Terug

Weigeren herstelling onder garantie

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. L.

Naar: Refurbed

02/09/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 16.05.2.25 kocht ik een iPhone 12 mini in uw winkel en betaalde ik er €288,98 voor. Vanaf de aankoop vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Op de webshop kozen wij een toestel in uitstekende staat. Het toestel dat bij ons aankwam was niet in uitstekende staat. Meer specifiek, één van de camera's van het toestel werkt niet naar behoren en zoomt niet mooi in. We horen binnenin de behuizing van de iPhone, de camera steeds zoeken om scherp te stellen en ook op het beeld verspringt de zoom telkens. Op 16.6.2025 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. We konden het toestel opsturen en bij aankomst van het toestel is ons verzoek afgewezen door volgende reden: De achterkant van het toestel is 'volledig beschadigd' en valt dit dus niet onder garantie. Laat ons hier duidelijk stellen dat het probleem dat zich voordoet niks te maken heeft met de schade die het toestel heeft. Daarnaast werd bij melding van het probleem ook doorgegeven dat de twee kleine barstjes die in het toestel zitten geen invloed hebben op de werking van de camera en dit probleem deed zich reeds voor nog vooraleer de barstjes in het toestel gekomen zijn. Zoals wij u vermeld hebben zijn deze barstjes pas in het toestel gekomen bij het uit het hoesje halen van het toestel om foto's te maken van de staat van het toestel. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 1 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 5 dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Volgens de Europese consumentenwetgeving en de Belgische garantievoorwaarden: Hebben wij namelijk recht op een wettelijke garantie van 2 jaar, ook bij refurbished toestellen; en is schade die niet gerelateerd is aan het gemelde defect geen geldige reden om de garantie op het oorspronkelijke probleem te weigeren. Daarnaast was het defect al gemeld vóór de barst ontstaan is, wat wij ook meer dan duidelijk vermeld hebben! Met vriendelijke groet, Jonas Depypere Depypere² info@depypere2.be Bijlagen: · Orderbevestiging · Foto's van het opgestuurde toestel

Berichten (8)

Refurbed

Naar: J. L.

02/09/2025

Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 2 september 2025 om 13:45:21 UTC schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. L.

Naar: Refurbed

02/09/2025

Beste Besteld op naam van Jonas Depypere Bestelreferentie 13623132 E-mailadres: info@depypere2.be Verzendadres: leiestraat 111 8520 Kuurne België Een factuur hebben wij nooit ontvangen. Ik doe dit via test aankoop omdat verkoper niet wil tussenkomen en al tot 3x met hetzelfde bericht afkomt.

Refurbed

Naar: J. L.

02/09/2025

Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 2 september 2025 om 15:15:34 UTC schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. L.

Naar: Refurbed

02/09/2025

Beste Besteld op naam van Jonas Depypere Bestelreferentie 13623132 E-mailadres: info@depypere2.be Verzendadres: veldmaarschalk montgomerystraat 13 8520 Kuurne België Een factuur hebben wij nooit ontvangen. Ik doe dit via test aankoop omdat verkoper niet wil tussenkomen en al tot 3x met hetzelfde bericht afkomt.

Refurbed

Naar: J. L.

02/09/2025

Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 2 september 2025 om 16:01:08 UTC schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

J. L.

Naar: Refurbed

02/09/2025

Beste Ik heb u nu reeds 2x van hetzelfde antwoord voorzien en u komt opnieuw met dezelfde e-mail. Graag mijn antwoord lezen vooraleer u terug antwoordt. Beste Besteld op naam van Jonas Depypere Bestelreferentie 13623132 E-mailadres: info@depypere2.be Verzendadres: veldmaarschalk montgomerystraat 13 8520 Kuurne België Een factuur hebben wij nooit ontvangen. Ik doe dit via test aankoop omdat verkoper niet wil tussenkomen en al tot 3x met hetzelfde bericht afkomt.

Refurbed

Naar: J. L.

02/09/2025

Hallo Klachten, Dank je wel voor jouw aanvraag bij refurbed! Vanwege de Algemene Verordening Gegevensbescherming vragen wij je, om ons jouw volledige naam, e-mailadres en factuur- of verzendadres te verstrekken, die je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling. Als alternatief kan je ook direct contact opnemen met je verkoper via je klantaccount. Log simpelweg in op je refurbed account, klik op Bestellingen in het menu aan de linkerkant, en selecteer Hulp krijgen naast het relevante product in je bestellingsoverzicht. Hier vindt je alles in één oogopslag en overzichtelijk. Onze refurbed Klantenservice heeft ook inzicht in de gehele communicatie, tussen jou en onze handelaren en staat snel voor je klaar als je tijdens de verdere contactverloop met de handelaar, ondersteuning nodig hebt. Als je een aanvullende opmerking, met betrekking tot jouw aanvraag, wilt toevoegen, dan kun je dit ook doen via jouw klantenaccount. Als je op dit moment geen toegang hebt tot jouw klantenaccount, zullen wij jouw verzoek graag in behandeling nemen, zodra wij over de bovengenoemde gegevens beschikken. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze refurbed Klantenservice. :) Met vriendelijke groeten Morad refurbed customer service Dit e-mailbericht is een service van Refurbed NL. Op 2 september 2025 om 16:45:18 UTC schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 02 september 2025

Test Aankoop

Naar: J. L.

02/09/2025
Dit antwoord is privé

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform