Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem opzeggen contract medische reden , sleept maanden aan door bewust slechte wil
Contract afgesloten 08/2021 te ninove. ( fitness contract 59,95 en verplicht dranken abonnement 9,95 euro). Sinds maart 2023 tracht ik dit op te zeggen wegens fysieke problemen ( medisch) via verschillende kanalen (info gevraagd via online invulformulier, telefonisch contact met medewerker ninove en via het mail adres). Online formulier nooit feedback ontvangen, via telefoon afgescheept met de boodschap dat ze de procedure niet kennen en dat ik moest mailen (info@onlinefitness.be). Op deze mail nooit antwoord gehad. Nadien nogmaals herinneringsmail verzonden met de vermelding dat ik zelf de betaling zou stopzetten wegens geen reactie. Uiteindelijk heb ik eind April de domiciliering bij de bank stopgezet. Wegens bijna 3 maand geen reactie van hun. Een tijdje nadien in augustus 23 kreeg ik een verzoek om te openstaande betalingen te betalen. Hierbij gaf ik als antwoord nogmaals mee dat ik wens stop te zetten. In oktober kreeg ik nogmaals een herinnering met administratie kost van 19euro. Hierna kreeg ik pas info dat de stopzetten via officiële brief en dergelijke moest verlopen. Dit hebben ze dan officieel bevestigd op 11/10/23. Met hierbij een afrekening waarbij ik nog moet betalen tot 1/1/24. Zowel voor fitness als drank abonnement. Voor een dienst die ik niet meer kan gebruiken. Als iemand 3 keer vraagt sinds maart 23 voor een stopzetten en ze laten dit bewust aanslepen tot oktober 23 wegens gebrekkige communicatie en 0 klantvriendelijkheid ben ik niet van menig dat ik hen nog iets verschuldigd ben. Gezien ik tot 25 April steeds betalingen gedaan heb. Ze verwachten nu dat ik vanaf Mei 23 tot januari 24 ook nog ga betalen. Ter info: Ik ben al niet meer gaan fitnessen in 2023 en een groot stuk in 2022. Ik heb dan ook geen toegang meer want na enkele weken niet meer langs te gaan sluiten ze dit al af en die je terug via loket toegang te vragen. Ook groepslessen kan je dan niet meer online boeken.
Opzeg abonnement: On Line Fitness - Riet Van Ransbeeck
Enige maanden geleden werd door On Line Fitness een abonnement verkocht aan mijn moeder voor twee jaar voor 59€/maand + 9€ voor drank. (uiterst uitzonderlijk dat dit voor zo'n lange periode is en zeker aan die prijs)Nu is het door omstandigheden niet mogelijk om op regelmatige basis te gaan fitnessen dus wilt zij het abonnement opzeggen. Nu krijgen we volgende mail terug van de boekhouding: Beste,Bedankt voor uw mail.Stopzetten is pas mogelijk vanaf de contractuele einddatum en indien het aantal betalende maanden minimum gelijk is aan de overeengekomen duur. Echter hebben we zeker begrip voor uw situatie en willen we u hoogst uitzonderlijk en enkel in dit uniek geval het volgende voorstellen:- ofwel draagt u de formule over aan een kennis of familielid. Deze laatste neemt dan minimaal dezelfde formule als uw huidige formule. Voor uzelf geldt dan een wettelijke opzegtermijn van 2 maanden en een administratiekost van 34€- ofwel schakelt u over op de kortere formule van 12 maanden, dit weliswaar aan de prijs van deze 12 maandformule.Wij denken dat dit een mooi voorstel is!? Tenzij u toch uw huidige formule wenst verder te zetten, laat u dan ons uw keuze weten, dan kunnen wij met u een afspraak maken om uw keuze in orde te brengen?Hiermee rekening houdend en verwijzend naar de rechtsgeldige overeenkomst hebben wij opgemerkt dat u nog onbetaalde perioden heeft.Hierbij vindt u een overzicht voor welke periodes u achterstallen heeft:Totaal = € 139,8 Mogen wij u daarom vriendelijk vragen om dit bedrag binnen de 7 dagen over te schrijven op rekening BE17 7340 5698 8721 met vermelding ‘achterstal lid 40393’.Alvast bedankt.Gelieve te noteren welke absurde 'opzegmogelijkheden' worden aangeboden. 1) Overdragen naar een familielid (dit ook nog met een 'wettelijke' opzegvergoeding van twee maanden). Waar geen juridische grondslag voor terug te vinden is in de wet en 2) het contract van 2 jaar reduceren naar een contract van 1 jaar. Kortom: het abonnement opzeggen voor een eenmalige vergoeding is onmogelijk, de klant wordt gedwongen om voor minstens 12 maanden te betalen.Dit is mijns inziens geen manier van werken, ik begrijp volledig dat er een vergoeding moet worden betaald bij het vroegtijdig beëindigen van een contract van bepaalde duur, maar dit blijk hier gewoon onmogelijk.De communicatie loopt ook zeer stroef, enkel met betalingsherinnering is het blijkbaar mogelijk om punctueel te zijn.
achterstallige betalingen
Ik krijg een mailtje van de boekhouding van On line fitness dat ik met achterstallige betalingen zit. nochtans is mijn contract al gestopt van 21/02/2021 (in corona tijd) waar niemand kan sporten nu geen probleem want dat is overmacht nu gaan ze facturen sturen voor dit te betalen. dacht het niet.ten 2 de voor je iemand daar te pakken krijgt moet je al 2 weken wachten je kan niemand contacteren of zien. enkel via mail. ik wil graag dat ze stoppen met mij lastig te vallen!
beëindigen contract
Beste,Via Test Aankoop kwam ik te weten dat contracten die omwille van overmacht niet worden uitgevoerd, kunnen worden beëindigd. Ik had al langer spijt van mijn lidmaatschap bij Online Fitness, maar begreep dat ik het abonnement niet meer kon beëindigen. Nu jullie omwille van overmacht gesloten zijn (verplichte sluiting om zo het coronavirus in te perken), wil ik deze kans aangrijpen om mijn abonnement toch nog op te zeggen. Ik mailde jullie hier vorige week over en jullie stelden mij een alternatief voor. Het contract beëindigen kan ik jammer genoeg niet. Ik wil jullie langs deze weg vragen mijn contract alsnog te beëindigen. Met vriendelijke groeten,Marga Breugelmans
Weigeren om abonnement te annuleren na 2 u bedenktijd
Op 5/3/19, 2 uur na het tekenen van 2 fitness abonnementen voor mijn dochter en mezelf en het betalen van 289,81€ lid & inschrijvingsgeld heb ik contact opgenomen met de fitness centrum om deze abonnementen te annuleren. Waarom? Omdat ik nadat ik thuis aangekomen was alles rustig op een rij gezet had en op dat moment voelde ik me er niet goed bij, ik voelde me bedrogen/opgelicht. Alles ging tamelijk vlug, een beetje uitleg, het rondleiden van de fitness zaal, de documenten om af te tekenen ingevuld, wanneer ik de vraag stelde of er geen andere formule was dan een abonnement kreeg ik te horen dat er nog meer begeleiding zou zijn, dit klonk nog duurder. Dan maar tekenen. Ondertussen was de rekening al gemaakt mocht ik mijn code van mijn bankcontact kaart intikken en kregen we elk een t-shirt en een elektronische sleutel. Over annuleringsvoorwaarden is er nooit over gesproken, en deze staan ook niet in de kleine letters achteraan gedrukt op de overeenkomsten. Deze voorwaarden werden ook niet getoond en heb ik ze pas ontdekt wanneer ik thuis was aangekomen. Is dit wel wettelijk geen annuleringsvoorwaarden? Ook geen belangrijke punten zoals het stopzetten van een lopende abonnement werden besproken, geen enkel voorwaarde. Enkel heeft de persoon gesproken over de mogelijkheid van de abonnementen te laten bevriezen de tijd van de vakantie of wanneer iemand gehospitaliseerd is bv. Wat met de bedenktijd van 14 dagen waarover iedereen toch recht op heeft? De persoon dat ik aan de lijn had op de avond van 5/3 was de zelfde persoon met wie ik 2 uur voordien contact had gehad en hij kon de abonnementen niet annuleren. Wie dan? Hij wist het niet, na aandringen kreeg ik het email adres van de dienst boekhouding. Na mij gesprek had ik nog meer het ge voel dat er iets niet klopte, dus heb ik onmiddelijk een mail naar die dienst gestuurd met de vraag om de abonnementen te annuleren. Dit kosteloos, gevraagd om het gestorte bedrag terug te storten en de domiciliëring voor de 2 abonnementen ook te annuleren. Geen antwoord, niet de dag nadien, en de dagen dat volgde. Ik heb verschillende rappels gestuurd, naar dit email adres, ook de fitness center teruggebeld om met iemand van de dienst boekhouding te spreken maar konden niemand doorverbinden,ze wisten ook niet wanneer ik een persoon van die dienst kon spreken, ….. Hun antwoord was het is een extern bedrijf, we hebben geen contact persoon, geen telefoon nr, we kunnen u niet doorverbinden, ….Zeer vreemd, het is nochtans de zetel van de groep On Line Fitness ?! Ondertussen heb ik de ongebruikte elektronische sleutels, de 2 t-shirts dat we gekregen hadden, voor elk dossier een bundeltje gemaakt met een kopij van het contract, een kopij van de mails en dit allemaal aan de verantwoordelijke van de fitness zaal in Outer afgegeven en laten aftekenen voor ontvangst. We hebben dus niets meer en hebben nooit gebruik gemaakt van de faciliteiten van de fitness centrum. Na de verschillende rappels op de mail dat ik had gestuurd heb ik na 5 dagen op een zondag eindelijk een reactie gekregen, deze zin kreeg ik te lezen Stopzetten is pas mogelijk vanaf de contractuele einddatum en indien het aantal betalende maanden minimum gelijk is aan de overeengekomen duur dit was het antwoord maar er was ook een voorstel, omdat ze echter veel begrip hebben voor mijn situatie. ... Ik mag uitzonderlijk de 2 abonnementen doorverkopen aan vrienden of aan familieleden maar met de volgende kosten : voor elk abonnement een wettelijke opzegtermijn van 2 maanden en een administratiekost van 34€.Mijn antwoord : misschien kunnen ze echt hun best doen, doorverkopen aan vrienden of familie zou ik zeker niet doen, ik voel mezelf bedrogen, ik wil zeker geen mensen bedriegen. Mijn voorstel is de 2 abonnementen overnemen voor de 2 volgende personen dat deze formules kiezen & beter zou zijn, gewoon de abonnementen annuleren zonder kosten aan te rekenen, dit zou pas eerlijk zijn en zeker na pas 2 u bedenktijd en geen enkel consumptie! Deze mail heb ik op 10 maart rond 16 u opgestuurd, gisteren middag 14/3 een rappel gestuurd en tot nu toe geen reactie.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten