Terug

Weigeren om abonnement te annuleren na 2 u bedenktijd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: ON LINE FITNESS

15/03/2019

Op 5/3/19, 2 uur na het tekenen van 2 fitness abonnementen voor mijn dochter en mezelf en het betalen van 289,81€ lid & inschrijvingsgeld heb ik contact opgenomen met de fitness centrum om deze abonnementen te annuleren. Waarom? Omdat ik nadat ik thuis aangekomen was alles rustig op een rij gezet had en op dat moment voelde ik me er niet goed bij, ik voelde me bedrogen/opgelicht. Alles ging tamelijk vlug, een beetje uitleg, het rondleiden van de fitness zaal, de documenten om af te tekenen ingevuld, wanneer ik de vraag stelde of er geen andere formule was dan een abonnement kreeg ik te horen dat er nog meer begeleiding zou zijn, dit klonk nog duurder. Dan maar tekenen. Ondertussen was de rekening al gemaakt mocht ik mijn code van mijn bankcontact kaart intikken en kregen we elk een t-shirt en een elektronische sleutel. Over annuleringsvoorwaarden is er nooit over gesproken, en deze staan ook niet in de kleine letters achteraan gedrukt op de overeenkomsten. Deze voorwaarden werden ook niet getoond en heb ik ze pas ontdekt wanneer ik thuis was aangekomen. Is dit wel wettelijk geen annuleringsvoorwaarden? Ook geen belangrijke punten zoals het stopzetten van een lopende abonnement werden besproken, geen enkel voorwaarde. Enkel heeft de persoon gesproken over de mogelijkheid van de abonnementen te laten bevriezen de tijd van de vakantie of wanneer iemand gehospitaliseerd is bv. Wat met de bedenktijd van 14 dagen waarover iedereen toch recht op heeft? De persoon dat ik aan de lijn had op de avond van 5/3 was de zelfde persoon met wie ik 2 uur voordien contact had gehad en hij kon de abonnementen niet annuleren. Wie dan? Hij wist het niet, na aandringen kreeg ik het email adres van de dienst boekhouding. Na mij gesprek had ik nog meer het ge voel dat er iets niet klopte, dus heb ik onmiddelijk een mail naar die dienst gestuurd met de vraag om de abonnementen te annuleren. Dit kosteloos, gevraagd om het gestorte bedrag terug te storten en de domiciliëring voor de 2 abonnementen ook te annuleren. Geen antwoord, niet de dag nadien, en de dagen dat volgde. Ik heb verschillende rappels gestuurd, naar dit email adres, ook de fitness center teruggebeld om met iemand van de dienst boekhouding te spreken maar konden niemand doorverbinden,ze wisten ook niet wanneer ik een persoon van die dienst kon spreken, ….. Hun antwoord was het is een extern bedrijf, we hebben geen contact persoon, geen telefoon nr, we kunnen u niet doorverbinden, ….Zeer vreemd, het is nochtans de zetel van de groep On Line Fitness ?! Ondertussen heb ik de ongebruikte elektronische sleutels, de 2 t-shirts dat we gekregen hadden, voor elk dossier een bundeltje gemaakt met een kopij van het contract, een kopij van de mails en dit allemaal aan de verantwoordelijke van de fitness zaal in Outer afgegeven en laten aftekenen voor ontvangst. We hebben dus niets meer en hebben nooit gebruik gemaakt van de faciliteiten van de fitness centrum. Na de verschillende rappels op de mail dat ik had gestuurd heb ik na 5 dagen op een zondag eindelijk een reactie gekregen, deze zin kreeg ik te lezen Stopzetten is pas mogelijk vanaf de contractuele einddatum en indien het aantal betalende maanden minimum gelijk is aan de overeengekomen duur dit was het antwoord maar er was ook een voorstel, omdat ze echter veel begrip hebben voor mijn situatie. ... Ik mag uitzonderlijk de 2 abonnementen doorverkopen aan vrienden of aan familieleden maar met de volgende kosten : voor elk abonnement een wettelijke opzegtermijn van 2 maanden en een administratiekost van 34€.Mijn antwoord : misschien kunnen ze echt hun best doen, doorverkopen aan vrienden of familie zou ik zeker niet doen, ik voel mezelf bedrogen, ik wil zeker geen mensen bedriegen. Mijn voorstel is de 2 abonnementen overnemen voor de 2 volgende personen dat deze formules kiezen & beter zou zijn, gewoon de abonnementen annuleren zonder kosten aan te rekenen, dit zou pas eerlijk zijn en zeker na pas 2 u bedenktijd en geen enkel consumptie! Deze mail heb ik op 10 maart rond 16 u opgestuurd, gisteren middag 14/3 een rappel gestuurd en tot nu toe geen reactie.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform