Meest recente klachten

B. M.
13/12/2024

Vertraging bij de installatie

Normaal gezien zou de installatie van mijn warmtepomp, radiatoren en vloerverwarming plaatsvinden van dinsdag 11/12/24 tot vrijdag 13/12/24. Vandaag, toen ik langs mijn huis ging, was er niemand aan het werken. Bij contact met het bedrijf zeiden ze dat alles al werkte, maar de radiatoren waren nog niet geïnstalleerd en de verwarming werkte niet. De medewerker ging opnieuw kijken en zei dat ze een probleem hadden met het aansluiten van de warmtepomp en dat ze dit pas dinsdag zouden kunnen oplossen. Ik betaal momenteel voor een Airbnb omdat ik niet in mijn eigen huis kan blijven door het gebrek aan verwarming en warm water tot vandaag. Het contract werd vier maanden geleden gesloten en ze blijven maar uitstellen met de installatie van wat al klaar en werkend zou moeten zijn.

Opgelost
D. D.
24/09/2023

vermoeden van slechte werking installatie thuisbatterij

Beste, 3/7/2021 bestelden wij bij planet-eco een LG thuisbatterij, (capaciteit 10 kWh) + installatie hiervan en het incorporeren bij 14 zonnepanelen. Dezelfde maand betaalden wij een (gevraagd) voorschot van 3897,98 €. Dit is 50% van de totale aankoopsom (dus best wel pittig).Pas midden maart 2022 kon de batterij worden opgeleverd (na 2 annulaties vanwege de firma), hierdoor liepen wij de oorspronkelijke overheidspremie mis en uiteindelijk kost de installatie daardoor beduidend meer. Firma claimt dat dit haar schuld niet is (maar dan moet je geen engagementen aangaan met klanten!) Na ingebruikname lijkt de afname van het elektriciteitsnet zich te gedragen als een echo van de consumptie, ook wanneer de batterij volledig geladen is en de consumptie quasi nul is ('s nachts zonder enig toestel dat het wattpiekvermogen kan overschrijden). Een concreet voorbeeld: gedurende 4,5 uur (!) wordt 37% consumptie van het net gehaald, 0% uit de batterij (terwijl die geladen is en ondertussen verder oplaadt) en 63% van de zonnepanelen. Vlak hiervoor (34%) en erna (wanneer zij 100% geladen is) doet de batterij dat wel. Waarom is dat? Familieleden en buren hebben ook batterijen laten installeren: zij zien een rustverbruik van de batterij (van het net) = 1%. Bij ons ligt dat op 4-8%.Wij hebben 35 emails gestuurd naar het bedrijf met de vraag of dit normaal is, en vooral, wat is de uitleg hiervoor want er is ons nooit (tijdens de verkoop) gesproken over een permanente afname van het net, ook met volle batterij, geen overbelasting van het piekwattvermogen, volle zon. Uiteraard werd in de eerste email geclaimd dat dit normaal is (zonder specificaties), zonder enige uitleg want (I quote!) wij zijn te dom om dit te begrijpen.Nochtans blijven wij erbij dat we de uitleg willen waarom wij 4-8% afhankelijk blijven van het net, hittegolf of niet, wij hebben geen elektrische wagen of e-fietsen, we verwarmen en koken op gas, eigenlijk hebben wij quasi geen elektrisch vermogen vergeleken met moderne huishoudens. Wegens het volledig uitblijven van een antwoord op onze vraag, hebben wij de firma in november 2022 een aangetekende ingebrekestelling gestuurd. Hierin verklaren wij dat we de laatste schijf van een verschuldigd bedrag willen betalen - OP VOORWAARDE dat men onze installatie (her)bekijkt, controleert en ons uitlegt waarom wij x% afhankelijk blijven van het elektriciteitsnet - zonder dat wijzelf daar een reden toe zien. Zo lang de firma hier niet op ingaat en de boekhouding enkel dreigementen verstuurt, lossen wij het laatste verschuldigde bedrag niet in.

Afgesloten
M. D.
8/06/2016

Installatie zonnepanelen

Op advies van Test-aankoop (groepsaankoop) sloot ik op 30/11/2015 een contract met Planet-eco voor plaatsing zonnepanelen. Op 20/12/2015 ontving ik een voorschotfactuur t.b.v. 20%.Sindsdien ben ik zonder nieuws van de firma, behoudens een e-mail - als antwoord op mijn vraag - met de simpele mededeling dat ik een paar weken voor de installatie zou verwittigd worden.Vanaf 1/7/2016 wordt er blijkbaar ook nog een recyclagebijdrage van 4€ per paneel aangerekend.Voor een bedrijf dat samenwerkt met Test-aankoop vind ik 6 maanden een te lange wachttijd voor de uitvoering van een werk.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform