Terug

Werkkledij bij Toolstation

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. S.

Naar: Toolstation

03/11/2022

Eind mei bestelde ik bij Toolstation een werkbroek (40,43 EUR) samen met nog andere items voor een totaal van 73,63 EUR. De broekmaat, extra small, klopte aan geen kanten, en ik stuurde de broek netjes terug (de allereerste keer ooit dat ik iets retourneer naar Toolstation). Op 6 juni ontvang ik een bericht dat de terugbetaling is ingediend en binnen 6-10 werkdagen zal worden teruggestort.Zes maanden en een half dozijn emails later, heb ik nog steeds geen restitutie ontvangen. Ik heb mijn bank gecontacteerd om uit te zoeken of de betaling niet bij hen is blijven hangen, maar zij kunnen niets terugzoeken zonder een of ander document (zelfs een screenshot volstaat) dat bedrag, datum en rekeningnummer van de ontvanger vermeldt. Ik heb meerdere malen om zo'n bewijsdocument gevraagd, op mijn laatste mail daarover (1 september) krijg ik niet eens een antwoord.Wat zou het probleem kunnen zijn? Dat ik een verkeerd rekeningnummer zou opgegeven hebben is absurd: Toolstation heeft mijn exacte betaalinformatie, en ik heb mijn rekeningnummer met copy/paste nog eens bevestigd. Bovendien heeft mijn bank een verklaring overgemaakt dat ik geen enkele betaling van 40,43 EUR heb ontvangen.Ik beschuldig Toolstation niet van bedrog, maar waar zit het geld dan, toch niet zomaar in cyberspace, het moet toch ergens zijn en dan is het toch een klein kunstje om Toolstation's bank te vragen dit te retourneren? Of komen dergelijke kleine bedragen meermaals ergens in een black box terecht? En natuurlijk kan niemand voor zo'n bedragje een rechtszaak aanspannen.Het minste dat ik kan zeggen is dat Toolstation wel erg weinig moeite doet om dit op te lossen. Met een tegoedbon van 40,43 EUR zou ik allang tevreden zijn. Ik heb alvast bij Toolstation geen bestellingen meer geplaatst.

Berichten (3)

Toolstation

Naar: C. S.

03/11/2022

Beste meneer/mevrouw  Klachtenbox,     Bedankt voor uw bericht. Wij zullen dit zo snel mogelijk beantwoorden. De reactietijd bedraagt op dit moment 1  - 2  werkdagen.     Met vriendelijke groet,     Klantenservice Toolstation

C. S.

Naar: Toolstation

04/11/2022

In bijlage stuur ik twee bewijsstukken:1. Verklaring van mijn bank BNP Paribas dat bij hun zoektocht naar een betaling van 40.43 EUR op mijn rekening geen enkel resultaat werd gevonden2. Na de mail van M. Dhiradj Bandhoe (13 augustus) heb ik met de door hem/haar aangeleverde bankgegevens, als test 5 EUR van een externe bank (DB) laten overmaken op mijn rekening: dit bedrag stond één dag later op mijn rekening bij BNPMet de mails van M. Samantha Dingemans "Ik kan je adviseren om de bankrekening met de klant te controleren die jullie hebben doorgegeven. Mocht het rekeningnummer niet kloppen om een refund bestand aan te maken. Zodat deze nogmaals handmatig overgemaakt kan worden. " kan geen zinnig mens iets doen: waar, bij wie (Worldpay?) moet ik een refund aanvragen op een rekeningnummer dat niet eens verkeerd is.Ik ben echt niet alleen, zie nederlandreview.nl, evenzeer juni 2022: "Terugbetaling wegwerpoverall - Op 18/01 order geannuleerd en binnen de 10 werkdagen zouden we de terugbetaling ontvangen. Na talloze mails en telefoongesprekken zijn we nu al 2 maanden verder. Eerst hoorden we de standaard excuses en nu beweren ze dat het geld overgeschreven is. Ik heb een betaalbewijs gevraagd maar na een week nog steeds niks ontvangen (ook niet het bedrag)."Ik heb aan mijn zaak al meer tijd besteed dan mijn restitutiebedrag waard is: wekelijks bankrekening afzoeken, mails naar bank en Toolstation, en emotionele onrust. Ik kan mijzelf niet overtuigen dat deze handelswijze door het Toolstation business model is opgezet: er is hier meer aan de hand, en het bedrijf zou best eens een intern onderzoek opstarten over de vraag "waar is het geld van deze klanten beland?".

Toolstation

Naar: C. S.

04/11/2022

Beste meneer/mevrouw  Klachtenbox,     Bedankt voor uw bericht. Wij zullen dit zo snel mogelijk beantwoorden. De reactietijd bedraagt op dit moment 1  - 2  werkdagen.     Met vriendelijke groet,     Klantenservice Toolstation


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform