Samen met mijn vrouw en kinderen van 2,6 en 8 Rechtstreeks vliegtickets geboekt bij United Airlines (boeking nr EYWZ35) naar San José in Costa Rica via tussenstop in Newark USA. De vlucht UA1222 vanuit Newark boarde vlot, totdat we zouden vertrekken om 17:00….Piloot zei dat er veel vliegverkeer was boven Newark tgv slecht weer. Vertrek werd verschillende keren uitgesteld. Na 2u moest iedereen even van boord, maar al snel terug aan boord voor ‘zogezegd vertrek’. Wederom uitstel. Enkel een glaasje water gekregen (dat na enkele uren op was). Dan toch vertrek naar runway, waar piloot dan juist voor take-off zei dat hij en zijn co-piloot ‘time-out’ hadden en we omstreeks 22:00 terug naar de gate gingen. Geen info over nieuwe crew, resheduling of overnachting, want dat kon/mocht enkel de dienst ‘operations’ zeggen. Iedereen uit de vlieger naar de gate, waar de dienst Operations doodleuk zei dat vlucht geannuleerd werd en we naar dienst Customer Service moesten voor te herboeken en een antwoord te krijgen op vragen rond overnachting en compensatie. Met 3 ge-jetlagde kids om 22:00 in rij van 3u gaan staan om pas 3dagen later nieuwe vlucht te krijgen en 0,0 compensatie. Helemaal aan ons lot overgelaten pas om 04:00 s morgens een duur hotel kunnen vinden in New York. Dag nadien (lees 4u later) terug naar de luchthaven voor bagage: 2u aanschuiven bij bagage claim service om pas 5u later bagage te krijgen… Nieuw vertrek 3 dagen later vertrek om 5u vanuit hotel: opeens zie ik dat mijn vlucht uit mijn United app verdwenen is (stond de avond ervoor er nog in de App) zonder enige reden. Dit werd bevestigd in de luchthaven we moesten terug naar Customer service, waar ze dan toch na veel smeken ons plaatsje hebben gegeven op vlucht die met 1u vertraging vertrok.