Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Bestelling niet geleverd
Beste, Graag had ik een antwoord gekregen betreffende de status van bestelling OWW013674279. In december 2024 had ik al problemen met een bestelling bij U maar ik dacht dat dit te wijten was aan de feestdagen. Op 03 februari 2025 heb ik de bestelling (referentie hierboven) geplaatst en vrij snel daarna kreeg ik van Bpost de melding dat zij op 04/05 februari gingen leveren maar dat gebeurde niet en tot op heden is dat nog altijd zo. Op 06 februari heb ik twee keer telefonisch contact gehad met Toolstation. Het enige dat ik van Bpost, via Toolstation, heb gekregen is een bijlage, eigenlijk "een verklaring op eer" om na te gaan of ik de goederen toch niet had ontvangen, misschien bij een familielid of bij de buren. Gezien ik dit verregaande arrogantie vind van Bpost, die zelf blijkbaar niet meer weten of ze het artikel ooit in ontvangst hebben genomen, heb ik geweigerd om dit document in te vullen en heb Toolstation daarvan op de hoogte gebracht. De bestelling is nooit voorbij status "in voorbereiding" geraakt en dat is op dit moment nog altijd zo. Waar zou dan een plotse levering van komen? Graag een update. Alvast bedankt, Eddy Dupont
leveringspropleem
Ik heb een bestelling geplaatst en betaald voor een set gereedschap Graag had ik zo een bitset ontvangen voor deze prijs De telefonische verklaring dat jullie de bitset op de toonbank gelegd hadden waarna hij gestolen is, is voor mij belachelijk. Volgens mij leveren jullie hier een verdoken reclame. Graag had ik deze bitset ontvangen of te wel een duurdere set voor de prijs van deze dat ik besteld heb Mvg Lieven Fonteyne
Probleem met terugbetaling
BesteIk bestelde en betaalde materialen op 20802824 om 07:45.Pakket zou geleverd worden door BPOST(verloren gegaan). Er werd een onderzoek opgestart en document ondertekend voor verloren goederen. Er werd op 18/3 een terugbetaling gedaan MAAR op een verkeerd banknummer dat al was afgesloten en waarvan Toolstation op de hoogte was. Het bedrag van €412.77 werd dus naar hen teruggestort. Ondertussen sinds de bestelling al meer dan 20 mail gestuurd en telefonische contacten geweest maar zonder resultaat. telkens de vraag nog even geduld te hebben en ze gaan mij bellen wat dus nooit gebeurd maar mijn geld heb ik dus nog niet gezien.
Werkkledij bij Toolstation
Eind mei bestelde ik bij Toolstation een werkbroek (40,43 EUR) samen met nog andere items voor een totaal van 73,63 EUR. De broekmaat, extra small, klopte aan geen kanten, en ik stuurde de broek netjes terug (de allereerste keer ooit dat ik iets retourneer naar Toolstation). Op 6 juni ontvang ik een bericht dat de terugbetaling is ingediend en binnen 6-10 werkdagen zal worden teruggestort.Zes maanden en een half dozijn emails later, heb ik nog steeds geen restitutie ontvangen. Ik heb mijn bank gecontacteerd om uit te zoeken of de betaling niet bij hen is blijven hangen, maar zij kunnen niets terugzoeken zonder een of ander document (zelfs een screenshot volstaat) dat bedrag, datum en rekeningnummer van de ontvanger vermeldt. Ik heb meerdere malen om zo'n bewijsdocument gevraagd, op mijn laatste mail daarover (1 september) krijg ik niet eens een antwoord.Wat zou het probleem kunnen zijn? Dat ik een verkeerd rekeningnummer zou opgegeven hebben is absurd: Toolstation heeft mijn exacte betaalinformatie, en ik heb mijn rekeningnummer met copy/paste nog eens bevestigd. Bovendien heeft mijn bank een verklaring overgemaakt dat ik geen enkele betaling van 40,43 EUR heb ontvangen.Ik beschuldig Toolstation niet van bedrog, maar waar zit het geld dan, toch niet zomaar in cyberspace, het moet toch ergens zijn en dan is het toch een klein kunstje om Toolstation's bank te vragen dit te retourneren? Of komen dergelijke kleine bedragen meermaals ergens in een black box terecht? En natuurlijk kan niemand voor zo'n bedragje een rechtszaak aanspannen.Het minste dat ik kan zeggen is dat Toolstation wel erg weinig moeite doet om dit op te lossen. Met een tegoedbon van 40,43 EUR zou ik allang tevreden zijn. Ik heb alvast bij Toolstation geen bestellingen meer geplaatst.
Terugbetaling niet ontvangen
Op 13/01/2022 heb ik een bestelling geplaatst bij Toolstation NV (3 artikelen) voor een totaal bedrag van 79,31 euro (betaald met Bancontact).Op 19/01/2022 had ik met de firma telefonisch contact opgenomen omdat ik mijn bestelling nog niet had ontvangen.Ze hebben mij toen laten weten dat 1 artikel niet meer voorradig was en het uit het assortiment was genomen.Er zou mij een bedrag van 14,79 euro teruggestort worden.Eind januari had ik dan de rest van mijn bestelling ontvangen maar omwille van verkeerde maten heb ik deze 2 artikelen moeten terugzenden.Op 24/01/2022 heeft de firma mij laten weten dat ze de retourzending in goede orde hebben ontvangen en ze mij het bijkomend bedrag van 64,52 euro gingen terugstorten.Na meer dan een maand had ik nog steeds geen terugbetalingen ontvangen van 14,79 euro en 64,52 euro.Op 24/02/2022 werd het bedrag van 14,79 euro dan teruggestort maar helaas niet het bijkomend bedrag van 64,52 euro.Nochtans blijft de firma Toolstation NV beweren dat het bedrag wel op mijn rekening zou zijn gestort op hetzelfde moment als die terugbetaling van 14,79 euro.Na meerdere malen contact opgenomen te hebben met de firma en meerdere e-mails verzonden te hebben blijven ze beweren dat beide bedragen op dezelfde dag zijn teruggestort wat helaas niet het geval is.Ik heb hen al meerdere malen gevraagd om mij een officieel bewijs te leveren van de verrichting waarmee het bedrag van 64,52 euro wel degelijk op mijn rekening zou zijn gestort maar helaas tot op heden nog geen enkel bewijs hieromtrent ontvangen, enkel referentienummers via Worldpay.De firma laat niets meer van zich horen!Ik heb ook reeds met mijn bank contact opgenomen om te vragen of zij het konden nakijken nav het referentienummer maar ook zij kunnen mij enkel bevestigen dat er enkel het bedrag van 14,79 euro teruggestort is geweest en niet het bedrag van 64,52 euro.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten