Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Verhogingen huur storage box
Ik huur bij Shurgard een storage box van 15 m2 huur sinds 27 nov 2019. Mijn huurprijs is gestart aan €166 (+€30 verzekering) en dit is elk jaar flink gestegen (Nov 2020 €182,71) (Nov 2021 €202,07) (Nov 2022 €240,79) (Nov 2023 €313,39) (Nov 2024 375,68). Intussen heb ik ook gecheckt aan welke prijs u dezelfde box van 15m2 verhuren op vandaag, en dit is €240, wat tov mijn €166 in 2019 een logische indexering zou zijn. Maar ik kan mij niet van het gevoel ontdoen dat de jaarlijkse verhogingen op mijn contract exuberante verhogingen zijn, die niet wettelijk aanvoelen. En dit terwijl ik al sinds 2019 trouwe klant ben geweest en altijd mooi op tijd betaal. Het voelt vrij onrechtvaardig om zo behandeld te worden, wetende dat een nieuwe klant dezelfde box gewoon krijgt aan €240, en ik moet gewoon €375,68 betalen, zonder degelijke verantwoording waarom.
2x 20% verhoging op 1 jaar tijd
Beste,Toen ik in januari 2019 de actie -50% korting voor de rest van uw leven zag verschijnen op de website, ben ik diezelfde dag naar Aartselaar gereden voor mezelf een grote shurgard box te nemen. Unit 0028. Exact wat ik nodig had qua grootte, €80 per maand incl. verzekering. In juni 2019 krijg ik een mail vanaf volgende maand wordt het €96,07 per maand. Zomaar een verhoging van 20%. Want de dienstverlening moet gegarandeerd kunnen blijven. Na een klachtenmail bezorgen jullie me toch 1 maand gratis. 20% verhoging is dan nog 12%.Nu, juni 2020 krijg ik opnieuw een mail vanaf volgende maand wordt het €116,16. Zomaar een verhoging van OPNIEUW 20%. Een klachtenmail bezorgt me 1 maand gratis. 20 verhoging is dan nog 12%. De vraag die me rest is: mag ik in juni 2021 opnieuw 20 (of 12)% verhoging verwachten? In welke mate was de -50% korting for life actie eigenlijk gewoon een opzet om klanten te lokken in een spiraal van verhoging, zodat we uiteindelijk stranden op een prijs die zelfs hoger is dan die van een nieuwe contract? Wat justifieert een unilaterale verhoging op de huur van een storage box, ten belope van 20% op jaarbasis? En wat maakt 1 maand gratis dan goed voor bestaande klanten die zo toch al 2x 12% hebben moeten slikken. Dit is ongepast.
Tweemaal prijsverhoging van mijn contract zonder aanleiding.
Beste,Ik ben sinds februari 2017 klant bij Shurgard en huur hier de Unit 03206 met een verzekering 2499.Sinds ik het contract getekend heb is de prijs al gestegen van 114,99€ naar de nu uiteindelijke prijs (zie laatste brief) 132,37€. Wat is de aanleiding van deze prijsstijging en wat heb ik als trouwe klant meer gekregen? Heb ik geen contract afgesloten met een vaste prijs dan? Is het dan niet gemakkelijker voor mij als trouwe klant om het contract op te zeggen en een nieuw contract aan te gaan, waarin ik een gratis maand krijg en de prijs van op uw website die beduidend lager staat voor dezelfde grote in kubieke meter van de Unit die ik momenteel huur. De gevolgen van dit probleem zijn dat ik maandelijks eigenlijk teveel betaal ALS TROUWE KLANT? Ik heb geprobeerd een email te versturen naar Shurgard zelf om dit aan te kaarten.
Diefstal shurgard - afhandeling verzekeringsdossier
Beste,Wij contacteren u ivm volgende ervaring met Shurgard Antwerpen: Op 7/06 hebben mijn vrouw en ik ontdekt dat al onze ski materialen werden gestolen in onze Shurgard opslagplaats (9108) te Antwerpen (Plantin Moretus). Na deze ontdekking hebben we meteen de politie gebeld en een inbraak laten constateren. Gezien dit op een zondag was konden we zelf ook niemand contacteren van Shurgard zelf. Op zich is dit wel merkwaardig gezien er toch een minimale permanentie zou moeten bestaan via een centraal nummer. De merkwaardigheid is dat er geen spoor is van inbraak, dus het is een mysterie hoe de dieven zijn ingebroken.Maandag heb ik uiteindelijk contact kunnen opnemen met een medewerker van Shurgard in Antwerpen die mij de nodige papieren voor de verzekeringen heeft meegegeven. Tot onze grote verbazing bleek dat de maximaal verzekerde waarde slechts gedekt werd tot 2499€, wat onder de waarde lag van onze ski materialen. Dit werd ons destijds nochtans niet meegedeeld. Na berekening van de verzekeringmaatschappij (Marsh) kregen we te horen dat de waarde van onze gestolen materialen, zijnde 4110€ na devaluatie naar 3418.10€ gebracht werd.Dit kan ik begrijpen, maar wat ik niet begrijp is dat het gedekte en uitbetaalde bedrag uiteindelijk herleid werd tot slechts 1852.29€ omdat onze opslagruimte volgens Marsh onderverzekerd was, aangezien de totale waarde van de opgeslagen en gestolen materialen boven 2499€ lag.Wij hebben dit aangekaart bij Shurgard Antwerpen en gevraagd om een commerciële verantwoordelijke of klachtendienst te spreken. We hebben immers voor de opslagruimte van Shurgard gekozen omdat ons op het hart werd gedrukt dat goederen in een ‘ultra’ veilige opbergruimte opgeslagen kunnen worden, met permanente bewaking. Tijdens de maanden Maart en April heb ik verschillende keren opgemerkt dat de toegangsdeur naar de opbergruimtes deffect was. Normaal gezien moet men een toegangscode ingeven om binnen te gaan. De deur kon echter zonder code geopend worden en bleef ook wagenwijd openstaan tijdens deze periode. Dit is tot 2 keer toe gemeld aan de balie. Desondanks de camerabewaking zouden er geen beschikbare beelden zijn (zouden slechts 2 weken worden bijgehouden). Het is voor ons onbegrijpelijk dat er toch ingebroken werd in de ruimte zonder enig spoor van inbraak. Het spreekt dan ook voor de verbeelding dat zelfs met boven vernoemde feiten het onmogelijk is om in contact te komen met een verantwoordelijke of een klantendienst. Sterker nog, contactgevens van de verantwoordelijken mochten niet doorgegeven worden. In Juli ben ik een andere gedupeerde huurder tegengekomen (Michel Braun, eigenaar van opslagplaats 9104) met een opslagruimte 3 ruimtes naast de onze en exact hetzelfde heeft meegemaakt. Ook hier geen spoor van inbraak en ook hier verzekerd tot een bedrag van 2499€. De gestolen waarde volgens Mr Braun bedroeg ca. 30,000€ en had 2499€ terugbetaald gekregen van de verzekeringsmaatschappij.Shurgard kan zijn beloftes duidelijk niet kan nakomen en geen beveiligde situatie voorzien, zoals gecommuniceerd. Het baart me veel zorgen dat er ingebroken kan worden zonder enig spoor achter te laten en Shurgard er zich ook weinig van lijkt aan te trekken. Vriendelijke groeten,Gilliam
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten