Terug

Probleem met terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. H.

Naar: SWISSAIR

01/01/2022

Beste,Wij hebben vlucht geboekt 22/10/2021 van Brussel naar Windhoek 11/11/2021 en terug 28/11/2021.Boekingsreferentie CAYAAA Boekingsnummer LDSNYL Ticket number: 2206913571918/19, 2206913571920/21Vluchtnummers heen LH5589 en LH4356 Vluchtnummers terug 4Z125, LX285 en LX786 .27/11/2028 s’ morgen wij hebben volgende e mail van Swiss air gekregen Dear Passenger Switzerland has changed the entry regulations effective 26 November 2021. Only the following travelers are allowed to board direct flights from South Africa to Switzerland: • Nationals and Residents of Switzerland and Liechtenstein • Holders of a Visa Type D for Switzerland • Holders of a Certificate of Entry (Laisser-Passer) issued by a Swiss Representation abroadTravelers entering Switzerland must register online before departure. Travelers older than 16 years must provide one of the following medical certificates, irrespective of their vaccination status: • Negative COVID-19 PCR or RT-PCR test, conducted within 72 hours before departure • Negative COVID-19 Antigen test, conducted within 48 hours before departureTravelers must undergo a mandatory 10-day quarantine after their arrival in Switzerland. Connecting passengers, with onward flights from Switzerland to another country cannot be accepted. Please contact SWISS or your travel agent for a rebooking or refund if you do not meet the travel conditions. More detailed information can be found here.Sincerely,Swiss International Air LinesWij hebben onmiddellijk contact opgenomen met travel agent, en warren allen nog tickets voor de vluchten 06/12/2021, die hebben wij onmiddellijk geboekt.Boekingsnummer LDSNYL Vluchtnummers LH5589 en LH4356 .Door weigering Swiss Air ons op te stappen op de vliegtuig, warren wij genotzaak langen blijven in Namibie tot 06/12/2021.Door verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 tot vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie en bijstand aan luchtreizigers bij instapweigering en annulering of langdurige vertraging van vluchten, die op 17 februari 2005 in werking is getreden, hebben wij recht op compensatie 600 euro per passagier en terug betaling van kosten betreft hotels, maaltijden, drank.Samenvatting van uw rechten als passagierIn onze geval, Instapweigering tegen de wil van de passagier,Hebben wij recht voor volgende:1) Compensatie 2) Andere vlucht of terugbetaling3) Verzorging (maaltijden, verfrissingen, eventuele hotelaccomodatie, ...)4) Recht op informatieHier is overzicht van de kosten:Hotel kosten 28/11/2021 39,21 van 29/11/2021 tot en met 02/12/2021 159,06 03/12/2021 39,21 van 04/12/2021 tot en met 05/12/2021 110,69 Hotel kosten samen 348,17 euro Eten en drinken 344,5 € Kosten voor overboeking 30 € Compensatie per passagier 2x600 1200 Samen 1922,67 €Wij hebben brief geschreven naar Swiss Air en hebben gevraag bedraag 1922,67 over te schrijven op de rekeningnummer BE69 7331 6001 6078 op naam van de Galouchka VassiliMaar Swiss air schrijft dat eventueel kosten voor drank, eten en hotel willen nog vergoeden, maar zij weigeren compensatie te betalen.Wat kan hier als consument nog aandoen?Is Swiss Air verplicht compensatie te betalen, of is dat god will van de firma. Wil ik betalen, dat betaal ik, wil ik niet betalen , dat betaal ik niet. Kunt u als consument organisatie, bij wie ik all 30 jaar geabonneerd ben, ons helpen?Met vriendelijke groetenVassili Galouchka


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform