Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Niet leveren
Beste, De bestelling met BE-117543221-1 werd door Bpost niet afgeleverd maar gewoon teruggestuurd omdat er "een probleem met de adressering" zou zijn. Dit was een bestelling met een flinke korting. Er werd mij per mail medegedeeld dat dezelfde bestelling niet prompt terug naar mij kan worden verzonden (??). Er werd wel een tegoed van €5 aangeboden voor de last en mijn betaling zou worden terugbetaald. Dat is niet wat ik wens! Als ik nu opnieuw bestel dan is het verschil in prijs veel meer dan die 5€ omdat ik dan niet meer van die grote korting kan genieten. Graag had ik dan ook zo snel mogelijk de oorspronkelijke bestelling aan de oorspronkelijke prijs ontvangen.
Geschenk twv 24,99€ niet bijgevoegd
[41D084247206] uw dossier na mijn klacht Gratis product twv 24,99€ niet bijgevoegd bij de bestelling. De promocode verscheen in het rood tijdens bestelling (gratis artikel uitgeput?), onmiddellijk gemeld bij ontvangst mail bestelling. Vervolgens na mijn klacht biedt u 5000 Red Points aan bij een volgende bestelling (6 maand geldig) zijnde .... een waarde van 5€ Na problemen met de website, chat werkt niet, telefonisch contact (wachttijd 15 min. + gesprek), oplossing werkt niet en pas na herstarten PC kan bestelling doorgaan is Farmaline echt frustrerend en ontradend (totaal meer dan een uur!). Ik aanvaard de aangeboden oplossing niet, is totaal niet in proportie met het aangeboden geschenk in waarde. Actie is meer bedoeld om klanten bestellingen hiervoor te laten uitvoeren. Ben ik nu echt de enige die dit ervaart? Had ik dit niet opgemerkt en gemeld : vaststelling bij ontvangst bestelling en dan?
Niet-levering van bestelde producten uit voorraad
Onlangs bestelde ik 9 producten bij Farmaline. De producten waren in voorraad, de betaling was OK(Betalingsbevestiging van uw bestelling 2002026500) en zouden binnen de 2 werkdagen geleverd worden. Toen ik na die periode op de site mijn account bekeek, zag ik tot mijn verwondering staan terugbetaling aanvaard. Ik had geen terugbetaling gevraagd, daarom nam ik telefonisch contact op met Farmaline. De uitleg: er is 1 artikel niet in voorraad en we zullen het u terug betalen, zodoende kunnen we de rest van uw bestelling opsturen. Terug wachten , maar geen nieuws. Opnieuw Farmaline opgebeld. Tot mijn grote verwondering is er terug een product dat niet kan geleverd worden. Opnieuw zelfde verhaal : we supprimeren het, zullen het terug betalen, zodoende kan het pakket verzonden worden. Een dag later, komt er een mail met het goede nieuws dat er nog een product is dat niet kan geleverd worden. Terug zelfde verhaal : het product supprimeren en terugbetalen, pakket opsturen. Terug wachten : geen pakket maar nog een nieuwe mail. Nog een product dat niet leverbaar is. Terug hetzelfde verhaal. Uiteindelijk is na 9 dagen het pakje met nog 5 producten van de 9 uit voorraad bestelde producten geleverd! Ongelooflijk, maar waar. De bewijzen zijn nog in mijn bezit. Nu vraag ik mij af: hoe zit die wetgeving in elkaar. Kan een webwinkel producten uit zo gezegde voorraad (staat zo vermeld op de site op ogenblik van bestelling) laten bestellen en dan zelf beslissen wat zij uit die korf wenst te leveren? De niet-geleverde producten waren allemaal producten in promo (lokkertjes?) m.a.w. Farmaline kiest hier in dit geval de producten uit die voor haar financieel interessant zijn. Als dit allemaal wettelijk in orde is, is online winkelen niet altijd interessant. Ik vraag mij ook af of er nog consumenten zijn met een dergelijke ervaring bij Farmaline of een andere webwinkel. Dergelijke webwinkels zouden best op een zwarte lijst komen.Ik moet er nog aan toevoegen dat de producten die niet geleverd zijn wel nog op de site stonden als in voorraad, meestal tegen een hogere prijs. Ik kreeg zelfs tijdens het surfen op het internet pop-ups van Farmaline om die producten aan te kopen. Dit tart elke verbeelding.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten