Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Geen levering
Beste Ik bestelde op 18/04 een robot maaier op de website van Toolmax. De volgende dag kreeg ik een mail dat ze verwachten te leveren de volgende dag. Na een week wachten heb ik zelf maar een mail gestuurd naar de klanten dienst en wisten ze me te zeggen dat ze vertraging hadden en verwachten te leveren 25/04.Op 29/04 nog steeds niets aangekregen en maar weer zelf een mail gestuurd omdat ik ook geen update kreeg. Het antwoord hierop was dat ze verwachten te leveren 3/05. Na enkele dagen wachten nog altijd geen product of een update vanuit de leverancier helaas .
geen tegemoedkoming voor ontwerpfout lekkende Makita kettingzaag
Beste,Een jaar geleden heb ik een Makita DUH523Z kettingzaag besteld op batterijen. Het probleem is dat de olie er uit lekte. De kettingzaag is 3 keer ter reparatie aangeboden geweest en telkens “gerepareerd”. Toch bleef de olie lekken. Na tussenkomst van Testaankoop is er een nieuwe kettingzaag van hetzelfde type naar mij gestuurd. Deze week heb ik ze de eerste keer gebruikt en … ook met deze nieuwe zaag had ik hetzelfde probleem: na afloop van de zaagwerken lekt ook deze ketting zaag (zie foto). Het probleem is dus niet exemplarisch maar volgens mij een ontwerpfout in dit type kettingzaag.Een reparatie van deze machine is voor mij geen optie want het probleem keert telkens terug… Aan Toolmax heb ik voorgesteld om het bedrag van de aankoop aan mij te retourneren maar het bedrijf beroept zich op slechts 30 dagen teruggave recht in originele en ongebruikte toestand. Ze weigeren in te gaan op mijn vraag.Bij deze hoop ik toch nog op een teruggave van het bedrag.Alvast bedankt voor jullie antwoord,Frank
Probleem met niet levering bestelling
Beste, ik bestelde (en betaalde) op 30/11/2020 een boren-en bitsset , bedoeld als kerstgeschenk voor mijn schoonzoon. Een concurrent van Toolmax bood dezelfde set aan met levertermijn van een 3-tal weken. Dat vond ik te riskant om tijdig mijn geschenk te hebben en ik bestelde bij Toolmax die een levering 1 à 3 dagen aankondigde. Vandaag 24 januari 2021 wacht ik, na herhaalde mails nog steeds op mijn levering. Tot mijn grote ergernis is dezelfde set steeds op hun website vermeld gebleven als in voorraad en met levertermijn 1 à 3 dagen. Wel is na mijn bestelling de prijs verhoogd naar 84,85 EUR, waardoor ik vermoed dat men niet meer wil leveren aan de oude prijs (65,49 EUR) en men mij al liet weten dat ik mijn bestelling kon annuleren. Dat laatste ben ik niet van plan, ik wil mijn bestelling ontvangen aan de prijs die ik betaald heb. Het gaat hier uiteraard niet over grote bedragen maar ik erger mij over deze praktijken om 1) klanten te werven met valse informatie over levertermijnen en 2) een bestelling achter te houden als het om een of andere reden niet goed uitkomt en te wachten tot de klant het beu wordt en opgeeft.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten