Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
onbevredigende ervaring met coach en klantendienst
Ik schrijf hier opnieuw met betrekking tot mijn voorgaande e-mails en het lopende probleem met mijn ervaring in Q-Fit Deinze. Het spijt me dat ik deze kwestie opnieuw en hier moet aankaarten, maar gezien het gebrek aan bevredigende reactie en opvolging, voel ik me genoodzaakt om mijn standpunt nogmaals duidelijk te maken.In mijn eerste e-mail van 8 juni 2023 beschreef ik mijn teleurstellende ervaring met een van uw coaches, die mijn trainingssessie ronduit onaangenaam maakte. Ik verwachtte dat deze kwestie serieus zou worden genomen en dat er passende maatregelen zouden worden genomen om herhaling te voorkomen. Helaas heb ik na mijn initiële klacht alleen een oppervlakkig antwoord ontvangen en geen verdere follow-up, ondanks herhaalde pogingen van mijn kant om contact op te nemen.In mijn latere e-mails van 6 augustus 2023 en 22 augustus 2023 drong ik aan op een reactie en benadrukte ik opnieuw de ernst van mijn zorgen. Toch bleef ik teleurgesteld in het gebrek aan communicatie en oplossingen.Naast mijn eerdere correspondentie met u wil ik benadrukken dat ik mijn ontevredenheid over mijn ervaring bij Q-Fit heb geuit door een Google-recensie te plaatsen. Hierin heb ik mijn teleurstelling en bezorgdheid geuit over de kwaliteit van de begeleiding en de algehele situatie in uw fitnesscentrum. In reactie hierop heb ik een antwoord ontvangen van Q-Fit dat ik als uiterst arrogant en onklantvriendelijk heb ervaren. Dit antwoord weerspiegelt niet alleen een gebrek aan klantvriendelijkheid, maar toont ook een gebrek aan begrip voor mijn legitieme zorgen en mijn verlangen naar een bevredigende oplossing. Het is zeer teleurstellend dat mijn feedback op deze manier wordt behandeld.Ik dring er bij u op aan om mijn jaarabonnement zoals aanvankelijk overeengekomen per direct te annuleren, zoals besproken tijdens mijn telefoongesprek met uw Quality Manager. Ik hoop oprecht dat deze situatie snel en naar tevredenheid wordt opgelost en dat verdere escalatie kan worden voorkomen.
weigering om contract af te sluiten
Beste,Op 31 januari 2022 ben ik een contract aangegaan in een fitnesscentrum Q-fit. Ik ben in totaal 15 keer gaan trainen. Wegens privé redenen (scheiding - verhuis - psychisch zware periode) heb ik dit bedrijf laten weten dat ik mijn contract wens stop te zetten, binnen de garantieperiode.Ik heb mijn trainingsbandje ingeleverd een maand voor het einde van de garantieperiode. De trainer in het fitnesscentrum heeft begripvol gereageerd en mij het mailadres bezorgd van de klantendienst. Hij heeft mij op dat moment niets verteld over de 'verplichte 20 beurten'. De trainer in het centrum kan blijkbaar enkel contracten aangaan maar niet afsluiten. De klantendienst stuurde mij door naar de trainer om het contract af te sluiten. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd... Uiteindelijk komt het erop neer dat het contract niet binnen mijn garantieperiode kan worden afgesloten om een té belachelijke reden: Het bedrijf doet moeilijk, omdat ik maar 15 keer geweest ben. Volgens het bedrijf kan ik enkel het contract stop zetten na exact 20 beurten. Dus als ik nu nog 5 keer mijn bandje zou gaan scannen, dan kan ik het wel stopzetten?Ik ben psychisch en fysiek niet meer in staat om te gaan trainen, ik heb ook geen opvang voor mijn kinderen als alleenstaande ouder middenin een scheiding.Er is geen telefoonnummer van de klantendienst. Enkel een nummer van de trainer in het centrum, die mij niet kan helpen. Hij kan enkel contracten aangaan en training geven. Ik word telkens verwezen naar een onpersoonlijke klantendienst, wie ik enkel kan mailen.Ik heb financieel geen ruimte meer om 79.90 per maand te betalen, voor een fitnessabonnement. Ik kan en wil ook niet meer gaan trainen. Ik heb per mail bericht dat ik het contract wil stopzetten, netjes binnen de garantie termijn. Q-fit weigert om het contract af te breken binnen de garantietermijn omdat ik 5 keer te weinig ben gaan trainen. Ik vind dit echt verschrikkelijk onbegripvol, ik voel mij echt bedrogen. Q-fit wil blijkbaar gewoon geld geld geld binnen rijgen... Verschrikkelijk bovenop mijn privé situatie.
Problemen met stopzetting fitnesscontract tijdens proefperiode.
Beste,Op 3/01 starte ik een proefperiode van 20 sessie's bij Q Fyt Deinze. Echter na sessie 8 heb ik meegegeven dat ik onvoldoende tijd heb om die sessie's nog af te werken. En ik een stopzetting wenste. Deze mail werd verstuurd op 5/03, echter na lange tijd kreeg ik als antwoord dat ik verplicht was om die sessie's af te werken, daarop heb ik geantwoord dat ik absoluut door extra werk geen tijd meer had. Dan kwam de dreiging dat ik mijn sessie's moest afwerken en ik anders voor 12 maanden moest betalen. Dit ben ik uiteraard niet van plan. Ik had mij inschikkelijk gesteld om de proefperiode te betalen, maar dit volstaat niet. Hun klantendienst antwoord veel te traag. Medewerkers in de zaak mogen geen administratie doen alsook zijn ze telefonisch niet te bereiken. Op hetzelfde moment dat ik bij de zaak stond stapte er reeds een 2de klant binnen met hetzelfde probleem.Dit kan absoluut niet. En wens dan ook klacht neer te leggen tegen deze praktijken. Vriendelijke groeten,Xavier Vancauwenberghe
Opzegging Q-fit
Beste,Op 17 september 2020 heb ik me ingeschreven voor het Milon circle programma waarbij er gesteld werd dat ik na 20 beurten kon beslissen om abonnement te verlengen of te stoppen. Dit was voor mij een ideale manier om na te gaan of het programma me wel degelijk lag en of er effect zou zijn op mijn lichaam na de 20 beurten. Covid-19 heeft echter roet in het eten gegooid en door de verplichte sluiting heb ik de 20 beurten niet kunnen afwerken en heb ik er slechts 11 kunnen doen. Eind mei 2021 heb ik jullie een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag tot stopzetting aangezien ik niet in staat was/ben om het programma af te werken. Psychisch ging en gaat dit niet en ook mijn objectief om de 20 beurten na elkaar af te werken én dus effect te zien, werd stopgezet. Ik begrijp dat ik mijn programma niet afgewerkt heb en wou met jullie in gesprek gaan om een aanvaardbare oplossing te vinden zowel voor jullie als voor mij. Echter mijn aangetekend schrijven werd nooit afgehaald en kreeg ik terug op20 juni 2020, waarna ik het die dag ook afgegeven heb in het filiaal te Ninove. Sinds dan is het een heen en weer geweest via mail, welke ik kan aantonen en nog steeds geen oplossingen van jullie kant, integendeel jullie wilden me tegen wil en dank terug daar krijgen om de resterende beurten af te werken. Nooit werd rekening gehouden met mij als mens, als persoon. Zelf heb ik nog éénmaal een betaling gedaan van €79.90 als blijk van goede trouw en zo heb ik de openstaande 9 beurten wel degelijk betaald. Ik kan via mijn lidkaart aantonen dat ik zeker 9 beurten om één maand kon doen, dus voor mij was het daarmee dan ook opgelost. Die betaling heb ik op 3 juli 2021 gedaan waarbij de betaling dna betrekking had op de maand juni 2021. Aangezien ik sindsdien niets meer gehoord heb, ging ik ervanuit dat dit dan ook afgesloten was.Echter deze nacht heb ik om 3u22 twee mails ontvangen, waarvan de 1ste een 1ste betalingsherinnering was en de 2de een 2de betalingsherinnering met daarin de melding dat er een incassobureau zou ingeschakeld worden als ik niet tot betaling zou overgaan. Ben verbaasd over deze manier van werken en kan helemaal niet akkoord gaan met deze werkwijze. Aangezien ik rechtstreeks met jullie nooit tot een dialoog ben kunnen komen, schakel ik nu Testaankoop in aangezien jullie ondanks mijn pogingen tot gezamelijke oplossing halsstarrig koppig blijven en voortzetten met als enige doel het lidgeld binnen te rijven. Zelf heb ik gedaan wat voor mij en voor jullie het meest correct was en beschouw ik dit ook als afgesloten. Indien jullie hiermee akkoord gaan, dan verneem ik het graag via deze weg.MvgMyriam Aftat
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten