Onaanvaardbaar

3 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

R. C.
4/05/2025

Zetel toewijzing

We vlogen met ons gezin tijdens Paasvakantie naar Dakhla, 4 vluchten met Royal Air Maroc (RAM). Tot onze verrassing wees de luchtvaartmaatschappij ons 4 zetels verspreid overheen hele vliegtuig toe? Dus zowel ouders als kinderen werden random verspreid doorheen het vliegtuig? Enkel als we €20 per persoon betaalde bij online checkin konden we samenzitten? Totaal: 4 vluchten x € 4 personen x €20 = €320 extra om als gezin op één rij te zitten of 2 aan 2 naast of achter elkaar? Wilde dit niet betalen dus zaten we alle 4 ver uit elkaar?! Bij ons beklag bij het reisbureau kregen we te horen dat alle (Europese) luchtvaartmaatschappijen dit systeem invoerde om meer geld te verdienen? Dus je boekt als gezin, de luchtvaartmaatschappij verspreid je bewust overheen het vliegtuig en als je naast je kind wil zitten moet je extra betalen? Dat is onethisch in het kwadraat. Misschien de moeite waard om eens uit te diepen? En als het klopt Europees een ban op dit soort van praktijken te bekomen?

Afgesloten
J. V.
3/12/2024

Onbetaalde compensatie vlucht maart 2024

Geachte mevrouw/heer, Op [17/03/2024] ben ik op de luchthaven [BRUSSELS AIRPORT] aangekomen met een geldig ticket voor vlucht nr. [AT637] naar [Marrakech RAK Menara] met uw maatschappij. Op de luchthaven vernam ik via het vertrekbord dat deze vlucht vertraging had; het personeel was niet in staat om tijdens de wachttijd uitgebreide informatie/assistentie te verlenen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om [17h35] en kwam het ongeveer [6] uur later dan gepland aan op zijn bestemming. Overeenkomstig Europese wetgeving, verzoek ik hierbij om schadevergoeding ten bedrage van - 400€ per passagier (onder 3500 km) Gelet op het voorgaande verzoek ik om een betaling van in totaal [€400]. Gelieve mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen door overschrijving op het reeds doorgegeven rekeningnummer . Bij gebrek aan een antwoord binnen dagen na ontvangst van deze brief, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie van vliegticket • Kopie van alle communicatie in de afgelopen maanden zonder gevolg • Mijn IBAN gegevens

Afgesloten
E. D.
16/09/2024

Geen terugbetaling van gemaakte kosten na niet afleveren van bagage

Geachte mevrouw/heer, Op 4 juli 2024 vlogen mijn zoon en ik met uw maatschappij op vluchten nr. AT429 en AT833 van Brussel naar Agadir via Casablanca. Bij aankomst op de luchthaven Agadir werd onze bagage, die op de luchthaven Brussel was ingecheckt niet aan mij teruggegeven. Ik heb onmiddellijk bij het bevoegde kantoor op de luchthaven Agadir aangifte gedaan van het verlies van mijn bagage. De bagage werd mij niet terugbezorgd maar moest ik zelf de dag erop afhalen in de luchthaven van Agadir, hetgeen mij grote ongemakken heeft veroorzaakt omdat de reistijd van mijn hotel naar de luchthaven 1 uur bedroeg. Op de online aangifte via de RAM website is na voorleggen van de gevraagde bewijsstukken nooit gevolg gegeven. Ik verzoek hierbij opnieuw om terugbetaling van de gemaakte kosten , nl. 600 Dirham Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Erik De Schepper Bijlagen: • Bagage-identificatiebewijs • PIR ingevuld op de luchthaven - gestuurd brief naar de luchtvaartmaatschappij binnen 21 dagen na de datum van het terughalen van de bagage • Ontvangstbewijzen voor persoonlijke noodaankopen

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf reageert niet.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform