Onaanvaardbaar

5 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

A. D.
25/11/2025

waar blijft mijn levering?!

Beste, Ik wacht inmiddels al een week op mijn bestelling van een BRAVIA Theatre Bar 6, maar tot op heden heb ik het artikel niet ontvangen en krijg ik geen concrete oplossing. Wanneer ik contact opneem met de klantendienst, wordt mij verteld dat zij niets kunnen doen en dat ik het magazijn moet bellen. Als ik vervolgens het magazijn bel, krijg ik te horen dat zij ook niets kunnen doen en enkel een e-mail naar het magazijn in Duitsland hebben gestuurd. Wat ben ik hiermee geholpen? Is het werkelijk zo moeilijk om gewoon een nieuw artikel te verzenden naar de klant en intern het geblokkeerde artikel terug te sturen of zelf terug te vinden? Dit lijkt mij de meest logische en klantvriendelijke oplossing. Ik verwacht dat mijn probleem dringend en correct wordt opgelost. Gelieve mij zo snel mogelijk te informeren over de stappen die u onderneemt om mijn bestelling alsnog te leveren. Met vriendelijke groet, Alessio

Opgelost
B. D.
4/11/2025

Product werd niet geleverd

Op 5 september 2025 zou onze bestelling (bestelnummer BE00009026) volgens uw gegevens zijn geleverd. In werkelijkheid werd er enkel een lege en beschadigde doos bij onze deur aangetroffen. De bezorger (DPD) heeft niet aangebeld, en wij hebben het product nooit ontvangen. We zijn ondertussen bijna 2 (!!) maanden verder en krijgen enkel te horen dat het dossier “in behandeling is” of wordt doorgestuurd naar de vervoerder. Dit is niet meer aanvaardbaar. Wij wensen jullie eraan te herinneren dat onze koopovereenkomst met Sony is gesloten, niet met DPD. Jullie zijn als verkoper verantwoordelijk voor een correcte levering van het product. Hoewel we begrijpen dat ook jullie verhaal willen halen bij DPD is het niet onze taak om te wachten op de interne afhandeling tussen Sony en de vervoerder. Wij hebben reeds alle bewijzen bezorgd en documenten ingevuld om hierbij te helpen en dus onze verantwoordelijkheid genomen. Het lijkt ons nu tijd dat jullie dit ook doen. Gezien de gebrekkige afhandeling, de aanzienlijke wachttijd, en de overlast die dit dossier heeft veroorzaakt, eisen wij nu binnen 7 dagen na dagtekening van deze e-mail: een volledige terugbetaling van €285 op rekeningnummer BE31 7330 4314 8155. Dit bedrag omvat zowel het betaalde bedrag als een redelijke compensatie voor de geleden hinder, tijdsverlies en de meerprijs om de koptelefoon nu aan te kopen in een fysieke winkel.

In behandeling
Z. H.
17/10/2025

Garantie

Naam: Zaineb Adres: Naastveldstraat 51 E-mail: Zaineb.harrouch@icloud.com Telefoonnummer: 0477205140 Verkoper: Coolblue België Fabrikant: Sony Europe B.V. Product: Sony WH-1000XM5 hoofdtelefoon Serienummer: 8027960 Aankoopdatum: 22 februari 2024 Aankoopprijs: €320 Betaalmethode: Bancontact Beschrijving van het probleem Binnen twee jaar na aankoop is de hinge aan één zijde van de hoofdtelefoon losgekomen van het bovenste onderdeel. Er is geen breuk het is echt losgekomen. Er is geen sprake van val, druk of onjuist gebruik, en het toestel vertoont nauwelijks gebruikssporen. De scharnier is niet gebroken, maar losgekomen van de behuizing, wat duidelijk wijst op een fabricage- of ontwerpfout. Ondernomen stappen 1. Ik heb het toestel aangemeld bij Coolblue, waar ik het destijds aankocht. 2. Coolblue heeft het toestel doorgestuurd naar Sony voor evaluatie. 3. Sony weigert de herstelling onder garantie en stelt dat het om “fysieke schade” gaat. 4. Sony biedt enkel een out-of-warranty (OOW) reparatie aan voor €135, terwijl het toestel minder dan twee jaar oud is. 5. Na mijn bezwaar kreeg ik een reactie van Sony Customer Relations (Dalia) waarin wordt bevestigd dat zij dit als geen erkende fabrieksfout beschouwen en dat zij “geen verdere herziening” zullen doen. Ik ben hiermee niet akkoord, omdat dit defect duidelijk niet door verkeerd gebruik is ontstaan. Ik verwacht ook betere kwaliteit van een primium koptelefoon dat deze langer dan twee jaar mee gaat. (Economische levensduur) Mijn argumenten 1. Wettelijke garantie (EU & België) Volgens de EU-richtlijn 2019/771 en Boek VI van het Wetboek Economisch Recht (art. VI.47 e.v.) heb ik recht op een product dat conform is aan de overeenkomst. Binnen de garantieperiode van twee jaar moet de verkoper (Coolblue) of fabrikant (Sony) kosteloos herstellen of vervangen, tenzij zij kunnen bewijzen dat het defect door verkeerd gebruik veroorzaakt is. Dat bewijs is in mijn geval niet geleverd. 2. Structureel probleem bij dit model Er bestaan heel veel gebruikersrapporten op de Sony Community, Reddit en techfora over exact hetzelfde probleem: • De hinge van de WH-1000XM5 komt los of breekt tijdens normaal gebruik. • Onafhankelijke sites (zoals SoundGuys en Headphonesty) hebben dit herhaaldelijk aangekaart. • In het opvolgmodel WH-1000XM6 heeft Sony de scharnierconstructie herzien en verstevigd wat kan implicieren dat het ontwerp van de XM5 een gekende zwakke plek was. Sony blijft echter ontkennen dat het een “bekend probleem” is, ondanks deze overvloed aan meldingen. 3. Gebrek aan redelijke service De communicatie met Sony was onvriendelijk en niet oplossingsgericht. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat het toestel zorgvuldig is behandeld, maar men verwijst steeds naar dezelfde standaardtekst: “Dit is geen erkende fabrieksfout, de schade valt buiten garantie.” En “Sony heeft geen officiele statement naar buiten gebracht”. Dat getuigt van slechte klantenservice en weigering om verantwoordelijkheid te nemen voor een duidelijk productiefout. Ik ben oprecht overstuur want dit kan ik er gewoon niet bijnemen op dit moment. Ik word tegen een deur geduwt. Mijn verzoek Ik verzoek Test Aankoop om bemiddeling tussen mij en de betrokken partijen (Coolblue en Sony), met als doel: • Kosteloze herstelling of vervanging van de Sony WH-1000XM5 binnen de wettelijke garantieperiode; of • Volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, aangezien de service van Sony ondermaats was en het product niet conform is aan de verwachtingen. Ik wil ook echt niets meer met deze bedrijf te maken hebben. Hopelijk kunnen jullie meer doen want ze blijven voet bij stuk houden :( Ik werd ook in de winkel niet geinformeerd over extra garanties op koptelefoons. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten Zaineb Harrouch

Afgesloten
J. B.
21/03/2025

Fraude wordt niet onderzocht

Door Fraudeurs hebben we onbedoelde multimedia aankopen gedaan via de orange factuur. Via orange alle mogelijke nummers zoals transactie, payment, PSN ID doorgekregen. Maar bij contact met sony kunnen of willen ze geen onderzoek starten aangezien ikzelf geen Playstation account heb en ook niet het account van de fraudeurs weet. Terwijl ze alle ID nummers van de betaling en transactie voor hun neus hebben, kan het niet moeilijk kan zijn om deze te annuleren of op zijn minst te onderzoeken.

Afgesloten
M. S.
9/07/2024

defecte product geleverd

Geachte mevrouw/heer, Op 22/05/2024 kocht ik een Tv sony KD-65X85L in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. Na het openen van het product werd opgemerkt dat het product beschadigd was. Meer specifiek, scherm was zichtbaar kapot na het openen van de verpakking. Op 16 juni heb ik het officiele aangemel na dat ik 20 keer beelde zonder resultaat, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product of retourneren van de complete betaalde som onder garantie te vragen. [Mijn verzoek is afgewezen omdat ik zogezegd te laat een klacht ingedient heb (maar het was wel op tijd binnen de termijn). Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik heb het dus wel op tijd gedaan en elk stap dat ze hadden gevraagd deed ik voor hun zoals fotos van de verpakking enzo maar ik werd genegeerd en dan na dat ik een nieuwe case heb geopent dan hebben ze dat gezegd. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform