Terug

defect toestel - geen omruiling binnen garantieperiode

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

M. V.

Naar: NESPRESSO BELGIUM

08/07/2025

Hallo, Ons Nespresso koffietoestel (VERTUO MAGIMIX NEXT), aangekocht bij Krëfel werkt na 3 maanden niet meer. We hebben het toestel ontkalkt en als dat niet voldoende was, telefonisch contact genomen met de hulpcentrum van Nespresso. Een dame heeft me dan een reiniging van het toestel laten uitvoeren, het oog (sensor) laten kuisen. Als het dan nog niet lukte, mocht ik terugbellen. Het toestel werkte nog niet. Teruggebeld (met dezelfde dame), en dan moest ik de Nespresso app installeren om een update uit te voeren. Die update hebben we samen enkele keren geprobeerd, maar lukte niet. Ik kreeg de melding dat het 's nachts automatisch zou uitgevoerd worden. Het toestel is heel de nacht aangesloten gebleven, wifi connectie ok, maar de update werd niet uitgevoerd. Opnieuw gebeld met de 'hulplijn' van Nespresso. Daar hebben ze me voorgesteld om een 'pickup' te regelen. Dan halen ze het toestel op voor herstelling, vermoedelijke duurtijd 10 a 14 dagen. Ik heb de man gezegd dat ik daar eigenlijk niet mee akkoord ben, omdat het toestel nog maar goed 3 maanden oud is en dat het toch niet kan dat omdat er een update niet kan uitgevoerd worden, wij geen koffie meer kunnen drinken. Een reservetoestel willen ze enkel maar leveren als we nog eens 250 capsules aankopen. Ik ben akkoord gegaan met de pickup, omdat we nog met een 20 dozen capsules zitten, die anders verloren gaan. Alles is telefonisch gebeurd, er is dus geen schriftelijke communicatie. De communicatie met de medewerkers is correct verlopen, zij doen ook maar hun job. Ik vind het voorstel van Nespresso onvoldoende en had graag een nieuw toestel ontvangen. Voor de capsules die we hebben geprobeerd hebben we wel een compensatie gekregen van één doos (van 10 stuks) vriendelijke groeten, Michel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform