Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
probleem met vlucht
beste, mijn echtgenote en + dochter vlogen met Qatar Airways naar Bali, de terugvlucht naar Doha op 23 juni maakte halfweg rechtsomkeer omdat het luchtruim boven Qatar was gesloten en landde in Medan Indonesië, na 1,5u wachten op de tarmac, vlogen we terug naar Jakarta (2u vliegen). In Jakarta kon niemand ons informatie geven. We moesten wachten. We namen telefonisch contact op met Qatar en kregen een nwe vlucht toegewezen (cfr bijlage) enkele uren later werd ook deze geannuleerd We namen ter plaatse en online en telefonisch contact op met Qatar maar konden niemand bereiken. Ter plaatse kregen we de vraag om te wachten tot ze ons zelf zouden contacteren. We hebben er gewacht van 8u 's morgens tot 's avonds. We kregen geen enkele oplossing aangeboden, geen water, geen mealvoucher, geen hotel, geen info. We boekten in afwachting dan maar zelf een hotel in Jakarta. De volgende dag belden we zelf terug naar de klantendienst en kregen de melding dat we konden terugvliegen op 4 juli..... Dit was voor ons geen optie en dus boekten we zelf een nieuwe vlucht (niet met Qatar) tot op vandaag hebben we nog steeds niets vernomen van Quatar. We willen graag, indien mogelijk advies om een compensatie aan te vragen van de door ons gemaakte kosten, zijnde: - 2 niet uitgevoerde vluchten - hotel & f&b kosten - visum kosten omdat onze nwe vlucht via Vietnam verliep -taxi's -2 verloren werkdagen niet kunnen factureren dank voor jullie zeer gewaardeerd advies Gino De Clercq
Geweigerd in te stappen 7 minuten voor vertrek
BesteAlvast bedankt voor het lezen van mijn klacht en het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem.Met mijn familie van zeven, waaronder vier volwassenen ouder dan 12 jaar en drie kinderen, besloot ik een reis te maken van Brussels Airport naar Kigali Airport voor 13 augustus 2022. Per internet boekten we onze betaalde tickets van 5109,56 euro voor deze vlucht van 8:50 uur met een overstap van negen uur in Doha met Qatar Airways en Rwandair naar Kigali met al de nodige vluchtdetails en referenties aanwezig voor elk ticket. Deze afgedrukte documenten of e-tickets hadden we ook mee op de dag van vertrek.Op de dag van vertrek waren we ruim op tijd voor de eerste check-inn die zonder bijzondere tegenslagen verliep. Nadien gingen we op tijd voorbij de Douane die zeer druk was door de vele passagiers. De meeste mensen voor en achter ons kregen echter de kans om de grote massa te ontwijken die wij onvermijdelijk tegemoetkwamen. Zo werd bij het wachten bij de Douane de wachtrij vertrekkende van de mensen achter ons net toegewezen naar een kortere weg. Ten slotte kwamen we bij de laatste paspoortcontrole waar we moesten wachten. Hier werden we ook voorbij gestoken door anderen met behulp van luchthavenmedewerkers die hen voorgang gaf omdat zij niet beschikten over een groep met jonge kinderen. Uit deze manier van voortrekken trek ik geen conclusie die wijzen op bewuste tegenwerking of favoritisme. Bij vijftien minuten voor het geplande vertrek waren wij aan de beurt. Daar stonden de Qatar Airways Airport Supervisor Mieke Vanderhaeghen en een security guard te wachten op ons. Ondanks dat ze eerst positief opgejaagd leek met als vooruitzicht dat we de vlucht konden halen, was de supervisor na enkele ogenblikken al meteen ontmoedigend en geïrriteerd. In plaats van ons formeel, professioneel en beleefd te melden dat het vliegtuig vertrok - ondanks de boarding tijd die nog niet verstreken was op dat moment en het feit dat de de potentiële vertraging duidelijk ten gevolge van de drukte van passagiers was -, verweet ze ons op een defensieve manier van ons potentieel te laat wezen door te melden dat het vliegtuig al in de lucht was. Deze informatie klopt niet volgens onze boekingsinformatie die luidt dat het vliegtuig pas om 8:50 uur opsteeg en dat we om 7:50 zouden instappen. Bovendien was er geen garantie dat we te laat gingen zijn bij de gate en als dat wel zo was, zou dit in principe moeten begrepen worden door de drukte. Ze gaf geen teken van medebegrip en door haar agressieve toon maakte ze mijn dochter van 6 aan het huilen en bracht ze de gehele gemoedsstemming ten onder. Uiteindelijk konden we niets aan de situatie doen, ook al was de extra stamp in de grond overbodig, en moesten we volgens haar instructies onze bagages afhalen bij de uitgang op loopband 6. Met nader inzien is het ongewoon dat onze bagages al mooi opzij stonden met de stickers OFFLOADED BAG DO NOT LOAD voordat wij aankwamen op de locatie. Dit wijst er volgens mij op dat er een grote kans is dat de bagages niet op het vliegtuig zijn geladen geweest omdat we een van de eersten waren bij de check-inn zijn bagages afgaf. Nadien gingen we naar de afdeling Alyzia die ons hielp bij het zoeken naar een oplossing. Deze vriendelijke mevrouw meldde ons dat vluchtwijziging extra kosten van 2700 euro in totaal bij het al betaalde bedrag van de tickets vraagt. Daarna hebben we Qatar Airways telefonisch gecontacteerd om de vluchten te annuleren en terugbetaald te krijgen. Deze man vond vreemd genoeg na het verscheidene keren ingeven van het ticketnummer de boeking niet. Bij het geven van de boekingsreferentie op het e-ticket vond hij deze wel. Hij heeft zo alle tickets kunnen annuleren. Bij het uitleggen van de situatie gaf hij echter geen teken van objectief begrip van de situatie of sympathie. Een uur later besloten we toch een vluchtwijziging aan te vragen door de de nijpende reis die we in eerste instantie wouden maken. Deze vrouw meldde mij dat de wijziging niet mogelijk was door de eerdere annulering die het systeem reeds verwerktte. Ondanks dat deze situatie onze mogelijkheid tot reizen afnam, is dit niet het hoofdzakelijk negatieve punt. We zijn namelijk zonder beleefdheid of eventueel medebegrip, dat niet noodzakelijk zou leiden tot ons vertrek maar ons wel zou vrijlaten van benadrukte negativiteit, behandeld geweest. Ik ben ervan overtuigd dat de vlucht overboekt was door de eenvoud waarmee we afgewezen werden terwijl de instaptijd nog niet verstreken was, en hooguit vijf minuten verstreken ging worden door de enorme drukte aan de controles, en de snelheid waarmee we onze bagages geheel terugkregen. We zouden verwachten dat onze bagage al onderweg waren naar Doha en Kigali doordat de check-inn succesvol verricht was en de gate gesloten was.Ik dien deze klacht in omdat ik naast de terugbetaling van de tickets ook de terugbetaling van 3 euro van het 11 en 14 minuten lang durende telefoongesprekken van mijn Belgisch nummer naar het nummer van Qatar zou willen ontvangen. Ik hoop met deze klacht ook aandacht te schenken aan deze onaangename situatie waar overboeking lijkt achter te zitten zoals bij vele voorgaande passagiers het geval bleek te zijn uit kritische internet- en persoonlijke bronnen. Ik hoop dat deze klacht meer vragen opwekt voor Luchthaven Zaventem bij de werking, behandeling onder collega's of tussen werknemer en klant en legitimiteit van Qatar Airways. Hopelijk kan u mij helpen bij de terugbetaling van de vluchten en telefoongesprekken en kan u de situatie opklaren zodat deze niet opnieuw plaatsvindt.Nogmaals bedankt voor het lezen en het zoeken naar antwoordenMet vriendelijke groeten
geen antwoord gekregen op vraag
Beste,op zondag 15 maart waren wij voorzien om te vertrekken naar Vietnam maar door de corona crisis is die reis niet kunnen doorgaan. De annulatie kwam er door de lock down van Vietnam, en dit werd mij persoonlijk meegedeeld door Qatar Airways. De reis was geboekt via 333travel en de tickets via Opodo (Qatar Airways). Onze reis zelf is verlegd naar oktober door persoonlijk contact met 333travel en daarover hebben wij enkel lof! Alles was direct in orde.Nu bijna 3 weken verder hebben wij nog steeds géén antwoord van Qatar noch van Opodo en dit na meermaals contact proberen te zoeken via alle mogelijke wegen. Telefoon wordt niet opgenomen of gaat gewoonweg zelfs niet over. Ik begrijp nu wel dat we niet de enigen gedupeerden zijn maar na 3 weken niks van antwoord, dit vind ik nu wel overdreven. We hebben enkel van Qatar een bevestigingsmail ontvangen maar verder nog geen nieuws en dit is nu ook al een dikke week terug.Heeft u een idee via welke weg ik hier mijn antwoord kan krijgen want het gaat hier wel over een som van ongeveer 4500 € want het waren 2 business tickets. Ik kan dit niet zo maar laten varen.Alvast bedankt!Axel Sagon
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten