Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Problemen met herstel
Beste, Ik stuurde een defect toestel (Invictus 3.0 steelstofzuiger) terug op naar 6006 Weert. Ze hebben dit product ontvangen op 5 december 2023 en afgetekend volgens Bpost. Toch wordt ik niet vergoed. Ze zouden mij een nieuw toestel afsturen, ik hoor niets meer van hun, ze beweren dat het toestel nog niet bij hen terecht is. Het was zeer snel defect (net na 1maand dus kreeg geld niet terug/termijn 14dagen) en zit al van 16 november zonder stofzuiger. Ik weet niet welke verdere stappen ik moet ondernemen. Ook aangetekend schrijven verstuurd naar tommy teleshop. Alvast bedankt!Kathleen LuyckxNov 3, 2023, 11:27 GMT+1Luyckx KathleenHalleweg 4001500 HALLELCW WEERTHavenweg 166006 - SM WeertHalle, 2 november 2023Aangetekend SchrijvenBetreft: aankoop stofzuiger Invictus ongedaan maken - voldoet niet aan de verwachtingen (defect na minder dan 1 maand, 5 keren gebruikt!)Geachte,Op 4 september 2023 liet ik mij door jullie verleiden op televisie Tommy Teleshopping en ging ik over tot de online bestelling van de stofzuiger Invictus 3.0.Bij de levering van dit product dacht ik meteen: dit is niet zoals gewenst, het leek mij broos i.p.v. solide. Het zag er geen goede geen sterke kwaliteit uit.Ik wou de aankoop uitproberen omdat het relatief goedkoop is in vergelijking met andere steelstofzuigers. Ook heb ik al eerdere aankopen bij jullie gedaan, waarvan ik zeer tevreden ben, het was het proberen waard. Het heeft wel een korte oplaadtijd en nog redelijk lange accuduur, ook het geluidsniveau is laag en het gewicht prima.Het probleem is de plastic: de materialen waaruit deze stofzuiger gemaakt zijn!De zuigmond is te klein: slechte prestaties bij het opzuigen van vuil! Manoeuvreren is zeer flexibel en dus afgebroken en met strips aan elkaar terug verbonden. Ook de opvangbak voor het stof houdt al niet meer toe (sluit niet meer!!!/stukje plastic afgekraakt!).Onderdelen krijgen de kans niet om te verslijten, het zorgt voor een frustrerend ongemak, het is onbetrouwbaar fragile, problemen met de duurzaamheid.Ik vind deze aankoop een foute beslissing ondeugdelijk product, ik hoop dat ik gebruik kan maken van de wettelijke garantie, omdat het product veel sneller kapot is dan verwacht. Ik wens geen reparatie of vervanging van de stofzuiger. Ik wens enkel de aankoop ongedaan te maken, ik heb spijt van deze aankoop. Bij deze hoop ik op langere bedenktijd dan de korte termijn van 14 dagen.Ik ontvang graag een reactie per mail of via de post.Alvast bedankt voor de medewerking!Met de meeste hoogachting,Kathleen Luyckx0472/81.41.45
Garantie en antwoorden en loze beloftes
Beste, Mijn moeder bestelde 2 jaar een terug een DR-HO'S MotionCiser. Deze was kapot net voor de 2 jaar. Teleshoppping beweerde dat er slechts een garantie was van 2 jaar maar toch lieten ze het toestel opsturen door mijn moeder (betalend) om dan, ondertussen nu 3 maanden, ons aan het lijntje te houden. Eerst was het niet toegekomen, dan lieten ze weten dat het er was (na een klacht van Bpost) om dan te zeggen dat er geen garantie was. Na eindeloze discussies vroegen wij om het toestel terug te sturen naar mijn moeder (zo konden we mss kijken om het ergens te laten herstellen), bijna elke week is er mailcontact met loze beloftes. Een maand nu en het toestel is nog altijd niet ontvangen. Mijn moeder is 80 jaar. Teleshopping is vooral oplichting naar oudere mensen toe. Waarom wordt dit niet verboden ? Ik ben van mening dat ze 2 jaar garantie moeten bieden, een betere service naar de klanten toe. In dit geval vind ik dat ze een nieuw toestel moeten bezorgen of een volledige terugbetaling
Terugbetaling/misleiding/levering Eazzzy Topper
GeachteOp 19 augustus om 12u42 kreeg ik mijn bestelling van 18 augustus (ordernummer: 615959819) van jullie.Ik had de Eazzzy topdekmatras bij jullie besteld. Tot mijn verbazing was dit niet de matras die ik besteld had. Bij het openen was dit helemaal niet de matras die ik besteld had.Het volgende wil ik hier opmerken:1.Deze Eazzzymatras stond op voorraad (staat nog steeds op voorraad op jullie website), dit terwijl jullie al maanden dezelfde verkoopstechniek toepassen.2. Ik ga naar de bakker en ik wil een wit brood, dan zou u het toch niet prijs stellen dat de bakker een bruin brood geeft, omdat hij volgens de bakker 'beter' is.3. Een klant wil enkel een eerlijke handelaar. U verwacht als verkoper een eerlijke betaling, wij verwachten het product dat we kopen.4. Bij het openen, had ik serieus mijn bedenkingen over de kwaliteit. Dit beantwoordt allerminst aan wat ik vooropstelde bij de aankoop.5. Jullie brengen de klant niet op de hoogte. Mocht u mij op voorhand toestemming vragen, dan had ik op voorhand geweigerd.6. Ik heb het pakket terug opgestuurd om 16u19, dus ik heb de matras niet gebruikt.7. Op 25 augustus ontving een reclamemail van jullie, met daarin de aanbeveling voor de Eazzzytopper. Jullie vermelden nu helemaal onderaan het product 'Onze Eazzzy Topdekmatrassen zijn momenteel erg populair. Het kan voorkomen dat uw gekozen maat door omstandigheden tijdelijk niet leverbaar is. Indien dit het geval is ontvangt u van ons een alternatief van hogere kwaliteit van het merk Felman. Laat u verrassen door het optimale slaapcomfort van Felman.' Bij het overlopen van de verschillende maten, staan alle maten op voorraad. Jullie maken reclame voor een product dat jullie niet meer ter beschikking hebben. Ik vind dit alle eigenschappen van een scam bevatten.Dit kost me € 10,40 om een product terug te retourneren, dat ik niet gekocht heb, noch mijn toestemming voor verleend heb. Ik verwacht een compensatie voor mijn geleden schade.Ik hoop op een correcte terugbetaling binnen de termijn en hoop op een eerlijk antwoord van jullie diensten. Als klant kan ik begrijpen dat er product niet meer voorradig is, maar waarom jullie dan deze verkoopstechnieken toepassen, dat gaat mijn petje te boven.Uw berichten tegemoetkomend.Met vriendelijke groetMathieu Goeminne
Oplichting
Tijdje geleden de eazzzy topper besteld bij tommy teleshopping. Na 2 a 3 wekend ontvangen terwijl er op de website staat op voorraad en voor 14u besteld morgen geleverd nu dat het een paar dagen vertraging heeft snap ik. Maar een paar weken? Dus wat blijkt bij levering... een totaal andere matras (sleep comfort) en krijg ik er een brief in mee dat ze de eazzzy topper niet in voorraad hebben en dat het vertraging heeft opgelopen blablabla...maar op de website zelf staat dat ze het op voorraad hebben en als je voor 14u besteld wordt het de volgende dag nog bezorgt ook. de sleep comfort is een totaal andere matrasstopper. Is helemaal niet hetzelfde zoals die van op tv. Ze verschillen heel veel. De matrasstopper van op tv had een houdvast op de matras. Deze heeft dat niet. Ik vind dit dus oplichterij.
Oplichting - misleidende reclame
Naar aanleiding van een voorgaande bestelling bij de beschreven onderneming kregen wij de mededeling dat wij als uitgelote klant konden deelnemen aan een aktie met een prijs ter waarde van 600 euro.Normaal gaan wij hier NOOIT op in maar omdat dit in België en Nederland een gerenomeerd teleshopbedrijf is, wou ik toch eens deelnemen.Na inlog kreeg ik de mogelijkheid om te kiezen uit vier 'voorkeur' geschenken nl. een TV, een koffietoestel, een koelkast en een digitaal fototoestel. Na de keuze (in mijn geval) voor de TV kregen wij de melding dat het geschenk werd toegevoegd aan ons winkelmandje en zou meegestuurd worden als wij een nieuwe bestelling plaatsten ter waarde van 49,95 euro. In het winkelmandje stond daadwerkelijk een geschenk ter waarde van 640 euro omschreven als 'deluxebox Gifts'. Zonder verdere gedetailleerde vermelding van inhoud.Zoals voorgeschreven plaatsten wij een bestelling van 49,95 euro en na ontvangst enkele dagen later stelden wij vast dat bij de bestelling enkel een waardebon 'deluxebox Gifts' zat.Op geen enkel ogenblik werd tijdens de afhandelprocedure gewag gemaakt dat het gekozen geschenk niet overeenstemt met het te leveren geschenk.Ik heb toen reeds contact genomen met de klantendienst om dit aan te kaarten maar zij wensen hierop verder niet in te gaan. Volgens hun is dit een normale gang van zaken.Van alle stappen in het systeem beschik ik nog over screenshots om hun vorm van oplichting aan te tonen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten