Meest recente klachten

J. B.
21/03/2025

Fraude wordt niet onderzocht

Door Fraudeurs hebben we onbedoelde multimedia aankopen gedaan via de orange factuur. Via orange alle mogelijke nummers zoals transactie, payment, PSN ID doorgekregen. Maar bij contact met sony kunnen of willen ze geen onderzoek starten aangezien ikzelf geen Playstation account heb en ook niet het account van de fraudeurs weet. Terwijl ze alle ID nummers van de betaling en transactie voor hun neus hebben, kan het niet moeilijk kan zijn om deze te annuleren of op zijn minst te onderzoeken.

Afgesloten
M. S.
9/07/2024

defecte product geleverd

Geachte mevrouw/heer, Op 22/05/2024 kocht ik een Tv sony KD-65X85L in uw winkel en betaalde ik er [€] voor. Na het openen van het product werd opgemerkt dat het product beschadigd was. Meer specifiek, scherm was zichtbaar kapot na het openen van de verpakking. Op 16 juni heb ik het officiele aangemel na dat ik 20 keer beelde zonder resultaat, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product of retourneren van de complete betaalde som onder garantie te vragen. [Mijn verzoek is afgewezen omdat ik zogezegd te laat een klacht ingedient heb (maar het was wel op tijd binnen de termijn). Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik heb het dus wel op tijd gedaan en elk stap dat ze hadden gevraagd deed ik voor hun zoals fotos van de verpakking enzo maar ik werd genegeerd en dan na dat ik een nieuwe case heb geopent dan hebben ze dat gezegd. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
B. V.
10/04/2024

Garantie geweigerd

Beste,Ik heb vorig jaar in februari een Playstation VR2 headset gekocht (dmv een pre-order in november 2022 rechtstreeks bij Playstation Direct, hun online winkel) en aangezien bij één van de lenzen de beschermlaag beschadigd is, is de beeldkwaliteit serieus verminderd (wazig, mistig beeld in het rechteroog).Ik heb telkens de instructies gevolgd om de lenzen op een veilige manier te kuisen, enkel met een microfiber doek zonder vloeistof, het is zelfs de microfiber doek die bij de vorige versie van de Playstation VR headset bijgeleverd werd (PSVR2 had geen meegeleverde doek).Op een Facebook forum voor PSVR2 gebruikers (PSVR 2 Community) is dit wel een probleem die door meerdere vermeld wordt, maar dit terzijde.Ik heb vandaag de helpdesk van Playstation Belgie gecontacteerd (nummer 025884240) en was in gesprek met iemand die denk ik op de afdeling in Nederland werkt.Hij gaf aan dat de fabrieksgarantie van deze Playstation VR2 headset maar 1 jaar is en deze dus overschreden is.Toen ik zei dat de wettelijke garantie op electronica in België 2 jaar was, hielden ze voet bij stuk en kreeg ik een email met hun uitleg.De reparatiekosten zouden 300€ bedragen, wat ongeveer de helft is van de aankoopprijs.Dit is de inhoud van de email:Hallo Bart,Bedankt voor je contact met PlayStation Support. We begrijpen dat je een vraag hebt over onze garantievoorwaarden. Je geeft aan dat je graag wilt weten waarom onze fabrieksgarantie 1 jaar is in plaats van de Europese garantietermijn van 2 jaar.Laten we voorop stellen dat de consumentengarantie in Nederland behoorlijk ingewikkeld geregeld is, maar we zullen dit verder proberen toe te lichten. Wij als fabrikant hebben geen wettelijke verplichting naar de consument, tenzij we een bepaalde fabrieksgarantie bieden. Wij bieden 1 jaar fabrieksgarantie en zijn daardoor verplicht jou ook in dat jaar te helpen als je problemen ervaart met jouw PlayStation, mits je kunt voldoen aan onze garantievoorwaarden natuurlijk.Er bestaat verder geen Europese wet omtrent consumentengarantie, dit is een richtlijn waar elke deelstaat (land) zijn wet op dient te baseren, zolang deze maar in het voordeel van de consument uitvalt. Nederland heeft besloten om deze richtlijn niet over te nemen. In Nederland heb je namelijk recht op een deugdelijk product. In de praktijk houdt dit binnen de garantietermijn in dat de winkelier dient aan te tonen dat het defect door jou als consument is veroorzaakt. Na deze garantieperiode dien jij als consument aan te tonen dat het product al defect was ten tijde van de aankoop (een fabricagefout).De regelgeving betreffende deze garanties gaan exclusief over de verkoopovereenkomst tussen de consument en de verkoper. De fabrikant heeft hier dus niets mee te maken.Meer informatie over de wettelijke garantie kun je terugvinden in onderstaande link van de Rijksoverheid:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-productWe raden je tenslotte aan om ook jouw garantieverzoek bij de verkoper neer te leggen wellicht heeft deze afwijkende garantievoorwaarden.Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we het graag.Met vriendelijke groet,Het PlayStation-ondersteuningsteam Is het normaal dat ze mij doorverwijzen naar de Nederlandse wetgeving?Ik had duidelijk aangegeven dat ik in België woon.Klopt hun uitleg dat hun fabrieksgarantie van 1 jaar voorrang heeft op de Europese (of Belgische) wettelijke garantie van 2 jaar?Alvast bedankt!Bart

Afgesloten
E. F.
16/03/2024

aankopen bij sony

beste, van mijn tel operator kreeg ik plots een sms van 2 aankopen bij sony die ik helemaal niet gedaan hebSony Interactive Entmt. Netwerk EU - PSN-786571101767069Prijs 50 EURBetaaldatum 16-03-2024 03:41Handelaar Sony Interactive Entmt. Netwerk EUReferentiehandelaar 9kxv8522uldjdutt60zm52peSony Interactive Entmt. Netwerk EU - PSN-786571208986437Prijs 50 EURBetaaldatum 16-03-2024 03:41Handelaar Sony Interactive Entmt. Netwerk EUReferentiehandelaar 9kxv8504nu4igblqt7ls73ikHoe kan dit op mijn tel rekening komen? Wie heeft dit aangekocht? Word dit terug betaald?

Afgesloten
G. B.
30/12/2023

Weigering cash Back

Ik kocht bij Foto Robert in Kortrijk een fototoestel van het merk Sony. Er was een actie cash back. Ik diende conform de voorschriften alle informatie bij Sony in en ontving ook een bevestiging van ontvangst van mijn aanvraag. Later kreeg ik de melding dat er een bewijs van betaling ontbrak, alhoewel dit aan de factuur zelf was toegevoegd. Wegens het feit dat zij niet binnen de door Sony gestelde termijn antwoord kregen, lieten ze weten dat de vraag definitief was afgewezen. Tussen mijn oorspronkelijke aanvraag en vandaag was er een hele reeks verwarrende correspondentie waar Sony bijvoorbeeld vroeg naar het reeksnummer van mijn TV en in een andere mail schreven zij dat de actie cash back enkel geldig was voor fotolenzen. Kortom een totale verwarring was aan de gang. Uiteindelijk dus die definitieve weigering van de cash back van 100 euro.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform