Terug

Probleem opzeggen contract medische reden , sleept maanden aan door bewust slechte wil

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. B.

Naar: ON LINE FITNESS

23/10/2023

Contract afgesloten 08/2021 te ninove. ( fitness contract 59,95 en verplicht dranken abonnement 9,95 euro). Sinds maart 2023 tracht ik dit op te zeggen wegens fysieke problemen ( medisch) via verschillende kanalen (info gevraagd via online invulformulier, telefonisch contact met medewerker ninove en via het mail adres). Online formulier nooit feedback ontvangen, via telefoon afgescheept met de boodschap dat ze de procedure niet kennen en dat ik moest mailen (info@onlinefitness.be). Op deze mail nooit antwoord gehad. Nadien nogmaals herinneringsmail verzonden met de vermelding dat ik zelf de betaling zou stopzetten wegens geen reactie. Uiteindelijk heb ik eind April de domiciliering bij de bank stopgezet. Wegens bijna 3 maand geen reactie van hun. Een tijdje nadien in augustus 23 kreeg ik een verzoek om te openstaande betalingen te betalen. Hierbij gaf ik als antwoord nogmaals mee dat ik wens stop te zetten. In oktober kreeg ik nogmaals een herinnering met administratie kost van 19euro. Hierna kreeg ik pas info dat de stopzetten via officiële brief en dergelijke moest verlopen. Dit hebben ze dan officieel bevestigd op 11/10/23. Met hierbij een afrekening waarbij ik nog moet betalen tot 1/1/24. Zowel voor fitness als drank abonnement. Voor een dienst die ik niet meer kan gebruiken. Als iemand 3 keer vraagt sinds maart 23 voor een stopzetten en ze laten dit bewust aanslepen tot oktober 23 wegens gebrekkige communicatie en 0 klantvriendelijkheid ben ik niet van menig dat ik hen nog iets verschuldigd ben. Gezien ik tot 25 April steeds betalingen gedaan heb. Ze verwachten nu dat ik vanaf Mei 23 tot januari 24 ook nog ga betalen. Ter info: Ik ben al niet meer gaan fitnessen in 2023 en een groot stuk in 2022. Ik heb dan ook geen toegang meer want na enkele weken niet meer langs te gaan sluiten ze dit al af en die je terug via loket toegang te vragen. Ook groepslessen kan je dan niet meer online boeken.

Berichten (3)

ON LINE FITNESS

Naar: C. B.

22/10/2023

GeachteHet is jammer te lezen dat leden van testaankoop klachten openbaarkunnen zetten die berusten op foutieve informatie.Onze diensten hebben mevrouw altijd correct gea¯nformeerd aangaandehaar vragen tot stopzetting. In dit verhaal heeft mevrouw haar contractuele einddatum nogniet bereikt, deze gaat in na datum van 01-01-2024.Ook hier strookt mevrouw haar info niet met de waarheid. Destaratum van haar lidmaatschap 9776 is niet ingegaan vanaf 08/2021 maar welvanaf 04-01-2022.We hebben mevrouw hiervan gea¯nformeerd en het klopt idd. ook datmevrouw van onze diensten herinneringsbrieven ontving omdat er nog onbetaaldefacturen zijn. Dit is conform de algemene voorwaarden van de overeenkomstnormaal. In functie van mevrouw haar melding van een medische reden,hebben we haar een medische attest gevraagd om dit te kunnen staven, een attesthebben we van haar nooit mogen ontvangen, dan kunnen we deze vraag ook nietweerhouden.Dat het nemen van een drankenformule wordt verplicht klopt ookniet. We bieden onze leden een voordelige all-in drankenformule aan en dit isbij inschrijving een vrije keuze. Zoals bij alle sportclubs is het idd niettoegestaan om eigen dranken te nuttigen in onze clubs. Wie niet beschikt overde drankenformule kan de dranken afzonderlijk aankopen. Mevrouw heeft nu openstaande achterstallen omdat ze eenzijdigheeft beslist om haar betalingen stop te zetten. Wanneer de onbetaalde facturenoplopen, wat hier het geval is, kunnen wij haar de toegang ontzeggen, dit totwanneer mevrouw haar openstaande achterstallen heeft voldaan. Graag geven we ook nog mee dat we altijd in communicatie gaanmet onze leden, ook wanneer er betalingsproblemen zijn of wanneer leden hetmoeilijk hebben om de facturen te betalen. In dit verhaal heeft mevrouw achterstallen,en deze kunnen we niet kwijtschelden, wel kunnen we kijken naar een oplossingdie ervoor kan zorgen dat mevrouw de periode van de achterstallen alsnog kanopnemen na haar einddatum. Dit op voorwaarde dat de achterstallen wordenbetaald. Op deze manier zal mevrouw wel nog voor de volle 100% van haarlidmaatschap kunnen gebruik maken. Mevrouw mag ons hiervoor contacteren zodat we dit samen met haarkunnen in orde brengen. Wij hopen u met deze extra informatie goed van dienst te zijngeweest.Met sportieve en gezonde groeten,Team boekhoudingBoekhouding On Line Fitness**Deze mail werd verstuurd vanuit de boekhouding van On LineFitness onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkenning. Voorwat betreft communicatie m.betr.t. betalingen, geldt de situatie tot opdag van deze mail. Met eventuele terugvorderingen kan dus geen rekeninggehouden worden.** indienhet aantal betalende maanden minimum gelijk is aan de overeengekomen duurMedewerkers en begeleiders in de club worden niet op de hoogtegesteld van deze communicatie, zodat u niet gestoord wordt tijdens uwontspanning. ***deze leuke voorwaarden bevinden zich in de club. U kan hierterecht voor meer informatie of via reactie op deze mail.

C. B.

Naar: ON LINE FITNESS

23/10/2023

3 grote leugens in jullie bericht.1) altijd in communicatie? 2 Maanden geen antwoord ontvangen en nadien altijd zo vaag mogelijk. Behalve de dreigmailtjes tot betaling, die zeer duidelijk zijn. 2) geen medisch attest ontvangen? Je ontving er 2. En je hebt er al zeker nooit naar gevraagd en afgescheept. Stuur aub de mail waar je dit vroeg? 3) leden die geen toegang tot de fitness meer hebben en al maanden vragen om stop te zetten moeten deze drankformule blijven betalen? Zeer klantvriendelijk. En het is zeker iets dat iedereen opgedrongen werd toen ik startte. Ik zet alvast geen voet meer binnen in jullie club, jullie voorstel komt 6 maanden te laat. Toch bedankt.

ON LINE FITNESS

Naar: C. B.

25/10/2023

BesteWij gaan geen verdere welles nietes communicatie voeren via ditkanaal.  Dit is niet bevorderlijk voor de goede afloop van het dossier.Indien u ons na de mail van 30-4-23 (zie bijlage) , waarin we u informerenover de procedure, wel een medisch attest heeft gestuurd, dan moet hetontvangst hiervan zijn foutgelopen en vragen wij u vriendelijk om ons via mail eenkopie of duplicaat te bezorgen. Daarna zal onze dienst uw dossier heropenen.Alvast bedankt. Met sportieve en gezonde groeten,Team boekhoudingBoekhouding On Line Fitness**Deze mail werd verstuurd vanuit de boekhouding van On Line Fitnessonder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkenning. Voor watbetreft communicatie m.betr.t. betalingen, geldt de situatie tot op dagvan deze mail. Met eventuele terugvorderingen kan dus geen rekening gehoudenworden.** indienhet aantal betalende maanden minimum gelijk is aan de overeengekomen duurMedewerkers en begeleiders in de club worden niet op de hoogtegesteld van deze communicatie, zodat u niet gestoord wordt tijdens uwontspanning. ***deze leuke voorwaarden bevinden zich in de club. U kan hierterecht voor meer informatie of via reactie op deze mail.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform