Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
defect toestel - geen omruiling binnen garantieperiode
Hallo, Ons Nespresso koffietoestel (VERTUO MAGIMIX NEXT), aangekocht bij Krëfel werkt na 3 maanden niet meer. We hebben het toestel ontkalkt en als dat niet voldoende was, telefonisch contact genomen met de hulpcentrum van Nespresso. Een dame heeft me dan een reiniging van het toestel laten uitvoeren, het oog (sensor) laten kuisen. Als het dan nog niet lukte, mocht ik terugbellen. Het toestel werkte nog niet. Teruggebeld (met dezelfde dame), en dan moest ik de Nespresso app installeren om een update uit te voeren. Die update hebben we samen enkele keren geprobeerd, maar lukte niet. Ik kreeg de melding dat het 's nachts automatisch zou uitgevoerd worden. Het toestel is heel de nacht aangesloten gebleven, wifi connectie ok, maar de update werd niet uitgevoerd. Opnieuw gebeld met de 'hulplijn' van Nespresso. Daar hebben ze me voorgesteld om een 'pickup' te regelen. Dan halen ze het toestel op voor herstelling, vermoedelijke duurtijd 10 a 14 dagen. Ik heb de man gezegd dat ik daar eigenlijk niet mee akkoord ben, omdat het toestel nog maar goed 3 maanden oud is en dat het toch niet kan dat omdat er een update niet kan uitgevoerd worden, wij geen koffie meer kunnen drinken. Een reservetoestel willen ze enkel maar leveren als we nog eens 250 capsules aankopen. Ik ben akkoord gegaan met de pickup, omdat we nog met een 20 dozen capsules zitten, die anders verloren gaan. Alles is telefonisch gebeurd, er is dus geen schriftelijke communicatie. De communicatie met de medewerkers is correct verlopen, zij doen ook maar hun job. Ik vind het voorstel van Nespresso onvoldoende en had graag een nieuw toestel ontvangen. Voor de capsules die we hebben geprobeerd hebben we wel een compensatie gekregen van één doos (van 10 stuks) vriendelijke groeten, Michel
Defecte machine wordt niet opgehaald
Hallo,Mijn Nespresso-toestel is defect. Ik heb dit gemeld op 27 september en nogmaals op 28 september. Omdat ik Ambassador klant ben reeds 13 jaar, zou mijn toestel dezelfde dag tussen 13 en 17u opgehaald worden. Telkens zonder resultaat. Ik heb nu (28 sept om 17u45) nogmaals naar het call-center gebeld. Men heeft opnieuw een poging gedaan om mijn toestel te plannen om op te halen. Intussen kan ik niet van mijn dure koffie genieten.
Niet geleverde items
Afgelopen weekend (04.06.2023) bestelde wij bij Nespresso 250 koffie capsules. In onze winkelmand stonden 2 geschenken, namelijke 2x receptieglazen en 1 cantuccini. Bij de levering vanmorgen waren deze items niet aanwezig. Voor deze bestelling gebruikte wij een kortingscode.Na contact met de klantendienst op 05.06.2023 werd er ons vermeld dat de geschenken niet geldig zijn met kortingscodes. Er werd gezegd dat er steeds vermeld word dat acties niet cummuleerbaar zijn met andere promoties. Promoties zijn verschillend van geschenken. Bij het vermelden dat na het ingeven van de kortingscode de geschenken nog steeds aanwezig waren in de winkelmand werd hier geen gehoor aan gegeven. Op deze manier word de klant misleid door verkeerde informatie dat men wel recht heeft op een geschenk. Indien men geen recht zou hebben op een geschenk zouden deze moeten verdwijnen na het ingeven van een kortingscode, maar dat was niet het geval. De geschenken waren na het ingeven van de kortingscode nog steeds zichtbaar in de winkelwagen dus verwacht de klant ook dat deze geleverd worden.
Nespresso Expert & Milk
Net zoals de Customer service bij Nespresso is dit toestel ver ondermaats. Door software probleem blijft toestel in ontkalkingsmodus vastzitten en dit zonder enige trigger, juist na het verlopen van de garantieperiode. Nespresso beweerd enkel zelf het probleem te kunnen oplossen en daar mag je nog eens 115€ - 150€ voor ophoesten. Toestel heeft enkel een volledige factory reset nodig, maar men weigert je pertinent verder te helpen. Noodgedwongen zal ik mijn machine moeten weggooien en zullen we een Philips L'OR moeten aankopen daar het absurd is zulke herstellingskosten te betalen voor een machine dat nooit goed gewerkt heeft. We zullen natuurlijk iedereen afraden om een Nespresso machine te overwegen in de toekomst.
Problemen met levering capsules Nespresso en betaling
Beste ik bestelde koffiecapsules bij Nespresso. Deze werden niet geleverd. Nespresso gecontacteerd, stuurden nieuwe bestelling die wel werd geleverd. Deze laatste bestelling werd betaald. Nu wordt ook gevraagd om eerste, niet geleverde bestelling te betalen omdat deze zogezegd( volgens koerierfirma) samen met tweede bestelling zou zijn geleverd, wat niet zo is. Reeds gedurende twee maanden Nespresso gecontacteerd. Ze weten dat er een probleem is bij de koerier vermits deze de eerste bestelling terug naar Nespresso diende te sturen en nooit gedaan heeft. Ze beseffen ook dat de zogenaamde tweede aanbieding van de eerste levering niet correct kan zijn vermits ze gevraagd hebben deze terug te sturen en NIET opnieuw aan te bieden. Resultaat na twee maanden en ettelijke telefoons naar Nespresso:Ik kan GEEN bestelling meer plaatsen want heb eerste (niet geleverde bestelling) niet betaald en koerier beweert dat ze wel is geleverd!!!! Ps ben reed sinds 2008 lid van Nespresso en plaats om de twee á drie maanden een grote bestelling
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten