Terug

Vlucht(en) gemist tgv te weinig tijd tussen aansluitende vluchten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: UNITED AIRLINES

26/05/2019

Bij aankomst in Houston voor 1ste tussenlanding van onze terugreis. Voorziene aankomst om 5u50, werkelijke aankomst 5u40, einde boarding 7u30.dwz 1u40minuten tijd. Wij passeerden eerst een digitale douane kiosk waar een eerst controle plaatsvond. Niet US burgers werden naar een wachtrij gestuurd. In deze douane hal met een 30-tal loketten stonden om en bij de 400 reizigers geduldig te wachten om douane te passeren. Onze groep bestond uit een 150 mensen waarvoor enkel 2 loketten waren bemand. Na een eenvoudig rekensommetje werd al snel duidelijk dat met zulk een onderbezetting van personeel het onmogelijk zou zijn om onze volgende vlucht tijdig te kunnen nemen. (2à3minuten per reiziger x 150/2 = 150 à 225 minuten = 2,( à 3,75 uren)Ten gevolge van chaos en onderbezetting ( onwil) van de douane werd er enkel met mondjesmaat mensen ingecheckt. Personeel die de mensen in de wachtrijen begeleiden konden/wilden geen actie ondernemen om het probleem te ondervangen. Na 90 min eindelijk door de douane, moesten we onze bagage inchecken en nog de controle van handbagage passeren. Begripvolle reizigers hebben ons voorgelaten. We hebben gevraagd om UA te verwittigen dat wij onderweg waren en wellicht nipt gate C37 zouden bereiken. Ondanks onze pogingen om begrip te tonen en het via bodes laten doorseinen dat we op enkele minuten van de gate waren, werd de bordingbalie voor onze neus gesloten. Vervolgens werden we naar de Service desk medewerker van UA verwezen. Deze man kon niet onmiddellijk een oplossing vinden. Hij wilde ons via Chicago en Frankfurt naar Brussel laten vliegen. Hiermee konden wij uiteraard niet akkoord gaan. Uiteindelijk is hij erin geslaagd om na een uur puzzelen een vlucht te boeken van Chicago naar Washington naar Brussel. In Chicago zouden we 23 minuten tijd hebben om de vlucht naar Washington te nemen. Omdat wij onze valiezen niet moesten halen en opnieuw inchecken zou het voldoende tijd zijn, mits onmiddellijk bij aankomst in Chicago naar de betreffende gate te gaan. Hij stelde ons gerust dat het voldoende zou zijn. Een rechtstreekse vlucht van Chicago naar Brussel was niet mogelijk volgens hem. Omwille van weersomstandigheden komen we 1u te laat aan in Chicago. Gevolg : vlucht naar Washington ook gemist. Opnieuw meer dan een uur overleg met een medewerkster van een United Airlines om een vlucht te boeken van Chicago naar Brussel. Bleek dat een rechtstreekse vlucht van Chicago naar Brussel wel mogelijk was !? Bij aankomst in Brussel wordt ons gemeld dat onze bagage een uur later zou toekomen. Bij het ophalen van de bagage bleek er maar 1 valies meegekomen te zijn. De 2de valies was in Chicago achtergebleven en zou de volgende dag aan huis geleverd worden. Gevolg was dat wij ipv vrijdagochtend om 07u pas tegen de middag over de helft van onze bagage beschikte en veel te laat de luchthaven konden verlaten. Wij hebben alle 3 een dag verlof moeten nemen. Het was de bedoeling dat onze zoon ons om 7u zou komen ophalen, zodat we allemaal konden gaan werken. De volgende dag heeft mijn vrouw tot 18u35 moeten wachten tot we de bagage konden ontvangen. Bagage zou tussen 13u en 17u geleverd worden met voorafgaande verwittiging. Om 16u stellen we vast dat Swiss ons nog niet had opgebeld. Mijn vrouw heeft zelf actie moeten ondernemen om de levering in goede banen te leiden. Chauffeur was niet te bereiken, foutief adres was meegegeven. Wij begrijpen niet waarom United Airlines geen rekening houdt met de tijd die nodig is om een door hun georganiseerde traject vlekkeloos af te leggen. Wij begrijpen nog minder dat er op het moment dat wij als reiziger hulp vragen, geen deftige service krijgen.Wij zijn van mening dat United Airlines verantwoordelijk is voor deze chaos en wensen een compensatie voor de geleden schade.Beste, wij boekten via United Airlines een vlucht van Quito naar Brussel met twee tussenstops.Steeds bereid tot verdere infoFilip V

Berichten (1)

UNITED AIRLINES

Naar: F. V.

26/05/2019

Thank you for contacting United Airlines. Your message has been received and will be directed to a member of our Web Support team for review and research.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform