Beste, 3/7/2021 bestelden wij bij planet-eco een LG thuisbatterij, (capaciteit 10 kWh) + installatie hiervan en het incorporeren bij 14 zonnepanelen. Dezelfde maand betaalden wij een (gevraagd) voorschot van 3897,98 €. Dit is 50% van de totale aankoopsom (dus best wel pittig).Pas midden maart 2022 kon de batterij worden opgeleverd (na 2 annulaties vanwege de firma), hierdoor liepen wij de oorspronkelijke overheidspremie mis en uiteindelijk kost de installatie daardoor beduidend meer. Firma claimt dat dit haar schuld niet is (maar dan moet je geen engagementen aangaan met klanten!) Na ingebruikname lijkt de afname van het elektriciteitsnet zich te gedragen als een echo van de consumptie, ook wanneer de batterij volledig geladen is en de consumptie quasi nul is ('s nachts zonder enig toestel dat het wattpiekvermogen kan overschrijden). Een concreet voorbeeld: gedurende 4,5 uur (!) wordt 37% consumptie van het net gehaald, 0% uit de batterij (terwijl die geladen is en ondertussen verder oplaadt) en 63% van de zonnepanelen. Vlak hiervoor (34%) en erna (wanneer zij 100% geladen is) doet de batterij dat wel. Waarom is dat? Familieleden en buren hebben ook batterijen laten installeren: zij zien een rustverbruik van de batterij (van het net) = 1%. Bij ons ligt dat op 4-8%.Wij hebben 35 emails gestuurd naar het bedrijf met de vraag of dit normaal is, en vooral, wat is de uitleg hiervoor want er is ons nooit (tijdens de verkoop) gesproken over een permanente afname van het net, ook met volle batterij, geen overbelasting van het piekwattvermogen, volle zon. Uiteraard werd in de eerste email geclaimd dat dit normaal is (zonder specificaties), zonder enige uitleg want (I quote!) wij zijn te dom om dit te begrijpen.Nochtans blijven wij erbij dat we de uitleg willen waarom wij 4-8% afhankelijk blijven van het net, hittegolf of niet, wij hebben geen elektrische wagen of e-fietsen, we verwarmen en koken op gas, eigenlijk hebben wij quasi geen elektrisch vermogen vergeleken met moderne huishoudens. Wegens het volledig uitblijven van een antwoord op onze vraag, hebben wij de firma in november 2022 een aangetekende ingebrekestelling gestuurd. Hierin verklaren wij dat we de laatste schijf van een verschuldigd bedrag willen betalen - OP VOORWAARDE dat men onze installatie (her)bekijkt, controleert en ons uitlegt waarom wij x% afhankelijk blijven van het elektriciteitsnet - zonder dat wijzelf daar een reden toe zien. Zo lang de firma hier niet op ingaat en de boekhouding enkel dreigementen verstuurt, lossen wij het laatste verschuldigde bedrag niet in.