Terug

BEDRIEGLIJKE RECLAME

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Roularta Media Group

06/07/2022

Op 4 mei 2022 werd er een abonnement aangekocht voor Libelle. Roularta koppelde aan deze aankoop het geschenk 'Artisanale aperitiefset van Crafts by Cosy & Trendy'. Dit zou door de abonnee worden ontvangen 4 weken volgend op de betaling. Het volgende wordt echter vastgesteld:1. Er is na vier (4) weken geen geschenk ontvangen.2. 20 juni 2022 (47 dagen later): er bestaat geen enkele vorm van communicatie vanwege Roularta Media Group betreffende enige vertraging. De abonnee heeft nog geen geschenk ontvangen.3. Op 21 juni 2022 stuurde ik een mail met de vraag om dit na te kijken.4. In een reactie op voormelde mail reageert Roularta dat het geschenk binnenkort door de abonnee wordt ontvangen.5. Ondertussen zijn we 62 dagen (!!) later : nog steeds geen geschenk ontvangen door de abonnee (meer dan 2 maanden na de aankoop).We stellen hierbij vast dat Roularta bedrieglijke praktijken toepast bij het aanprijzen van hun abonnementen via reclame. De beloofde levertermijn van het geschenk wordt niet nagekomen. Verder wordt vastgesteld dat de geadverteerde levertermijn is overschreden en dit ver buiten een redelijke en aanvaardbare periode. Hierover geen verdere communicatie vanwege Roularta Media Group.Voor de abonnee is dit eerder een klacht op basis van de wijze waarop de consument aan het lijntje wordt gehouden zonder enig respect vanwege de handelaar d.m.v. bedrieglijke reclame.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform