begeleiden konden/wilden geen actie ondernemen om het probleem te ondervangen. Na 90 min eindelijk door de douane, moesten we onze bagage inchecken en nog de controle van handbagage passeren. Begripvolle reizigers hebben ons voorgelaten. We hebben gevraagd om UA te verwittigen dat wij onderweg waren en wellicht nipt gate C37 zouden bereiken. Ondanks onze pogingen om begrip te tonen en het via bodes laten doorseinen dat we op enkele minuten van de gate waren, werd de bordingbalie voor onze neus gesloten. Vervolgens werden we naar de Service desk medewerker van UA verwezen. Deze man kon niet onmiddellijk een oplossing vinden. Hij wilde ons via Chicago en Frankfurt naar Brussel laten vliegen. Hiermee konden wij uiteraard niet akkoord gaan. Uiteindelijk is hij erin geslaagd om na een uur puzzelen een vlucht te boeken van Chicago naar Washington naar Brussel. In Chicago zouden we 23 minuten tijd hebben om de vlucht naar Washington te nemen. Omdat wij onze valiezen niet moesten halen en opnieuw inchecken zou het voldoende tijd zijn, mits onmiddellijk bij aankomst in Chicago naar de betreffende gate te gaan. Hij stelde ons gerust dat het voldoende zou zijn. Een rechtstreekse vlucht van Chicago naar Brussel was niet mogelijk volgens hem. Omwille van weersomstandigheden komen we 1u te laat aan in Chicago. Gevolg : vlucht naar Washington ook gemist. Opnieuw meer dan een uur overleg met een medewerkster van een United Airlines om een vlucht te boeken van Chicago naar Brussel. Bleek dat een rechtstreekse vlucht van Chicago naar Brussel wel mogelijk was !? Bij aankomst in Brussel wordt ons gemeld dat onze bagage een uur later zou toekomen. Bij het ophalen van de bagage bleek er maar 1 valies meegekomen te zijn. De 2de valies was in Chicago achtergebleven en zou de volgende dag aan huis geleverd worden. Gevolg was dat wij ipv vrijdagochtend om 07u pas tegen de middag over de helft van onze bagage beschikte en veel te laat de luchthaven konden verlaten. Wij hebben alle 3 een dag verlof moeten nemen. Het was de bedoeling dat onze zoon ons om 7u zou komen ophalen, zodat we allemaal konden gaan werken. De volgende dag heeft mijn vrouw tot 18u35 moeten wachten tot we de bagage konden ontvangen. Bagage zou tussen 13u en 17u geleverd worden met voorafgaande verwittiging. Om 16u stellen we vast dat Swiss ons nog niet had opgebeld. Mijn vrouw heeft zelf actie moeten ondernemen om de levering in goede banen te leiden. Chauffeur was niet te bereiken, foutief adres was meegegeven. Wij begrijpen niet waarom United Airlines geen rekening houdt met de tijd die nodig is om een door hun georganiseerde traject vlekkeloos af te leggen. Wij begrijpen nog minder dat er op het moment dat wij als reiziger hulp vragen, geen deftige service krijgen.Wij zijn van mening dat United Airlines verantwoordelijk is voor deze chaos en wensen een compensatie voor de geleden schade.Beste, wij boekten via United Airlines een vlucht van Quito naar Brussel met twee tussenstops.Steeds bereid tot verdere infoFilip V

Opgelost
R. V.
6/01/2017

Schadevergoeding vluchten

Betreft vlucht UA998 - 25/7/2016 Brussel - NewarkBetreft vlucht LH8855 - 15/8/2016 Newark-Brussel1) Heenvlucht was overboekt - mijn vrouw en ik gingen akkoord met vertrek 1 dag later en kregen daarvoor een 'Redemption Certificate' van 500$ (code 16TCVA) binnen het jaar te gebruiken op vlucht United.2) Een dag later vertrekt de United-vlucht met meer dan tien uur vertraging. Daarvoor krijgen we elk een 'Redemption Certificate' van 125$ (code 16TCVA)3) Terugvlucht keer halverwege terug wegens technisch probleem en land in Newfoundland Canada voor herstel. Daarna keert het vliegtuig terug naar Newark, waar tien uur later een nieuwe vlucht richting Brussel vertrekt. Voor deze situatie krijgen we elk een 'Redemption Certificate' van 200$ (code 16TCVA)Komende zomer willen we met United een vlucht nemen naar de States met gebruik van de drie 'Redemption Certificates'. Maar in de kleine lettertjes staat dat certificaten met code TCVA niet gecombineerd mogen worden. Met andere woorden, om van onze drie certificaten te genieten zouden we drie verschillende reizen moeten boeken.Bovendien zijn de certificaten niet bruikbaar op vluchten uitgevoerd door partners van United binnen de Star Alliance, al was de terugvlucht een door Lufthansa behandelde vlucht (zie vluchtnummer) door de certificaten te aanvaarden deden we afstand van de wettelijke voorzieningen van schadevergoeding, die in hogere bedragen voorzien te betalen door United. Maar United maakte van de chaotische situatie gebruik door de bovenstaande beperkingen (geen combinatie van certificaten, geen gebruik van Star Alliance-vluchten) niet aan ons mede te delen.Onze klacht: het is onaanvaardbaar dat de drie certificaten niet kunnen gecombineerd worden om onze rechtmatige schadevergoeding voor ontzettend slecht verlopen vluchten te claimen.

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform