Onaanvaardbaar

0 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

J. K.
7/08/2025

One year since our request for flight compensation

Dear Swiss Air This is the last file we reopened since you have decided to close all previous file with no follow up since June 3 Subject: Urgent Follow-Up on Unresolved Compensation for Flight Disruptions – and Cases being cancelled. Good Day again Swiss air CS Team, I hope this message finds you well. I am writing to express my ongoing dissatisfaction and frustration regarding the compensation process for the disrupted flights involving my mother and brother. This is now the 5 th time I am reaching out concerning this matter, and I must emphasize that the resolution provided so far has been completely unsatisfactory and totally ignored. The details of the previous cases are as follows: 1. Case 2407-LX-13039-F001/F002: We were initially informed that you would refund us 35euros, but we never received an update. And we wrote an email that we were not satisfied for your team in Switzerland for not providing a hotel or meal voucher for my mother and brother, and therefore expect the refund of 600euros per person. Refunding a 35euros - does not reflect the inconvenience caused to my family. I have previously raised my concerns about this refund, and I still do not agree with it. 2. Case 2412-LX-05193: this case was closed with no acknowledgement. 3. Case 2502-LX-02200: no response 4. Case 2407-LX-26794: close with no response 5. Case 2409-LX-15927: Unfortunately, this request was completely ignored. The lack of response is highly disappointing and shows a complete disregard for the inconvenience my family faced due to the travel disruption. (this request was sent on Sept 25 2024 and up until today zero response or no update of compensation. As per EU Regulation 261/2004, entitles passengers to 600 euros in compensation for delays of over three hours, I request that you process the full compensation owed to each passenger involved in this disruption. The delay caused significant distress, including my family members being forced to sleep at the airport without any support or assistance. This treatment is far below the standard of service I would expect from your airline, and it has had a lasting negative impact on their travel experience. I urge you to resolve this matter promptly and ensure that the proper compensation is issued. If this issue is not addressed within a reasonable timeframe, I will have no choice but to pursue further legal action to obtain the compensation my family is entitled to under EU law. Please find with all the attachment, the responses of Lufthansa, the mother company – reassuring me that it falls under EU Regulation 261/2004, Thank you for your prompt attention to this matter. I look forward to receiving your response and the appropriate compensation of 600euros a person. Kindly note that that I will keep on going with the complaint until this is resolved and compensated for this kind of irregularities Swiss Air has gave my parents. Kind regards, Jen Yan Helene Keung

In behandeling
T. K.
28/03/2025

connecties gemist en 20 u na oorspronkelijk uur aangekomen

ik ben op 1 maart vetrokken en op 2 maart aangekomen vlucht met 1 tussenstop, vlucht gemist, nog een tussenstop meer, vlucht weer vertraagd, volgend tussenstop weer gemist, moet overnachten in de laatste tussenstop , hotel en eten waren geregeld, maar door de late aankomst zonder enige bagage, zonder plaats waar we iets konden kopen om ons te verfrissen (waren al 15 u onderweg ). Behalve de miscommunicatie of zelfs geen communicatie, zijn wij telkens zonder enige hulp van het ene probleem in de andere gegooid. Mijn etiketten zijn gekocht bij Brussels Airlines, we hadden 1 tussenstop met Swiss air, maar alle verdere tussenstops waren ook met Lufthansa en Austrian... ze schuiven telkens de fout op de andere en ze weigeren dit te zien als een geheel; een reis van 7 u werd uiteindelijk 28 u!!!

Afgesloten
E. S.
4/08/2024

Annulering vlucht

Geachte mevrouw/heer, Op 24/07/2024 heb ik bij uw maatschappij vlucht nr. LX1024 geboekt van Zürich naar Düsseldorf voor de dag 25/07/2024. Op 25/07/2024 na het geplande vertrekuur heeft u mij in kennis gesteld van de annulering van deze vlucht. Overeenkomstig Europese wetgeving, wanneer de vlucht vertrekt vanaf een luchthaven van een EU-lidstaat of vanaf een luchthaven in een derde land naar een luchthaven van een EU-lidstaat, verzoek ik u mij een schadevergoeding toe te kennen van - 250€ per passagier (tot 1500 km) - 400€ per passagier (voor alle intracommunautaire vluchten van meer dan 1500 km en voor alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km) - 600€ per passagier (over 3500 km) bovenop de terugbetaling van de kosten van het ongebruikte ticket. Er werd mij geen enkel tevredenstellend alternatief geboden voor herroutering. Gelet op het voorgaande verzoek ik om terugbetaling van in totaal €250. Gelieve mij dit bedrag binnen de 7 dagen te betalen door overschrijving op het bankrekeningnummer dat voor de boeking werd gebruikt. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Kopie van vliegticket · Kopie van de annuleringsverklaring

Afgesloten
O. D.
17/11/2023

Niet terugbetaling kosten verloren valies

Beste, op 26 augustus 2023 nam ik een vlucht van SwissAir vanuit Zaventem naar Napels, met tussenstop in Zurich. Helaas geraakte mijn valies kwijt en ontving ik ze pas op 20 september terug, toen ik reeds terug thuis in België was. Ik was met andere woorden de volledige 2 weken in vakantie zonder kledij, schoenen of toiletgerief - en ik was er te gast op een huwelijk. Op 21 september heeft SwissAir, in een email van Paulini Banner, Consultant Customer Feedback Services, me laten weten dat 'first necessity articles' zouden terugbetaald worden als ik een factuur indiende. Dit deed ik dezelfde dag nog, maar ondanks diverse rappels kreeg ik nooit nog een reactie of betaling.

Afgesloten
V. H.
1/01/2022

Probleem met terugbetaling

Beste,Wij hebben vlucht geboekt 22/10/2021 van Brussel naar Windhoek 11/11/2021 en terug 28/11/2021.Boekingsreferentie CAYAAA Boekingsnummer LDSNYL Ticket number: 2206913571918/19, 2206913571920/21Vluchtnummers heen LH5589 en LH4356 Vluchtnummers terug 4Z125, LX285 en LX786 .27/11/2028 s’ morgen wij hebben volgende e mail van Swiss air gekregen Dear Passenger Switzerland has changed the entry regulations effective 26 November 2021. Only the following travelers are allowed to board direct flights from South Africa to Switzerland: • Nationals and Residents of Switzerland and Liechtenstein • Holders of a Visa Type D for Switzerland • Holders of a Certificate of Entry (Laisser-Passer) issued by a Swiss Representation abroadTravelers entering Switzerland must register online before departure. Travelers older than 16 years must provide one of the following medical certificates, irrespective of their vaccination status: • Negative COVID-19 PCR or RT-PCR test, conducted within 72 hours before departure • Negative COVID-19 Antigen test, conducted within 48 hours before departureTravelers must undergo a mandatory 10-day quarantine after their arrival in Switzerland. Connecting passengers, with onward flights from Switzerland to another country cannot be accepted. Please contact SWISS or your travel agent for a rebooking or refund if you do not meet the travel conditions. More detailed information can be found here.Sincerely,Swiss International Air LinesWij hebben onmiddellijk contact opgenomen met travel agent, en warren allen nog tickets voor de vluchten 06/12/2021, die hebben wij onmiddellijk geboekt.Boekingsnummer LDSNYL Vluchtnummers LH5589 en LH4356 .Door weigering Swiss Air ons op te stappen op de vliegtuig, warren wij genotzaak langen blijven in Namibie tot 06/12/2021.Door verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten, die op 17 februari 2005 in werking is getreden, hebben wij recht op compensatie 600 euro per passagier en terug betaling van kosten betreft hotels, maaltijden, drank.Samenvatting van uw rechten als passagierIn onze geval, Instapweigering tegen de wil van de passagier,Hebben wij recht voor volgende:1) Compensatie 2) Andere vlucht of terugbetaling3) Verzorging (maaltijden, verfrissingen, eventuele hotelaccomodatie, ...)4) Recht op informatieHier is overzicht van de kosten:Hotel kosten 28/11/2021 39,21 van 29/11/2021 tot en met 02/12/2021 159,06 03/12/2021 39,21 van 04/12/2021 tot en met 05/12/2021 110,69 Hotel kosten samen 348,17 euro Eten en drinken 344,5 € Kosten voor overboeking 30 € Compensatie per passagier 2x600 1200 Samen 1922,67 €Wij hebben brief geschreven naar Swiss Air en hebben gevraag bedraag 1922,67 over te schrijven op de rekeningnummer BE69 7331 6001 6078 op naam van de Galouchka VassiliMaar Swiss air schrijft dat eventueel kosten voor drank, eten en hotel willen nog vergoeden, maar zij weigeren compensatie te betalen.Wat kan hier als consument nog aandoen?Is Swiss Air verplicht compensatie te betalen, of is dat god will van de firma. Wil ik betalen, dat betaal ik, wil ik niet betalen , dat betaal ik niet. Kunt u als consument organisatie, bij wie ik all 30 jaar geabonneerd ben, ons helpen?Met vriendelijke groetenVassili Galouchka

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform