Beste,Wij contacteren u ivm volgende ervaring met Shurgard Antwerpen: Op 7/06 hebben mijn vrouw en ik ontdekt dat al onze ski materialen werden gestolen in onze Shurgard opslagplaats (9108) te Antwerpen (Plantin Moretus). Na deze ontdekking hebben we meteen de politie gebeld en een inbraak laten constateren. Gezien dit op een zondag was konden we zelf ook niemand contacteren van Shurgard zelf. Op zich is dit wel merkwaardig gezien er toch een minimale permanentie zou moeten bestaan via een centraal nummer. De merkwaardigheid is dat er geen spoor is van inbraak, dus het is een mysterie hoe de dieven zijn ingebroken.Maandag heb ik uiteindelijk contact kunnen opnemen met een medewerker van Shurgard in Antwerpen die mij de nodige papieren voor de verzekeringen heeft meegegeven. Tot onze grote verbazing bleek dat de maximaal verzekerde waarde slechts gedekt werd tot 2499€, wat onder de waarde lag van onze ski materialen. Dit werd ons destijds nochtans niet meegedeeld. Na berekening van de verzekeringmaatschappij (Marsh) kregen we te horen dat de waarde van onze gestolen materialen, zijnde 4110€ na devaluatie naar 3418.10€ gebracht werd.Dit kan ik begrijpen, maar wat ik niet begrijp is dat het gedekte en uitbetaalde bedrag uiteindelijk herleid werd tot slechts 1852.29€ omdat onze opslagruimte volgens Marsh onderverzekerd was, aangezien de totale waarde van de opgeslagen en gestolen materialen boven 2499€ lag.Wij hebben dit aangekaart bij Shurgard Antwerpen en gevraagd om een commerciële verantwoordelijke of klachtendienst te spreken. We hebben immers voor de opslagruimte van Shurgard gekozen omdat ons op het hart werd gedrukt dat goederen in een ‘ultra’ veilige opbergruimte opgeslagen kunnen worden, met permanente bewaking. Tijdens de maanden Maart en April heb ik verschillende keren opgemerkt dat de toegangsdeur naar de opbergruimtes deffect was. Normaal gezien moet men een toegangscode ingeven om binnen te gaan. De deur kon echter zonder code geopend worden en bleef ook wagenwijd openstaan tijdens deze periode. Dit is tot 2 keer toe gemeld aan de balie. Desondanks de camerabewaking zouden er geen beschikbare beelden zijn (zouden slechts 2 weken worden bijgehouden). Het is voor ons onbegrijpelijk dat er toch ingebroken werd in de ruimte zonder enig spoor van inbraak. Het spreekt dan ook voor de verbeelding dat zelfs met boven vernoemde feiten het onmogelijk is om in contact te komen met een verantwoordelijke of een klantendienst. Sterker nog, contactgevens van de verantwoordelijken mochten niet doorgegeven worden. In Juli ben ik een andere gedupeerde huurder tegengekomen (Michel Braun, eigenaar van opslagplaats 9104) met een opslagruimte 3 ruimtes naast de onze en exact hetzelfde heeft meegemaakt. Ook hier geen spoor van inbraak en ook hier verzekerd tot een bedrag van 2499€. De gestolen waarde volgens Mr Braun bedroeg ca. 30,000€ en had 2499€ terugbetaald gekregen van de verzekeringsmaatschappij.Shurgard kan zijn beloftes duidelijk niet kan nakomen en geen beveiligde situatie voorzien, zoals gecommuniceerd. Het baart me veel zorgen dat er ingebroken kan worden zonder enig spoor achter te laten en Shurgard er zich ook weinig van lijkt aan te trekken. Vriendelijke groeten,Gilliam