Terug

Reparatie responsiviteitssyndroom Joycon Nintendo Switch

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. G.

Naar: NINTENDO

04/07/2023

Beste Ik stelde vast dat mijn Nintendo Switch Joycon Controller niet meer naar behoren werkte de controller ontving input zonder dat ik een input ingaf op het toestel. Daarom consulteerde ik een professionele derde om het toestel te repareren. Deze stelde echter vast dat het ging om 'Joycon Drift', door Nintendo ook wel het 'responsiviteitssyndroom' genoemd, en vertelde me dat ik dit gratis kon laten repareren door Nintendo zelf. Dit wordt bevestigd op hun website (https://www.nintendo.be/nl/Support/Contact/Reparaties/De-richtingsstick-van-de-Joy-Con-werkt-niet-of-niet-goed-responsiviteitssyndroom-of-zogenaamd-driften--1867803.html).Na mijn controller opgestuurd te hebben naar Nintendo, wordt mij echter meegedeeld dat er een probleem met het moederbord van de controller is, en dat dit losstaat van het responsiviteitssyndroom zoals beschreven op onze website. Daarom zou ik volgens Nintendo België een som van € 35.20 moeten betalen om het toestel te laten repareren, ofwel een som van € 11,00 om het toestel ongerepareerd terug te laten bezorgen.Op de website van Nintendo staat nochtans: Tot nader order zal Nintendo je in de Europese Economische Ruimte (EER), het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland geen reparatiekosten berekenen voor de reparatie van het responsiviteitssyndroom, ongeacht of dit door een defect of door slijtage komt.Mits ik verzekerd werd door de professionele derde partij dat het hier om joycon drift gaat, zijn er twee mogelijkheden: Enerzijds is het mogelijk dat de joycon drift- veroorzaakt wordt door het probleem met het moederbord, waardoor er hier alsnog beroep gedaan zou moeten kunnen worden op de regeling die getroffen wordt voor het responsiviteitssyndroom. Anderzijds is het mogelijk dat er, naast het probleem van joycon drift, een tweede bijkomend probleem met de controller is aan het moederbord. In dit geval zou er tevens nog steeds beroep moeten gedaan kunnen worden op de regeling mits hun website niet weergeeft dat een tweede bijkomend probleem een klant zou uitsluiten om beroep te doen op de regeling die getroffen word voor het responsiviteitssyndroom.Ik wens daarom nog steeds beroep te doen op de regeling die getroffen word voor het responsiviteitssyndroom i.e. een gratis reparatie van de Nintendo Joycon Controller.Alvast bedanktM.G.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform