Terug

Niet-levering van bestelde producten uit voorraad

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. M.

Naar: Online apotheek Farmaline

13/02/2020

Onlangs bestelde ik 9 producten bij Farmaline. De producten waren in voorraad, de betaling was OK(Betalingsbevestiging van uw bestelling 2002026500) en zouden binnen de 2 werkdagen geleverd worden. Toen ik na die periode op de site mijn account bekeek, zag ik tot mijn verwondering staan terugbetaling aanvaard. Ik had geen terugbetaling gevraagd, daarom nam ik telefonisch contact op met Farmaline. De uitleg: er is 1 artikel niet in voorraad en we zullen het u terug betalen, zodoende kunnen we de rest van uw bestelling opsturen. Terug wachten , maar geen nieuws. Opnieuw Farmaline opgebeld. Tot mijn grote verwondering is er terug een product dat niet kan geleverd worden. Opnieuw zelfde verhaal : we supprimeren het, zullen het terug betalen, zodoende kan het pakket verzonden worden. Een dag later, komt er een mail met het goede nieuws dat er nog een product is dat niet kan geleverd worden. Terug zelfde verhaal : het product supprimeren en terugbetalen, pakket opsturen. Terug wachten : geen pakket maar nog een nieuwe mail. Nog een product dat niet leverbaar is. Terug hetzelfde verhaal. Uiteindelijk is na 9 dagen het pakje met nog 5 producten van de 9 uit voorraad bestelde producten geleverd! Ongelooflijk, maar waar. De bewijzen zijn nog in mijn bezit. Nu vraag ik mij af: hoe zit die wetgeving in elkaar. Kan een webwinkel producten uit zo gezegde voorraad (staat zo vermeld op de site op ogenblik van bestelling) laten bestellen en dan zelf beslissen wat zij uit die korf wenst te leveren? De niet-geleverde producten waren allemaal producten in promo (lokkertjes?) m.a.w. Farmaline kiest hier in dit geval de producten uit die voor haar financieel interessant zijn. Als dit allemaal wettelijk in orde is, is online winkelen niet altijd interessant. Ik vraag mij ook af of er nog consumenten zijn met een dergelijke ervaring bij Farmaline of een andere webwinkel. Dergelijke webwinkels zouden best op een zwarte lijst komen.Ik moet er nog aan toevoegen dat de producten die niet geleverd zijn wel nog op de site stonden als in voorraad, meestal tegen een hogere prijs. Ik kreeg zelfs tijdens het surfen op het internet pop-ups van Farmaline om die producten aan te kopen. Dit tart elke verbeelding.

Berichten (3)

Online apotheek Farmaline

Naar: A. M.

29/02/2020

Geachte,Heeft u intussen contact gehad met Farmaline voor bemiddeling. Ben ik de enige consument met dergelijke nare ervaring met Farmaline? Hoe reageert Farmaline?Mvg,Antoine MartensLidnr.T.A.: 0078231-49

Online apotheek Farmaline

Naar: A. M.

12/03/2020

Geachte meneer Martens,Bedankt om uw ervaring met ons te delen. Uit nazicht blijkt dat door een samenloop van omstandigheden tijdens de voorbereiding van uw pakket de verwachte leverdatum niet gehaald werd. Een goede samenwerking met al onze diensten maakt dat heden de meerderheid van de bestellingen binnen de indicatieve termijn geleverd worden. Voor deze situatie bieden we u dan ook onze oprechte excuses aan. Om u te bedanken voor uw begrip en geduld, hebben wij u met plezier een tegoed geschonken op uw persoonlijk account. Dit tegoed vindt u terug in uw Farmaline account.Een fijne dag gewenst. Gezonde groeten Goedele M. Klantendienst

Online apotheek Farmaline

Naar: A. M.

19/03/2020

Beste,Graag antwoord en/of feedback op onderstaande mailsmvg,Antoine Martens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform