Terug

weigering om contract af te sluiten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. D.

Naar: Q-fit

20/05/2022

Beste,Op 31 januari 2022 ben ik een contract aangegaan in een fitnesscentrum Q-fit. Ik ben in totaal 15 keer gaan trainen. Wegens privé redenen (scheiding - verhuis - psychisch zware periode) heb ik dit bedrijf laten weten dat ik mijn contract wens stop te zetten, binnen de garantieperiode.Ik heb mijn trainingsbandje ingeleverd een maand voor het einde van de garantieperiode. De trainer in het fitnesscentrum heeft begripvol gereageerd en mij het mailadres bezorgd van de klantendienst. Hij heeft mij op dat moment niets verteld over de 'verplichte 20 beurten'. De trainer in het centrum kan blijkbaar enkel contracten aangaan maar niet afsluiten. De klantendienst stuurde mij door naar de trainer om het contract af te sluiten. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd... Uiteindelijk komt het erop neer dat het contract niet binnen mijn garantieperiode kan worden afgesloten om een té belachelijke reden: Het bedrijf doet moeilijk, omdat ik maar 15 keer geweest ben. Volgens het bedrijf kan ik enkel het contract stop zetten na exact 20 beurten. Dus als ik nu nog 5 keer mijn bandje zou gaan scannen, dan kan ik het wel stopzetten?Ik ben psychisch en fysiek niet meer in staat om te gaan trainen, ik heb ook geen opvang voor mijn kinderen als alleenstaande ouder middenin een scheiding.Er is geen telefoonnummer van de klantendienst. Enkel een nummer van de trainer in het centrum, die mij niet kan helpen. Hij kan enkel contracten aangaan en training geven. Ik word telkens verwezen naar een onpersoonlijke klantendienst, wie ik enkel kan mailen.Ik heb financieel geen ruimte meer om 79.90 per maand te betalen, voor een fitnessabonnement. Ik kan en wil ook niet meer gaan trainen. Ik heb per mail bericht dat ik het contract wil stopzetten, netjes binnen de garantie termijn. Q-fit weigert om het contract af te breken binnen de garantietermijn omdat ik 5 keer te weinig ben gaan trainen. Ik vind dit echt verschrikkelijk onbegripvol, ik voel mij echt bedrogen. Q-fit wil blijkbaar gewoon geld geld geld binnen rijgen... Verschrikkelijk bovenop mijn privé situatie.

Berichten (2)

Q-fit

Naar: N. D.

25/05/2022

BesteZoals reeds vermeld in onze onderlinge correspondentie vragen wij enkel een officieel document van uw nieuwe woonplaats.Indien deze +15km van een Q-Fit vestiging verwijderd is kunnen wij uw formule probleemloos kosteloos stopzetten.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groetenQ-Fit Klantendienst

N. D.

Naar: Q-fit

25/05/2022

Beste,Mijn nieuwe adres is op minder dan 15km, dus daar doe ik geen beroep op. Ik doe beroep op mijn rechten van opzegging binnen de garantieperiode. Zonder uw belachelijke regel dat ik effectief 20 keer moet gaan ipv 15 keer. Of zal ik nog 5 keer gaan scannen????


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform