Meest recente klachten

J. M.
12/09/2024

Herroepingsrecht niet gerespecteerd

Geachte mevrouw/heer, Op 18/06/2024 heb ik in uw online winkel een GRID™ Autosport gekocht, waarbij ik het bedrag van €24,7 voor verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 18/06/2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 19/06/2024 een mededeling in die zin gestuurd per e-mail. Op 19/06/2024 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd door geen nader gespecifiëerde redenen. Ik betwist het bovenstaande omdat de EU duidelijke regels heeft over herroeping. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van €24,7 . Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.

Opgelost
M. G.
4/07/2023

Reparatie responsiviteitssyndroom Joycon Nintendo Switch

Beste Ik stelde vast dat mijn Nintendo Switch Joycon Controller niet meer naar behoren werkte de controller ontving input zonder dat ik een input ingaf op het toestel. Daarom consulteerde ik een professionele derde om het toestel te repareren. Deze stelde echter vast dat het ging om 'Joycon Drift', door Nintendo ook wel het 'responsiviteitssyndroom' genoemd, en vertelde me dat ik dit gratis kon laten repareren door Nintendo zelf. Dit wordt bevestigd op hun website (https://www.nintendo.be/nl/Support/Contact/Reparaties/De-richtingsstick-van-de-Joy-Con-werkt-niet-of-niet-goed-responsiviteitssyndroom-of-zogenaamd-driften--1867803.html).Na mijn controller opgestuurd te hebben naar Nintendo, wordt mij echter meegedeeld dat er een probleem met het moederbord van de controller is, en dat dit losstaat van het responsiviteitssyndroom zoals beschreven op onze website. Daarom zou ik volgens Nintendo België een som van € 35.20 moeten betalen om het toestel te laten repareren, ofwel een som van € 11,00 om het toestel ongerepareerd terug te laten bezorgen.Op de website van Nintendo staat nochtans: Tot nader order zal Nintendo je in de Europese Economische Ruimte (EER), het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland geen reparatiekosten berekenen voor de reparatie van het responsiviteitssyndroom, ongeacht of dit door een defect of door slijtage komt.Mits ik verzekerd werd door de professionele derde partij dat het hier om joycon drift gaat, zijn er twee mogelijkheden: Enerzijds is het mogelijk dat de joycon drift- veroorzaakt wordt door het probleem met het moederbord, waardoor er hier alsnog beroep gedaan zou moeten kunnen worden op de regeling die getroffen wordt voor het responsiviteitssyndroom. Anderzijds is het mogelijk dat er, naast het probleem van joycon drift, een tweede bijkomend probleem met de controller is aan het moederbord. In dit geval zou er tevens nog steeds beroep moeten gedaan kunnen worden op de regeling mits hun website niet weergeeft dat een tweede bijkomend probleem een klant zou uitsluiten om beroep te doen op de regeling die getroffen word voor het responsiviteitssyndroom.Ik wens daarom nog steeds beroep te doen op de regeling die getroffen word voor het responsiviteitssyndroom i.e. een gratis reparatie van de Nintendo Joycon Controller.Alvast bedanktM.G.

Opgelost
B. V.
25/01/2021

Switch: geen connectie met monitor/tv

Beste,In 2019 heb ik problemen gehad met twee Switchen die ik heb gekocht in Dreamland. Ik heb dit toen ook aan jullie gemeld. Toendertijd was het probleem de USB-C-uitgang die stuk was. Uiteindelijk hebben we verrassend genoeg van Dreamland twee nieuwe Switchen gekregen. In eerste instantie was dit geweigerd. Nieuwe toestellen ontvangen in januari en april 2020. Sinds een aantal maanden kunnen we de Switch niet meer gebruiken op een TV of andere monitor. Toestel laad nog wel op in het Dockstation maar geen connectie via HDMI naar TV. Al geprobeerd met andere kabel en andere dockstations.Twee van de vrienden van mijn zoontjes hebben hetzelfde probleem. Kunnen jullie helpen?Groeten,Bart Vanduffel

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform