Terug

Diefstal van bagage

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. W.

Naar: THALYS

21/02/2022

Beste,Mijn vrouw en ik hebben op vrijdag 15/02/2022 in Brussel zuid de Thalys genomen voor een weekendje Parijs . Bij het opstappen van de trein werd wij er al onmiddellijk op gewezen , door een medewerker van Thalys , dat wij onze bagage niet mee mochten nemen tot aan onze zitplaatsen omdat de koffer volgens hun te groot was en werden wij verplicht om onze bagage achter te laten in de bagageruimte vlak naast de ingang van de wagon . Wij dachten dat dit de normale gang van zaken was en dat dit dan ook veilig was .Dan is ons vriendelijk verzocht om ons naar onze zitplaatsen te begeven zodat iedereen tijdig kon instappen . Eens we onze zitplaatsen gevonden hadden en ons hadden geïnstalleerd ben ik toch nog even gaan checken of het cijferslot van onze bagagekoffer wel vergrendeld was , wat ook zo was . Maar onze koffer was wel door iemand verplaats tot vlak voor de in en uitgang , wat ik vreemd vond. Dan zegt diezelfde medewerker dat ik de koffer best op een door haar aangewezen plaat in de bagageruimte plaatsten, wat ik ook heb gedaan . Ik ben daarna gewoon terug op mijn plaats gaan zitten en enkele minuten erna is de trein vertrokken richting Parijs .Bij aankomst in Parijs zijn wij dan voordat de trein stilstond naar de bagageruimten gegaan om onze bagage nemen en zo de trein te verlaten . Maar toen we bij de bagageruimten toekwamen was onze gloednieuwe koffer verdwenen . Wij zijn dan opzoek gegaan in de trein zelf maar helaas zonder succes .Een medewerker van de Thalys kon ons enkel zeggen dat we bij de verloren voorwerpen moesten gaan kijken , wat ik eigenlijk totaal ongepast vond .Wij zijn dan naar de France spoorwegpolitie gestapt met ons verhaal en die mensen hebben ons echt fantastisch goed geholpen . Wij hebben daar een klacht neergelegd zodat zij de camerabeelden konden bekijken als er eventueel iemand met onze koffer van de trein is gestapt maar zonder resultaat . De koffer is dus van de trein verdwenen in Brussel .Daar stonden wij dan zonder koffer . Wij hebben dan toch maar besloten om er het beste van te maken en zijn met taxi naar ons hotel gegaan en de dag nadien inkopen gaan doen om het weekend door te komen .Zondag toen we aankwamen aan het station ben ik voor dat we de trein opstapte naar een medewerker van de Thalys gestapt met ons verhaal , ik dan heb gevraagd waar ik een klacht kon neerleggen tegen Thalys . De mevrouw van de Thalys zei dood leuk op ons verhaal dat dit best wel vaak voorkomt maar dat ik ook de kleine regeltjes moest lezen dat Thalys nier verantwoordelijk is voor diefstal op de trein .Ik stel mij hier toch wel wat vragen over . Wij werden door hun verplicht om onze bagage achter te laten op een niet beveiligde plaats . Ik kan toch maar moeilijk op die koffer gaan zitten in de bagageruimte .Ik kan u ook zeggen dat de waarden van de koffer alleen al 1200 euro is .De waarden in de koffer is om en bij de 5000 euro Chanel handtas Chanel boots Louis Vuitton toiletzak Producten voor mijn vrouw haar pigmentvlekken in haar gezicht en onze kleren .Ik vind het zeer jammer dat Thalys hier geen verantwoordelijkheid in wil nemen . Wij betaalde 300 euro heen en terug wat toch een mooi bedrag is maar dat ze hier dan geen veiligheid voor kunnen geven gaat mijn petje te boven .Ik hoop dat jullie ons hier bij kunnen helpen want dit arrogant gedrag moet maar eens eindelijk stoppen .Mvg

Berichten (1)

THALYS

Naar: K. W.

21/03/2022

Betreffende uw dossier 01165390 Beste Meneer Krawinckel,Het spijt me zeer te lezen dat uw bagage gestolen werd van één van onze treinen.U heeft juist gehandeld door u tot de politie te wenden.Ondanks dat ik echt betreur dat u tijdens uw reis met ons waardevolle bezittingen bent kwijtgeraakt, bevestig ik dat Thalys hierbij geen verantwoordelijkheid heeft. De reiziger blijft verantwoordelijk voor alle voorwerpen die mee aan boord genomen worden. Dit staat vermeld in 2.12 Bagage van de Algemene Vervoerswaarden van Thalysen wordt aanvaard bij de aankoop van het ticket.Wel blijft de veiligheid een prioriteit en ik verzeker u dat al ons personeel aandachtig blijft in het station en aan boord.Ik blijf tot uw beschikking voor verdere informatie. Uwvragen zijn steeds welkom.Met vriendelijke groeten,PatriceCUSTOMER SERVICE OFFICERPhoneBE+3270667788FR+33825842597DE+491807070707Thalys InternationalBP 141050 Bruxelles BrusselVisit us on www.thalys.comref:_00D57ri7D._5004H1C6DB9:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform