Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 27
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Abonnement betaling geweigerd
Beste, na meerdere telefonische pogingen om me een abonnement te verkopen ontvang ik een persoonlijk email met een speciale offerte qua prijs en geschenk. Na een paar dagen reageer ik toch op die email en vraag een digitaal KNACK abonnement aan via domicilëring en ga over tot de betaling. Twee dagen later krijg ik melding dat mijn bestelling wordt geweigerd omdat ik in oct 2024 mijn Trends abonnement heb stop gezet en dus minder dan 6 maand een nieuw (wel ander magazine) abonnement wil aangaan (jaarlijks). In de persoonlijke email waren er geen condities of andere belemmeringen gemeld - dus ik ben bedrogen door Roularta (bedrieglijke persoonlijke advertentie) en heb dus geen rrecht op een jaarabonnement met de gift van 2 koekebak pannen!) mvg, Eric Schelfhout I
Prijsverhoging abonnement
Beste, Onlangs heb ik contact opgenomen met jullie aangezien er een veel hoger bedrag gefactureerd is zonder dat ik op de hoogte was. Ik had een contract met jullie dat ik een 1ste maand gratis kon lezen en nadien elke maand 4 euro gefactureerd zou worden. (1 euro/week) Na enkele maanden een tevreden klant te zijn wordt er uit het niets 12 euro per maand gefactureerd zonder dat ik op de hoogte was. Ik had gevraagd of dit een fout was aangezien dit niet de voorwaarden zijn die ik met jullie had (1euro/week). Ik had via jullie deze klacht rechtstreeks ingediend en kreeg iets later gewoon een mail terug dat mijn abonnement word stopgezet en er word geen compensatie/terugbetaling aangeboden in de mail. Ik had de stopzetting van het abonnement zelfs niet gevraagd, ik wou gewoon dat ik gecompenseerd werd en dat mijn abonnement bleef lopen aan de voorwaarden die ik had (1 euro/week). Hopelijk krijg ik een correct antwoord / compensatie deze keer.
Berichten na meedoen met een wedstrijd
Beste,Ik deed op zondag 5/11 mee met de wedstrijd rond één kruiswoordraadsel in de zondag. Ik verstuurde het antwoord met de weet dat het mij in totaal €4 zou kosten. Op mijn bericht kreeg ik geen antwoord die dag zelf. Op 14/11 kreeg ik 19 berichten dat mijn antwoord correct was en deze werden alle 19 gefactureerd. Indien ik geen limiet zou hebben op mijn belwaarde, zou ik niet willen weten hoe vaak dit bericht verstuurd zou worden. Graag wil ik dat deze kosten ongedaan worden gemaakt.
Mini-abonnement omgezet in langlopend abonnement ondanks melding van wederopzegging.
Beste, ik nam via mail op 14/04/2022 een Mini-abonnement van 3 nummers op het tijdschrift Columbus travel dat inging op 6/5/2022.Omdat je 3 maand vooraf moet opzeggen, schreef ik in mijn aanvraagmail meteen dat ik het abonnement nadien onmiddellijk wilde stopzetten.Toch werd het abonnement al 2x verlengd met 3 maanden. en het bedrag daarvoor geïncasseerd.Het was moeilijk om dit in mijn bank-app terug te vinden omdat dit door New Skool Exploitatie gebeurde. Nergens is Columbus, of WPS ( op de wikkel vermeld als de verantwoordelijke uitgever), noch Roularta...vermeld. Bij mijn klacht beweert de klantendienst dat ik op 20/1/2023 een abonnement nam, want het is netjes betaald en dat loopt nog tot 29/6/23. In werkelijkheid hebben ze mijn vraag tot wederopzegging genegeerd en me ongevraagd een langlopend abonnement aangesmeerd. Ze incasseren daarvoor gewoon het bedrag. Ik wens daarom de terugbetaling van de abonnementskosten per direct en de onmiddellijke stopzetting.Met vriendelijke groeten.A.
BEDRIEGLIJKE RECLAME
Op 4 mei 2022 werd er een abonnement aangekocht voor Libelle. Roularta koppelde aan deze aankoop het geschenk 'Artisanale aperitiefset van Crafts by Cosy & Trendy'. Dit zou door de abonnee worden ontvangen 4 weken volgend op de betaling. Het volgende wordt echter vastgesteld:1. Er is na vier (4) weken geen geschenk ontvangen.2. 20 juni 2022 (47 dagen later): er bestaat geen enkele vorm van communicatie vanwege Roularta Media Group betreffende enige vertraging. De abonnee heeft nog geen geschenk ontvangen.3. Op 21 juni 2022 stuurde ik een mail met de vraag om dit na te kijken.4. In een reactie op voormelde mail reageert Roularta dat het geschenk binnenkort door de abonnee wordt ontvangen.5. Ondertussen zijn we 62 dagen (!!) later : nog steeds geen geschenk ontvangen door de abonnee (meer dan 2 maanden na de aankoop).We stellen hierbij vast dat Roularta bedrieglijke praktijken toepast bij het aanprijzen van hun abonnementen via reclame. De beloofde levertermijn van het geschenk wordt niet nagekomen. Verder wordt vastgesteld dat de geadverteerde levertermijn is overschreden en dit ver buiten een redelijke en aanvaardbare periode. Hierover geen verdere communicatie vanwege Roularta Media Group.Voor de abonnee is dit eerder een klacht op basis van de wijze waarop de consument aan het lijntje wordt gehouden zonder enig respect vanwege de handelaar d.m.v. bedrieglijke reclame.
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten