Enige maanden geleden werd door On Line Fitness een abonnement verkocht aan mijn moeder voor twee jaar voor 59€/maand + 9€ voor drank. (uiterst uitzonderlijk dat dit voor zo'n lange periode is en zeker aan die prijs)Nu is het door omstandigheden niet mogelijk om op regelmatige basis te gaan fitnessen dus wilt zij het abonnement opzeggen. Nu krijgen we volgende mail terug van de boekhouding: Beste,Bedankt voor uw mail.Stopzetten is pas mogelijk vanaf de contractuele einddatum en indien het aantal betalende maanden minimum gelijk is aan de overeengekomen duur. Echter hebben we zeker begrip voor uw situatie en willen we u hoogst uitzonderlijk en enkel in dit uniek geval het volgende voorstellen:- ofwel draagt u de formule over aan een kennis of familielid. Deze laatste neemt dan minimaal dezelfde formule als uw huidige formule. Voor uzelf geldt dan een wettelijke opzegtermijn van 2 maanden en een administratiekost van 34€- ofwel schakelt u over op de kortere formule van 12 maanden, dit weliswaar aan de prijs van deze 12 maandformule.Wij denken dat dit een mooi voorstel is!? Tenzij u toch uw huidige formule wenst verder te zetten, laat u dan ons uw keuze weten, dan kunnen wij met u een afspraak maken om uw keuze in orde te brengen?Hiermee rekening houdend en verwijzend naar de rechtsgeldige overeenkomst hebben wij opgemerkt dat u nog onbetaalde perioden heeft.Hierbij vindt u een overzicht voor welke periodes u achterstallen heeft:Totaal = € 139,8 Mogen wij u daarom vriendelijk vragen om dit bedrag binnen de 7 dagen over te schrijven op rekening BE17 7340 5698 8721 met vermelding ‘achterstal lid 40393’.Alvast bedankt.Gelieve te noteren welke absurde 'opzegmogelijkheden' worden aangeboden. 1) Overdragen naar een familielid (dit ook nog met een 'wettelijke' opzegvergoeding van twee maanden). Waar geen juridische grondslag voor terug te vinden is in de wet en 2) het contract van 2 jaar reduceren naar een contract van 1 jaar. Kortom: het abonnement opzeggen voor een eenmalige vergoeding is onmogelijk, de klant wordt gedwongen om voor minstens 12 maanden te betalen.Dit is mijns inziens geen manier van werken, ik begrijp volledig dat er een vergoeding moet worden betaald bij het vroegtijdig beëindigen van een contract van bepaalde duur, maar dit blijk hier gewoon onmogelijk.De communicatie loopt ook zeer stroef, enkel met betalingsherinnering is het blijkbaar mogelijk om punctueel te zijn.