Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Overdreven prijs, geen factuur en geen reparatie
Beste,De elektriciteit in ons appartement viel op 30/7/2023 volledig weg dus belde ik de firma SOS247.be om een elektricien te laten komen om onze elektrische installatie te inspecteren, na zelf al contact opgenomen te hebben met Engie en de zekeringen gecontroleerd te hebben. De dispatch van SOS247.be melde eerst dat de elektricien voor 18u ter plaatse zou zijn, uiteindelijk was hij er pas om 19u. Op voorhand kon hij geen prijs geven. Hij heeft de installatie bekeken, maar vond zogezegd geen probleem. De elektricien was slechts 15 minuten aanwezig en vroeg €699 die ik ter plaatse moest betalen met Bancontact. Een dag later kwam een elektricien van Sibelga die binnen de 5 minuten vaststelde dat er een kabel in de teller was doorgebrand en deze herstelde. Tot op heden ook nog steeds geen factuur of interventiebon ontvangen van SOS247, enkel een afdruk van de betaling met Bancontact. Ik legde al verklaring af bij de politie voor fraude.Contactgegevens van SOS247: sos247.be, 0489 70 98 98, Avenue Jules Bordet 160, 1140 Evere
buitensporig bedrag
Beste,op 25/10 kwam jullie firma bij ons langs voor een interventie aan onze verwarmingsketel.Telefonisch hadden jullie meegedeeld dat de kost om langs te komen €90 zou bedragen.Op die moment zaten wij al een tijd zonder verwarming en warm water en kon onze eigen installateur onmogelijk langskomen.Er werd vermeldt dat dit de enige kost was en dan afhankelijk van het werk dat diende te gebeuren er nog kosten konden bijkomen.Geen enkele verdere feedback ondanks duidelijke vraag.Op de moment dat de 2 techniekers aankomen spreken zij geen woord nederlands dus communicatie is lastig.Ze zijn exact 5 minuten binnen geweest aangezien het om een banaal probleem bleek te gaan.Wij kochten het pand recent en vonden de oplossing zelf niet. Toch word ons €535 aangerekend zonder enige verklaring waar deze som vandaan komt.Er wordt €90 verplaatsingskost geteld, die was op voorhand meegedeeld dus hier kan geen discussie over zijn.Maar daarna wordt er nog €95 geteld voor een diagnose te stellen en nog is €350 voor de uiteindelijke reparatie.Die geen reparatie was, er is water toegevoegd via een reservoir en de druk is herzet.Zonder enige uitleg zonder verklaring krijgen wij 2 ontzettend onvriendelijke anderstalige techniekers die zonder boe of bah een rekening presenteren van €535.Na meermaals telefonische contacten om een verklaring waar deze kost op gebaseerd is en geen enkele vorm van reactie hierop dien ik nu via dit platform een klacht in.Dit bedrag is buiten proportie, buitensporig en schandalig.Wij willen hier dan ook graag het grootste deel van recupereren.De techniekers hebben geen enkele uitleg verschaft, laat staan een 'diagnose' gesteld.het enige wat ik weet is wat ik hun zag uitvoeren en dit duurde letterlijk 5 min, vragen werden of zeer onvriendelijk beantwoord.Ik heb meermaals gevraagd om een overzicht of een informatiemail ter verklaring.Nergens op de website staan prijzen vermeldt dus jullie vragen maar raak.Dit is pure fraude en ik wens hier een reactie op in de vorm van een creditnota.Het enige correcte bedrag is €90 van de verplaatsingskost want die was meegedeeld.Met vriendelijke groeten.Sara Pollacsek.
OPLICHTERIJ
Bij een eerste interventie belachelijk hoge prijs betaald, na een half uur zat ik al terug met hetzelfde euvel. De afspraak voor een 2de interventie werd niet nageleefd, zijn niet meer bereikbaar via telefoon. Geen factuur gekregen, alhoewel ik daar speciaal naar gevraagd heb.Heb 567 euro betaald maar chauffage werkt nog steeds niet, zit al 4 dagen in de kou. Heb vandaag andere firma gebeld.
Overdreven prijs
Afgelopen zaterdag (23/06/2018) hebben we panne gehad aan onze brander. Aangezien het water zo wordt opgewarmd hadden we deze dringend nodig. Ik had toen opgezocht naar chauffagisten (dichtst bij Ath). Ik heb dan beginnen rondbellen en enkel zij konden mij helpen de zaterdagnamiddag. Ik vroeg wat de prijs was en toen zeiden ze mij dat het te zien was welke panne het was..Ik vond dat een logisiche uitleg, dus heb ik hen gevraagd om te komen na 14u (op 23/06/18). Uiteindelijk is de persoon toegekomen om 21u42.Toen ik aan die persoon vroeg hoeveel het ons zou kosten had hij mij hetzelfde antwoord gegeven als die vrouw. Ongeveer 1 uur later had die persoon gedaan. Hij had enkel de panne ongedaan gemaakt, maar geen definitieve oplossing geboden aan dit probleem, terwijl hem dit reeds eerder gevraagd was. Uiteindelijk toen ik de rekening gekregen had, viel ik achterover. Ik wist dat ik mij mocht verwachten aan +/- € 250, maar niet aan het dubbele. Zelfs gewoon voor de analyse die, naar mijn mening, niet eens degelijk gebeurde kost het al € 75. Nog een extra plus punt waarvan ze mij niet verwittigd hadden is dat ze van Evere kwamen, waardoor ik daarvoor ook extra kosten mocht betalen. En aangezien het naar de avond toe was, mocht ik daar nog eens extra toeslag op betalen terwijl ik dit in de namiddag (voor 18u) gevraagd had. Ik had expres gezocht op chauffagiste regio Ath en zij kwamen aan bod, maar zag ook hun adres niet op de site, dus vermoedde ik dat ze van regio Ath waren. Kortom: ik wil een compensatie/vergoeding hiervan. Ik heb hiervan ook een document met alle nodige gegevens en details.
Buitensporige interventiekosten zonder reparatie
Wij hebben sos 24/7 gebeld ivm de reparatie van een warmwaterboiler. De 'reparateur' rekende voor 30 min. interventiekosten, 'diagnostiek', urgentiekosten, transportkosten e.a. aan voor + € 500,00. Wij weigerden te betalen en hebben na lang aandringen en telefoneren met de centrale de 'reparateur' buitengekregen door € 265 te betalen zonder factuur of bewijs. De boiler is ook niet hersteld!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten