Betreft vlucht UA998 - 25/7/2016 Brussel - NewarkBetreft vlucht LH8855 - 15/8/2016 Newark-Brussel1) Heenvlucht was overboekt - mijn vrouw en ik gingen akkoord met vertrek 1 dag later en kregen daarvoor een 'Redemption Certificate' van 500$ (code 16TCVA) binnen het jaar te gebruiken op vlucht United.2) Een dag later vertrekt de United-vlucht met meer dan tien uur vertraging. Daarvoor krijgen we elk een 'Redemption Certificate' van 125$ (code 16TCVA)3) Terugvlucht keer halverwege terug wegens technisch probleem en land in Newfoundland Canada voor herstel. Daarna keert het vliegtuig terug naar Newark, waar tien uur later een nieuwe vlucht richting Brussel vertrekt. Voor deze situatie krijgen we elk een 'Redemption Certificate' van 200$ (code 16TCVA)Komende zomer willen we met United een vlucht nemen naar de States met gebruik van de drie 'Redemption Certificates'. Maar in de kleine lettertjes staat dat certificaten met code TCVA niet gecombineerd mogen worden. Met andere woorden, om van onze drie certificaten te genieten zouden we drie verschillende reizen moeten boeken.Bovendien zijn de certificaten niet bruikbaar op vluchten uitgevoerd door partners van United binnen de Star Alliance, al was de terugvlucht een door Lufthansa behandelde vlucht (zie vluchtnummer) door de certificaten te aanvaarden deden we afstand van de wettelijke voorzieningen van schadevergoeding, die in hogere bedragen voorzien te betalen door United. Maar United maakte van de chaotische situatie gebruik door de bovenstaande beperkingen (geen combinatie van certificaten, geen gebruik van Star Alliance-vluchten) niet aan ons mede te delen.Onze klacht: het is onaanvaardbaar dat de drie certificaten niet kunnen gecombineerd worden om onze rechtmatige schadevergoeding voor ontzettend slecht verlopen vluchten te claimen.