Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Nooit meer met Thalys!
BesteIk had 2 treintickets gekocht voor 05/09 op de site van de Thalys van Brussel naar Parijs. Dit is mijn eerste keer dat ik ooit met Thalys zou reizen. Vandaag kreeg ik een mail dat de treinen afgeschaft waren en je een terugbetaling of omwisseling van je ticket kon krijgen. Toen ik naar de site ging om het ticket om te wisselen kwam er steeds een error te staan waardoor ik mijn ticket niet kon wisselen (hier heb ik ook een screenshot van). Ik heb toen proberen te bellen naar de klantendienst waar een wachttijd van 3uur was. Ik heb toen snel een ander ticket geboekt, omdat ik bang was dat alle tickets voor die dag uitverkocht zouden geraken aangezien iedereen nu moest omboeken en ook omdat het omwisselen niet werkte op de site.Na een aantal uur probeerde we het opnieuw en toen werkte de site weer en konden we de tickets omboeken dus dat had ik gedaan. Nu zat ik met 4 tickets voor dezelfde dag en hetzelfde uur waarvoor ik betaald had, dus ik belde naar de klantendienst om te vragen of een terugbetaling mogelijk was. Daar werd ik te woord gestaan door een mevrouw die zo onbeschoft was en zei dat ze daar niks aan kon doen en ik blijkbaar maar loog over alles, want bij haar werkte de site wel ondanks ik haar meerdere keren heb uitgelegd dat ik screenshots van de error op de site genomen had. Dus het was volgens haar mijn eigen schuld en toen werd er zo onbeschoft opgehangen en ben ik niet verder geholpen geweest. Ik snap niet dat er geen begrip is voor zulke situaties en er niet eens gekeken wordt naar een mogelijke oplossing. Ik zou nog steeds graag gewoon mijn originele of de nieuwe tickets, dat maakt me op dit moment niet eens meer uit, terugbetaald willen krijgen aangezien ik niks ben met 4 tickets en ik ze ook niet zomaar voor de lol geboekt heb en nu opeens zou willen veranderen. Dit is mijn eerste ervaring maar ook meteen de meest traumatische ervaring die ik met Thalys heb gehad
Diefstal van bagage
Beste,Mijn vrouw en ik hebben op vrijdag 15/02/2022 in Brussel zuid de Thalys genomen voor een weekendje Parijs . Bij het opstappen van de trein werd wij er al onmiddellijk op gewezen , door een medewerker van Thalys , dat wij onze bagage niet mee mochten nemen tot aan onze zitplaatsen omdat de koffer volgens hun te groot was en werden wij verplicht om onze bagage achter te laten in de bagageruimte vlak naast de ingang van de wagon . Wij dachten dat dit de normale gang van zaken was en dat dit dan ook veilig was .Dan is ons vriendelijk verzocht om ons naar onze zitplaatsen te begeven zodat iedereen tijdig kon instappen . Eens we onze zitplaatsen gevonden hadden en ons hadden geïnstalleerd ben ik toch nog even gaan checken of het cijferslot van onze bagagekoffer wel vergrendeld was , wat ook zo was . Maar onze koffer was wel door iemand verplaats tot vlak voor de in en uitgang , wat ik vreemd vond. Dan zegt diezelfde medewerker dat ik de koffer best op een door haar aangewezen plaat in de bagageruimte plaatsten, wat ik ook heb gedaan . Ik ben daarna gewoon terug op mijn plaats gaan zitten en enkele minuten erna is de trein vertrokken richting Parijs .Bij aankomst in Parijs zijn wij dan voordat de trein stilstond naar de bagageruimten gegaan om onze bagage nemen en zo de trein te verlaten . Maar toen we bij de bagageruimten toekwamen was onze gloednieuwe koffer verdwenen . Wij zijn dan opzoek gegaan in de trein zelf maar helaas zonder succes .Een medewerker van de Thalys kon ons enkel zeggen dat we bij de verloren voorwerpen moesten gaan kijken , wat ik eigenlijk totaal ongepast vond .Wij zijn dan naar de France spoorwegpolitie gestapt met ons verhaal en die mensen hebben ons echt fantastisch goed geholpen . Wij hebben daar een klacht neergelegd zodat zij de camerabeelden konden bekijken als er eventueel iemand met onze koffer van de trein is gestapt maar zonder resultaat . De koffer is dus van de trein verdwenen in Brussel .Daar stonden wij dan zonder koffer . Wij hebben dan toch maar besloten om er het beste van te maken en zijn met taxi naar ons hotel gegaan en de dag nadien inkopen gaan doen om het weekend door te komen .Zondag toen we aankwamen aan het station ben ik voor dat we de trein opstapte naar een medewerker van de Thalys gestapt met ons verhaal , ik dan heb gevraagd waar ik een klacht kon neerleggen tegen Thalys . De mevrouw van de Thalys zei dood leuk op ons verhaal dat dit best wel vaak voorkomt maar dat ik ook de kleine regeltjes moest lezen dat Thalys nier verantwoordelijk is voor diefstal op de trein .Ik stel mij hier toch wel wat vragen over . Wij werden door hun verplicht om onze bagage achter te laten op een niet beveiligde plaats . Ik kan toch maar moeilijk op die koffer gaan zitten in de bagageruimte .Ik kan u ook zeggen dat de waarden van de koffer alleen al 1200 euro is .De waarden in de koffer is om en bij de 5000 euro Chanel handtas Chanel boots Louis Vuitton toiletzak Producten voor mijn vrouw haar pigmentvlekken in haar gezicht en onze kleren .Ik vind het zeer jammer dat Thalys hier geen verantwoordelijkheid in wil nemen . Wij betaalde 300 euro heen en terug wat toch een mooi bedrag is maar dat ze hier dan geen veiligheid voor kunnen geven gaat mijn petje te boven .Ik hoop dat jullie ons hier bij kunnen helpen want dit arrogant gedrag moet maar eens eindelijk stoppen .Mvg
terugbetaling
Beste, ik had een Thalysreservatie op 1/5-3/5/20. Door de op dat moment geldende coronamaatregelen kon ik niet vertrekken. Vanaf dat moment heb ik een aantal keren het call-center , zoals vermeld op de website, proberen te contacteren om de tickets te annuleren. Na herhaaldelijke pogingen van 40 minuten aan de lijn hangen en dan een verbroken verbinding te krijgen, heb ik nooit een operator te woord gehad. Op de website staat echter vermeld dat het ticket tot een jaar na datum kan worden omgeboekt en terugbetaald. Waardoor ik mijn pogingen staakte en vorige week, hectische coronaperiode verminderd, opnieuw probeerde. Nu kreeg ik wel meteen een operator aan de lijn. Deze meldde mij echter dat terugbetaling niet meer mogelijk is, dat kon enkel tijdens de bewuste coronaperiode. Nochtans staat op de website anders vermeld. Gezien ik geen garantie heb, de evolutie van de pandemie in gedachte houdend, dit jaar nog naar Parijs te kunnen reizen, opteer ik voor een volledige terugbetaling. Na dit gesprek stuurde ik een mail naar de ombudsdienst van NMBS, die mijn klacht doorgaf aan Thalys. Van Thalys(dossiernummer: 00982938) kreeg ik echter dezelfde informatie als antwoord op mijn klacht zoals de operator mij had meegedeeld.Het frustrerende is dat op de website anders staat vermeld, maar dit genegeerd wordt. Ik weet niet hoe ik dit nog verder kan aanpakken, daarom mijn beroep op testaankoop.Alvast bedankt voor uw antwoord
Diefstal bagage Thalys
Beste,Op vrijdag 25/10/2019 is mijn koffer gestolen op de Thalys trein tussen Parijs en Antwerpen Centraal. Tijdens het opstappen op de trein heeft de conducteur me er op gewezen dat ik mijn koffer moest plaatsen in 1 van de voorziene bagagerekken aan de ingang. Grote stukke bagage mogen niet mee in de wagon genomen worden. Thalys werkt met vaste zitplaatsen en mijn zitplaats in de wagon was aan het raam met mijn rug naar de ingang waardoor ik mijn koffer niet constant in het oog kon houden. Vermoedelijk is ze gestolen tijdens de stop in Brussel zuid want toen ik in antwerpen wou afstappen stond er een andere koffer op de plaats waar eerst mijn koffer stond. Mijn koffer was nergens meer te bespreuren. Het ging over een grote koffer met een inhoud voor 2 weken verblijf in Parijs. Het zijn dus voornamelijk kleren, medicatie en verzorging maar alles opgeteld gaat het al snel over 1500 euro. Dit bedrag ophoesten is voor mij als pas afgestudeerde een enorme klap. Hier bovenop komt dat ik tijdens en na het incident bijna niet werd verder geholpen. De conducteur ter plaatse haalde gewoon zijn schouders op toen ik hem vertelde dat mijn koffer gestolen was. Toen ik hem vroeg wat ik moest doen zei hij dat ik nog eens goed moest kijken in het bagagerek maar dat de trein direct ging vertrekken. Bij het informatiepunt in het centraal station van Antwerpen zei men dat ik moest bellen naar het (betalend) nummer van Thalys. Daar mocht ik een beschrijving geven van mijn koffer en wanneer een reiziger Thalys contacteert omwille van een verkeerde of gevonden koffer dan gingen ze contact met mij opnemen. Verder moest ik zelf de NMBS en Nederlandse sporen contacteren (eindstation van de Thalys) om te melden dat mijn koffer verloren was. Kwam er nog bovenop dat de verloren-voorwerpensite van NMBS tot op vandaag niet werkt om wille van een technisch defect. Ik heb veel telefoontjes moeten doen zonder succes om uiteindelijk terug naar het station te moeten gaan voor het melden van het verdwijnen van mijn koffer. Dagen gingen voorbij zonder iets te kunnen doen omdat ik niemand kon bereiken tijdens het weekend. Ik heb ook een proces-verbaal laten opmaken bij de politie en heb gevraagd of zij de camerabeelden konden opvragen en bekijken. Mijn koffer is hoogstwaarschijnlijk tijdens de 5min stop in Brussel-zuid gestolen uit het bagagerek van wagon 18. Redelijk gedetailleerde informatie maar toch werd deze aanvraag geweigerd omdat het te veel tijd kost en de dader “waarschijnlijk” niet herkenbaar in beeld zou zijn.“Wat moet ik nu doen tijdens mijn volgende reis met Thalys?”Ik begrijp dat reizigers zelf verantwoordelijk zijn voor hun bagage maar dit incident doet mij de veiligheid en klantvriendelijkheid van Thalys serieus in twijfel trekken. Thalys is toch een bedrijf dat comfort en kwaliteit hoog in het vaandel draagt en ze doen internationale reizen dus ze weten ook dat bijna alle passagiers bagage bij zich hebben. Toch is het perron en de trein zelf niet beveiligd en iedereen kan blijkbaar zomaar op en af de Thalys trein stappen in Brussel-zuid en Antwerpen-Centraal. Ik kan dus bij wijze van spreken gewoon naar het Thalys perron gaan, op de trein stappen, langs de andere kant een koffer uit het bagagerek nemen, terug afstappen, naar de beveiligingscamera op het perron zwaaien en het station terug verlaten. Dit zonder enige controle. Ik reis regelmatig met de Thalys trein en vraag ik mij nu af wat ik volgende keer moet doen om diefstal te vermijden. Moet ik tijdens mijn reis aan de ingang van de wagon bij het bagagerek blijven staan? Want dan zou in principe iedereen dit moeten doen en kan er niemand meer op of af de trein. Het lijkt mij dus dat Thalys ook een zekere verantwoordelijkheid heeft over de bagage aanwezig op hun trein maar dat ze deze verantwoordelijkheid niet nemen. Ik ben zeker niet de eerste persoon die dit mee maakt en zal in het vervolg een reisverzekering afsluiten maar dat is nog geen oplossing voor dit soort ongemak.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten