Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Problemen met terugbetaling EN herstelling
Beste, op 25 mei 2023 heb ik een nieuwe sofa en 2 bijzettafels afgehaald. Op 26 mei heb ik jullie per mail en met foto's laten weten dat er problemen waren: 1) een poot van de sofa kan niet vastgezet worden en 2) van beide bijzettafels was het hout zo versplintert dat het niet bruikbaar was. Vanaf toen heb ik laten weten dat ik deze bijzettafels wou teruggeven en hiervoor terugbetaald worden.Na meerdere malen contact met U gehad te hebben is er uiteindelijk op 03 juli een mechanieker gekomen om de bijzettafels te vervangen. Dit heb ik echter nooit gevraagd. Uiteindelijk heeft hij, na telefonisch contact met jullie, de bijzettafels meegenomen.Problemen: 1) na meerdere malen jullie gecontacteerd te hebben werd het geld nog steeds niet teruggestort. 2) De poot van de sofa werd nog steeds niet hersteld. Dit na meer dan 2 maanden na mijn melding!
Problemen met terugbetaling
Goedendag, ik heb 8 mei 2021 een bestelling geplaatst voor een tuin loungeset. • Men had ons aangegeven bij bestelling dat eind mei 2021 zou geleverd worden. • Begin Juni zelf naar winkel gereden daar er geen reactie kwam op mailing betreffende status onze bestelling. Aan balie werd ons medegedeeld dat het eind Juli zou worden.Aangegeven dat dit zeer laat is voor een tuinset daar de zomervakantie dan al half voorbij is.• Begin Augustus zelf weer naar de winkel gereden en daar werd verteld dat het eind Augustus zal worden.We hebben onmiddelijk gevraagd om onze voorschot van € 329,70 terug te krijgen. In de winkel gaven ze aan dat het zeer ongebruikelijk was om geld terug te geven. Een tegoedbon wilde ze wel doen.Na deze ervaring van slechte (geen ) communicatie is er geen haar op ons hoofd die denkt om nog een product bij Paco te kopen.Balie gaf aan om hun klantendienst te contacteren. Alles is in de mail weer uitgelegd inclusief bankrekening waarop het voorschot kan retour gestuurd worden, echter tot op de dag van heden geen reactie mogen ontvangen.
Stoelen in voorraad - niet geleverd
Beste Ik heb bij Paco Meubelen in Pelt online 6 stoelen besteld en betaald wat voorradig is nog steeds via hun website. Nergens staat een levertermijn vermeld. Na 4 dagen krijg ik een mail dat het niet in voorraad is en 18 weken moet wachten ofwel zijn er alternatieven in meerprijs. Ik heb gebeld en alles uitgelegd dat ik de bestelde producten wil hebben of de alternatief voor dezelfde prijs. Ze gingen me de dag zelf iets laten weten. Niets meer gehoord en telefonisch niet meer bereikbaar.
Problemen met factuur en nazending
Beste, ik kocht op 19 december 2020 meubelen bij de winkel PACO meubelen in Pelt. Deze zouden op 4 maanden geleverd worden, maar door Corona en overmacht kwam daar al een maand bij. Maar ik heb bij de aankoop van de meubels geopteerd voor levering en assemblage met een meerprijs van 185€. Maar bij het leveren van de meubels was dit niet voorzien, waardoor ik zelf heb heb bijgedragen tot de assemblage van de meubelen. Godzijdank was de chauffeur van de transport firma integer genoeg om hierbij te helpen. Eens de grote stukken in elkaar stonden heb ik aan de chauffeur laten weten dat ik de rest zou nakijken en verder zelf in elkaar zou zetten. Bij het verder uitpakken van de levering bleek echter dat er producten ontbraken. Ik heb hierop contact genomen met de klantenservice van de winkel, de dag van de levering om te vragen om de ontbrekende producten na te sturen en een geste voor het niet leveren van de beloofde service (assemblage). Ik heb dan nog niet moeilijk gedaan over het feit dat er eerst een gratis levering en assemblage op de factuur staat om daar iets verder €185 aangerekend wordt. Dit contact verliep telkens per mail en telefonisch. En er zou een geste gedaan zijn van €95 voor de niet geleverde service. En de producten die ontbreken zouden nagestuurd worden. Ik heb hiervoor op 02/06 zelfs een mail met een track en trace code ontvangen. Omdat ik hier niks meer van hoorde heb ik op 08/06 die track en trace code nagekeken en die leidt naar DHL, maar daar vindt men met de code geen pakje. Wanneer ik dan terug bel naar hun service zijn ze ineens van verhaal verandert en beweren ze dat ik die producten wel ontvangen heb. Dit wordt zogezegd bevestigd door de transporteur, die de beloofde diensten niet kon leveren. Maar de klap op de vuurpijl is wel het telefoontje dat ik op 08/06 van de transporteur kreeg, waar hij schermt met een leverbon die ik afgetekend heb onder dwang, want als die niet afgetekend werd zou de chauffeur alles terug opladen en vertrokken zijn op de dag van de levering.Hierdoor is de geleden schade effectief : €185 (niet geleverde diensten) + €212 (niet geleverde goederen). Ik heb dit geprobeerd in der minnen te regelen, om telkens met mijn hoofd tegen de muur te lopen. Ik heb de producten niet, ik ben in het zak gezet betreffende de dienstverlening. En ik heb een belofte van een commerciële geste die al ruim 2 weken onderweg is, dus waarvan ik twijfel of ik ze ooit zal zien. Daarinboven heeft de transporteur ook laten verstaan dat indien ik in deze winkel nog aankopen zou doen, hij zou weigeren om deze te leveren. Om wille van de miserie die ik veroorzaakt heb. Voor alle duidelijkheid ik geloof best dat de transporteur (RB logtra) de volledige zending geleverd heeft. Maar dat de producten al vanaf de eerste stap in de keten ontbraken. Maar na het telefoontje met de dreigementen en het veranderde verhaal is mijn begrip en mijn geduld op. En daar ik de beloofde geste niet heb ontvangen zou ik een volledige terugbetaling van de niet geleverde goederen en diensten willen bekomen. En dit niet in de vorm van een tegoed bon, daar er geen levering meer gedaan zal worden op mijn adres. De geleden schade is €397.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten