Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Geen levering
Geachte mevrouw/heer, Op 23/10/25 kocht ik een 27 scharnieren in uw online winkel en betaalde ik €100.05. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 24/10/25 zou plaatsvinden. De goederen werden echter niet geleverd en de track n trace geeft een foutmelding. Na 7 dagen nog steeds niets ontvangen te hebben weigeren jullie om mij de producten opnieuw op te sturen of mij terug te betalen. Jullie willen eerst het onderzoek bij PostNL afwachten, wat weken kan duren. Deze vertraging heeft mij schade berokkend. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Bestelling niet geleverd
Beste, Graag had ik een antwoord gekregen betreffende de status van bestelling OWW013674279. In december 2024 had ik al problemen met een bestelling bij U maar ik dacht dat dit te wijten was aan de feestdagen. Op 03 februari 2025 heb ik de bestelling (referentie hierboven) geplaatst en vrij snel daarna kreeg ik van Bpost de melding dat zij op 04/05 februari gingen leveren maar dat gebeurde niet en tot op heden is dat nog altijd zo. Op 06 februari heb ik twee keer telefonisch contact gehad met Toolstation. Het enige dat ik van Bpost, via Toolstation, heb gekregen is een bijlage, eigenlijk "een verklaring op eer" om na te gaan of ik de goederen toch niet had ontvangen, misschien bij een familielid of bij de buren. Gezien ik dit verregaande arrogantie vind van Bpost, die zelf blijkbaar niet meer weten of ze het artikel ooit in ontvangst hebben genomen, heb ik geweigerd om dit document in te vullen en heb Toolstation daarvan op de hoogte gebracht. De bestelling is nooit voorbij status "in voorbereiding" geraakt en dat is op dit moment nog altijd zo. Waar zou dan een plotse levering van komen? Graag een update. Alvast bedankt, Eddy Dupont
leveringspropleem
Ik heb een bestelling geplaatst en betaald voor een set gereedschap Graag had ik zo een bitset ontvangen voor deze prijs De telefonische verklaring dat jullie de bitset op de toonbank gelegd hadden waarna hij gestolen is, is voor mij belachelijk. Volgens mij leveren jullie hier een verdoken reclame. Graag had ik deze bitset ontvangen of te wel een duurdere set voor de prijs van deze dat ik besteld heb Mvg Lieven Fonteyne
Probleem met terugbetaling
BesteIk bestelde en betaalde materialen op 20802824 om 07:45.Pakket zou geleverd worden door BPOST(verloren gegaan). Er werd een onderzoek opgestart en document ondertekend voor verloren goederen. Er werd op 18/3 een terugbetaling gedaan MAAR op een verkeerd banknummer dat al was afgesloten en waarvan Toolstation op de hoogte was. Het bedrag van €412.77 werd dus naar hen teruggestort. Ondertussen sinds de bestelling al meer dan 20 mail gestuurd en telefonische contacten geweest maar zonder resultaat. telkens de vraag nog even geduld te hebben en ze gaan mij bellen wat dus nooit gebeurd maar mijn geld heb ik dus nog niet gezien.
Werkkledij bij Toolstation
Eind mei bestelde ik bij Toolstation een werkbroek (40,43 EUR) samen met nog andere items voor een totaal van 73,63 EUR. De broekmaat, extra small, klopte aan geen kanten, en ik stuurde de broek netjes terug (de allereerste keer ooit dat ik iets retourneer naar Toolstation). Op 6 juni ontvang ik een bericht dat de terugbetaling is ingediend en binnen 6-10 werkdagen zal worden teruggestort.Zes maanden en een half dozijn emails later, heb ik nog steeds geen restitutie ontvangen. Ik heb mijn bank gecontacteerd om uit te zoeken of de betaling niet bij hen is blijven hangen, maar zij kunnen niets terugzoeken zonder een of ander document (zelfs een screenshot volstaat) dat bedrag, datum en rekeningnummer van de ontvanger vermeldt. Ik heb meerdere malen om zo'n bewijsdocument gevraagd, op mijn laatste mail daarover (1 september) krijg ik niet eens een antwoord.Wat zou het probleem kunnen zijn? Dat ik een verkeerd rekeningnummer zou opgegeven hebben is absurd: Toolstation heeft mijn exacte betaalinformatie, en ik heb mijn rekeningnummer met copy/paste nog eens bevestigd. Bovendien heeft mijn bank een verklaring overgemaakt dat ik geen enkele betaling van 40,43 EUR heb ontvangen.Ik beschuldig Toolstation niet van bedrog, maar waar zit het geld dan, toch niet zomaar in cyberspace, het moet toch ergens zijn en dan is het toch een klein kunstje om Toolstation's bank te vragen dit te retourneren? Of komen dergelijke kleine bedragen meermaals ergens in een black box terecht? En natuurlijk kan niemand voor zo'n bedragje een rechtszaak aanspannen.Het minste dat ik kan zeggen is dat Toolstation wel erg weinig moeite doet om dit op te lossen. Met een tegoedbon van 40,43 EUR zou ik allang tevreden zijn. Ik heb alvast bij Toolstation geen bestellingen meer geplaatst.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten