Terug

Zetel toewijzing

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. C.

Naar: ROYAL AIR MAROC

04/05/2025

We vlogen met ons gezin tijdens Paasvakantie naar Dakhla, 4 vluchten met Royal Air Maroc (RAM). Tot onze verrassing wees de luchtvaartmaatschappij ons 4 zetels verspreid overheen hele vliegtuig toe? Dus zowel ouders als kinderen werden random verspreid doorheen het vliegtuig? Enkel als we €20 per persoon betaalde bij online checkin konden we samenzitten? Totaal: 4 vluchten x € 4 personen x €20 = €320 extra om als gezin op één rij te zitten of 2 aan 2 naast of achter elkaar? Wilde dit niet betalen dus zaten we alle 4 ver uit elkaar?! Bij ons beklag bij het reisbureau kregen we te horen dat alle (Europese) luchtvaartmaatschappijen dit systeem invoerde om meer geld te verdienen? Dus je boekt als gezin, de luchtvaartmaatschappij verspreid je bewust overheen het vliegtuig en als je naast je kind wil zitten moet je extra betalen? Dat is onethisch in het kwadraat. Misschien de moeite waard om eens uit te diepen? En als het klopt Europees een ban op dit soort van praktijken te bekomen?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform