Terugbetalingsproblemen
Aard van probleem:
BestellingKlacht
S. G.
Naar: Refurbed
Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Extra informatie: account Refurbed op gmail vercruyce.dimitri@gmail.com, ID bestelling #13271723, totaal €449,34 PS: Ik had duidelijk meerdere keren gezegd dat het naar een ander rekeningnummer moest en stuurde het pas retour wanneer ik de bevestiging kreeg dat ze dat gingen doen. Het is dus hun fout en hun verantwoordelijk. Met vriendelijke groeten, Sienna
Berichten (26)
S. G.
Naar: Refurbed
Dus ik had een iPhone aangekocht van €449,34 op refurbed en besloot het te retourneren vooraf vroeg ik of ze het naar een ander bank account konden terugsturen het geld en ze probeerden dus een manier te vinden waar ik weken op moest wachten en toen zeiden ze dat ik het mocht terugsturen en dat ze het dan naar het bankrekeningnummer zouden sturen dat actief is dus niet de bankrekening die niet actief meer was waar ik de aankoop eerder mee had gedaan. Uiteindelijk hadden ze het toch naar de verkeerde opgestuurd en nu zit dat geld ergens vast maar niemand kan me helpen de bank kan me dus ook niet helpen omdat ze niet genoeg informatie hebben over de transactie en rufurbed heeft me bijna niks van informatie en blijft koppig en zegt dat het hun verantwoordelijk niet meer is maar dat is het wel want ik heb het geld nog steeds niet teruggekregen omdat ze het naar de verkeerde rekening deden.
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 10 oktober 2025 om 17:30:42 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 10 oktober 2025 om 17:30:38 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
Ja dus ik heb al contact opgenomen via chat maar wordt niet geholpen. 1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals Dus voor de duidelijkheid jullie hadden het geld naar de verkeerde rekening gestuurd dit is jullie fout dus jullie moeten het geld opnieuw aan mij bezorgen of het geld terug te vinden.
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Bedankt voor je bericht. Om je zo efficiënt mogelijk te kunnen helpen, kun je ons wat meer details geven om je verzoek verder te verduidelijken? Het soort apparaat dat je bij ons hebt besteld en de aard van het probleem helpen ons om de beste oplossing voor je te vinden. Zodra we meer informatie hebben, helpen we je graag verder met je vragen. Met vriendelijke groeten Alexander refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 13 oktober 2025 om 07:33:53 UTC schreef service@refurbed.com: Hallo Klachten, Bedankt voor je bericht. Om je zo efficiënt mogelijk te kunnen helpen, kun je ons wat meer details geven om je verzoek verder te verduidelijken? Het soort apparaat dat je bij ons hebt besteld en de aard van het probleem helpen ons om de beste oplossing voor je te vinden. Zodra we meer informatie hebben, helpen we je graag verder met je vragen. Met vriendelijke groeten Alexander refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 10 oktober 2025 om 19:30:24 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Bedankt voor je bericht. Om je zo efficiënt mogelijk te kunnen helpen, kun je ons wat meer details geven om je verzoek verder te verduidelijken? Het soort apparaat dat je bij ons hebt besteld en de aard van het probleem helpen ons om de beste oplossing voor je te vinden. Zodra we meer informatie hebben, helpen we je graag verder met je vragen. Met vriendelijke groeten Alexander refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 10 oktober 2025 om 19:30:24 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
iPhone 14 | 128 GB | Dual-SIM | Midnight | Uitstekend Prijs: € 449,34 Verkocht door: handingo
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 13 oktober 2025 om 12:45:50 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals
S. G.
Naar: Refurbed
Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Extra informatie: account Refurbed op gmail vercruyce.dimitri@gmail.com, ID bestelling #13271723, totaal €449,34 PS: Ik had duidelijk meerdere keren gezegd dat het naar een ander rekeningnummer moest en stuurde het pas retour wanneer ik de bevestiging kreeg dat ze dat gingen doen. Het is dus hun fout en hun verantwoordelijk. Dus ik had een iPhone aangekocht van €449,34 op refurbed en besloot het te retourneren vooraf vroeg ik of ze het naar een ander bank account konden terugsturen het geld en ze probeerden dus een manier te vinden waar ik weken op moest wachten en toen zeiden ze dat ik het mocht terugsturen en dat ze het dan naar het bankrekeningnummer zouden sturen dat actief is dus niet de bankrekening die niet actief meer was waar ik de aankoop eerder mee had gedaan. Uiteindelijk hadden ze het toch naar de verkeerde opgestuurd en nu zit dat geld ergens vast maar niemand kan me helpen de bank kan me dus ook niet helpen omdat ze niet genoeg informatie hebben over de transactie en rufurbed heeft me bijna niks van informatie en blijft koppig en zegt dat het hun verantwoordelijk niet meer is maar dat is het wel want ik heb het geld nog steeds niet teruggekregen omdat ze het naar de verkeerde rekening deden. Ja dus ik heb al contact opgenomen via chat maar wordt niet geholpen. 1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals Dus voor de duidelijkheid jullie hadden het geld naar de verkeerde rekening gestuurd dit is jullie fout dus jullie moeten het geld opnieuw aan mij bezorgen of het geld terug te vinden. iPhone 14 | 128 GB | Dual-SIM | Midnight | Uitstekend Prijs: € 449,34 Verkocht door: handingo
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 13 oktober 2025 om 16:15:36 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 13 oktober 2025 om 16:30:48 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Extra informatie: account Refurbed op gmail vercruyce.dimitri@gmail.com, ID bestelling #13271723, totaal €449,34 PS: Ik had duidelijk meerdere keren gezegd dat het naar een ander rekeningnummer moest en stuurde het pas retour wanneer ik de bevestiging kreeg dat ze dat gingen doen. Het is dus hun fout en hun verantwoordelijk. Dus ik had een iPhone aangekocht van €449,34 op refurbed en besloot het te retourneren vooraf vroeg ik of ze het naar een ander bank account konden terugsturen het geld en ze probeerden dus een manier te vinden waar ik weken op moest wachten en toen zeiden ze dat ik het mocht terugsturen en dat ze het dan naar het bankrekeningnummer zouden sturen dat actief is dus niet de bankrekening die niet actief meer was waar ik de aankoop eerder mee had gedaan. Uiteindelijk hadden ze het toch naar de verkeerde opgestuurd en nu zit dat geld ergens vast maar niemand kan me helpen de bank kan me dus ook niet helpen omdat ze niet genoeg informatie hebben over de transactie en rufurbed heeft me bijna niks van informatie en blijft koppig en zegt dat het hun verantwoordelijk niet meer is maar dat is het wel want ik heb het geld nog steeds niet teruggekregen omdat ze het naar de verkeerde rekening deden. Ja dus ik heb al contact opgenomen via chat maar wordt niet geholpen. 1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals Dus voor de duidelijkheid jullie hadden het geld naar de verkeerde rekening gestuurd dit is jullie fout dus jullie moeten het geld opnieuw aan mij bezorgen of het geld terug te vinden. iPhone 14 | 128 GB | Dual-SIM | Midnight | Uitstekend Prijs: € 449,34 Verkocht door: handingo
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Sienna, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! We willen je informeren dat de terugbetaling al is verwerkt. Om het bedrag op een andere rekening te ontvangen raden we je aan om contact op te nemen met je bank. Naar dat de terugbetaling is verwerkt hebben wij hier helaas geen verdere invloed op. Onze excuses voor het ongemak. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Alexander refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 13 oktober 2025 om 17:00:49 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
Jullie hebben de fout gemaakt jullie hebben het naar een rekeningnummer gestuurd dat niet langer bestond. Ik had duidelijk gezegd dat het naar een andere rekening moest en jullie hadden gezegd dat jullie dat zouden doen. Dat hebben jullie niet gedaan en dus zijn jullie in fout ik heb al klacht ingediend bij Europees Centrum voor de Consument België omdat ik al maanden niet geholpen wordt. Ik probeer samen met de bank de transactie te vinden maar jullie geven zelfs niet het rekeningnummer van Refurbed dat is gebruikt om de terugbetaling te doen en dus kan de bank de transactie niet vinden.
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 13 oktober 2025 om 18:45:33 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Extra informatie: account Refurbed op gmail vercruyce.dimitri@gmail.com, ID bestelling #13271723, totaal €449,34 PS: Ik had duidelijk meerdere keren gezegd dat het naar een ander rekeningnummer moest en stuurde het pas retour wanneer ik de bevestiging kreeg dat ze dat gingen doen. Het is dus hun fout en hun verantwoordelijk. Dus ik had een iPhone aangekocht van €449,34 op refurbed en besloot het te retourneren vooraf vroeg ik of ze het naar een ander bank account konden terugsturen het geld en ze probeerden dus een manier te vinden waar ik weken op moest wachten en toen zeiden ze dat ik het mocht terugsturen en dat ze het dan naar het bankrekeningnummer zouden sturen dat actief is dus niet de bankrekening die niet actief meer was waar ik de aankoop eerder mee had gedaan. Uiteindelijk hadden ze het toch naar de verkeerde opgestuurd en nu zit dat geld ergens vast maar niemand kan me helpen de bank kan me dus ook niet helpen omdat ze niet genoeg informatie hebben over de transactie en rufurbed heeft me bijna niks van informatie en blijft koppig en zegt dat het hun verantwoordelijk niet meer is maar dat is het wel want ik heb het geld nog steeds niet teruggekregen omdat ze het naar de verkeerde rekening deden. Ja dus ik heb al contact opgenomen via chat maar wordt niet geholpen. 1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals Dus voor de duidelijkheid jullie hadden het geld naar de verkeerde rekening gestuurd dit is jullie fout dus jullie moeten het geld opnieuw aan mij bezorgen of het geld terug te vinden. iPhone 14 | 128 GB | Dual-SIM | Midnight | Uitstekend Prijs: € 449,34 Verkocht door: handingo Jullie hebben de fout gemaakt jullie hebben het naar een rekeningnummer gestuurd dat niet langer bestond. Ik had duidelijk gezegd dat het naar een andere rekening moest en jullie hadden gezegd dat jullie dat zouden doen. Dat hebben jullie niet gedaan en dus zijn jullie in fout ik heb al klacht ingediend bij Europees Centrum voor de Consument België omdat ik al maanden niet geholpen wordt. Ik probeer samen met de bank de transactie te vinden maar jullie geven zelfs niet het rekeningnummer van Refurbed dat is gebruikt om de terugbetaling te doen en dus kan de bank de transactie niet vinden.
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 14 oktober 2025 om 12:30:51 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals Geachte heer/mevrouw, Via deze brief wil ik een klacht indienen over een foutgelopen terugbetaling na een aankoop bij het online platform Refurbed. Op 09.04.2025 heb ik via Refurbed een bestelling geplaatst en betaald via Bancontact. De bestelling werd later geretourneerd, en de verkoper heeft aangegeven dat het bedrag werd teruggestort op 6 juni 2025. Echter, op dat moment was de bankrekening waarop het bedrag werd teruggestort reeds afgesloten (gesloten rond 20 juni 2025). Reeds vóór de terugbetaling had ik duidelijk aangegeven aan Refurbed dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was en dat het bedrag dus moest worden teruggestort op een nieuw bankrekeningnummer. Refurbed bevestigde toen dat ze hier rekening mee zouden houden en dat ze een alternatieve oplossing zouden zoeken, wat enkele weken in beslag nam. Desondanks hebben zij het bedrag uiteindelijk toch teruggestort naar de gesloten rekening, wat uiteraard heeft geleid tot een fout en het verdwijnen van het geld. Ondanks herhaalde communicatie met zowel Refurbed als de verkoper, werd het bedrag niet correct ontvangen. De bank bevestigt dat zij niets kunnen traceren zonder een officieel rekeninguittreksel of het bankrekeningnummer van Refurbed waarlangs de terugbetaling is gebeurd. Helaas weigert Refurbed die informatie te verstrekken en verwijst mij telkens door naar PayPal, ook al heb ik geen PayPal-account gebruikt voor deze transactie. De betaling gebeurde rechtstreeks via Bancontact. Ik heb deze situatie meerdere keren uitgelegd aan de klantendienst van Refurbed, maar tot op heden is er geen oplossing geboden en blijft men belangrijke informatie achterhouden, zoals het IBAN-nummer waarmee de terugbetaling werd uitgevoerd. Hierdoor kan mijn bank de terugbetaling niet traceren en blijft mijn geld (een aanzienlijk bedrag) verdwenen. Deze situatie sleept al maanden aan en heeft mij heel wat stress en frustratie bezorgd. Ik vraag via deze weg dan ook dringend hulp van Test-Aankoop om: Refurbed ertoe aan te zetten om het juiste bewijs van betaling te leveren, inclusief het rekeninguittreksel of minstens het IBAN-rekeningnummer dat gebruikt werd voor de terugbetaling. Ervoor te zorgen dat ik het bedrag waar ik recht op heb snel terugkrijg. In bijlage voeg ik de relevante communicatie met Refurbed toe, inclusief: Mijn melding dat de oorspronkelijke bankrekening niet meer actief was Hun bevestiging dat ze hiermee rekening zouden houden De bevestiging van terugbetaling naar het foute rekeningnummer De communicatie waarin ik herhaaldelijk om correcte documentatie heb gevraagd Ik hoop dat Test-Aankoop deze zaak verder kan opvolgen en mij kan helpen bij het verkrijgen van mijn geld. Extra informatie: account Refurbed op gmail vercruyce.dimitri@gmail.com, ID bestelling #13271723, totaal €449,34 PS: Ik had duidelijk meerdere keren gezegd dat het naar een ander rekeningnummer moest en stuurde het pas retour wanneer ik de bevestiging kreeg dat ze dat gingen doen. Het is dus hun fout en hun verantwoordelijk. Dus ik had een iPhone aangekocht van €449,34 op refurbed en besloot het te retourneren vooraf vroeg ik of ze het naar een ander bank account konden terugsturen het geld en ze probeerden dus een manier te vinden waar ik weken op moest wachten en toen zeiden ze dat ik het mocht terugsturen en dat ze het dan naar het bankrekeningnummer zouden sturen dat actief is dus niet de bankrekening die niet actief meer was waar ik de aankoop eerder mee had gedaan. Uiteindelijk hadden ze het toch naar de verkeerde opgestuurd en nu zit dat geld ergens vast maar niemand kan me helpen de bank kan me dus ook niet helpen omdat ze niet genoeg informatie hebben over de transactie en rufurbed heeft me bijna niks van informatie en blijft koppig en zegt dat het hun verantwoordelijk niet meer is maar dat is het wel want ik heb het geld nog steeds niet teruggekregen omdat ze het naar de verkeerde rekening deden. Ja dus ik heb al contact opgenomen via chat maar wordt niet geholpen. 1. Account naam is Alla Bocharova mijn moeder zijn naam maar mijn naam is Sienna Galluccio. 2. Gmail is vercruyce.dimitri@gmail.com daar staat het account naam op maar mijn gmail is siennaxa@gmail.com 3. Adres is Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals Dus voor de duidelijkheid jullie hadden het geld naar de verkeerde rekening gestuurd dit is jullie fout dus jullie moeten het geld opnieuw aan mij bezorgen of het geld terug te vinden. iPhone 14 | 128 GB | Dual-SIM | Midnight | Uitstekend Prijs: € 449,34 Verkocht door: handingo Jullie hebben de fout gemaakt jullie hebben het naar een rekeningnummer gestuurd dat niet langer bestond. Ik had duidelijk gezegd dat het naar een andere rekening moest en jullie hadden gezegd dat jullie dat zouden doen. Dat hebben jullie niet gedaan en dus zijn jullie in fout ik heb al klacht ingediend bij Europees Centrum voor de Consument België omdat ik al maanden niet geholpen wordt. Ik probeer samen met de bank de transactie te vinden maar jullie geven zelfs niet het rekeningnummer van Refurbed dat is gebruikt om de terugbetaling te doen en dus kan de bank de transactie niet vinden.
S. G.
Naar: Refurbed
Morad ik snap het niet waarom vraag je heel de tijd hetzelfde ik heb al 100 keer geantwoord met alle gegevens.
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 14 oktober 2025 om 14:16:40 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 14 oktober 2025 om 14:16:56 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
Alla Bocharova vercruyce.dimitri@gmail.com Stadspoortstraat 21 Bus 101 Herentals 2200
Refurbed
Naar: S. G.
Hallo Sienna, Bedankt voor je bericht. Om je zo efficiënt mogelijk te kunnen helpen, kun je ons wat meer details geven om je verzoek verder te verduidelijken? Het soort apparaat dat je bij ons hebt besteld en de aard van het probleem helpen ons om de beste oplossing voor je te vinden. Zodra we meer informatie hebben, helpen we je graag verder met je vragen. Met vriendelijke groeten Alexander refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 14 oktober 2025 om 15:01:19 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
S. G.
Naar: Refurbed
iPhone 14 | 128 GB | Dual-SIM | Midnight | Uitstekend Prijs: € 449,34 Verkocht door: handingo De terugbetaling was naar de verkeerde rekening gegaan
Refurbed
Naar: S. G.
Beste Klachten, Bedankt voor je bericht. We hebben je e-mail doorgestuurd naar de supplier, die je zaak zal behandelen en zo snel mogelijk contact met je zal opnemen. We hebben deze nieuwe informatie toegevoegd aan je bestaande open verzoek in je refurbed klantaccount. Zodra de supplier op je verzoek reageert, ontvang je hierover een e-mail. Je kunt altijd de huidige status van je verzoek bekijken op onze website. Log hiervoor eenvoudig in op je refurbed klantaccount en selecteer Aanvragen in het menu aan de linkerkant. De refurbed klantenservice heeft ook inzicht in alle communicatie tussen jou en de supplier, en we staan uiteraard altijd klaar om je te helpen als je vragen hebt. Als je iets wilt toevoegen aan je verzoek, kun je dit doen via je klantaccount. Met vriendelijke groeten Esra refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 15 oktober 2025 om 15:15:18 UTC schreef klachten@test-aankoop.be:
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten