Onaanvaardbaar

11 punten Info

Dit bedrijf heeft een slechte score


Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Meest recente klachten

L. D.
19/05/2025

Disproportionele boete en procedure fouten

Betreft: Disproportionele invordering administratieve boete NMBS Geachte mevrouw, heer, Hierbij dien ik een klacht in tegen de NMBS wegens onrechtmatige invordering en buitensporige kosten. Situatieschets In mei 2024 ontving ik een administratieve boete van de NMBS voor een vermeend gebrek aan geldig vervoersbewijs. Hoewel ik in het bezit was van een geldig vervoersbewijs, kon ik dit op het moment van controle niet tonen. Ik heb binnen de gestelde termijn van 30 dagen bezwaar aangetekend via het officiële contactformulier van de NMBS. Dit bezwaar is echter door een interne communicatiefout binnen de NMBS naar de verkeerde dienst ('Verkoop') gestuurd, en bijgevolg nooit behandeld. Onregelmatigheden in de procedure De NMBS beschuldigt mij onterecht van het niet tijdig reageren, terwijl hun eigen interne communicatiesysteem heeft gefaald. Een NMBS-medewerker heeft tegenover de Ombudsman Rail schriftelijk verklaard dat de boete zou wegvallen indien alleen de gerechtskosten werden betaald. De deurwaarder vordert echter het volledige bedrag, inclusief de oorspronkelijke boete. De NMBS was niet bereid tot een constructieve dialoog toen de miscommunicatie aan het licht kwam. Zonder verdere waarschuwing werd een gerechtsdeurwaarder (Modero) ingeschakeld die inmiddels beslag dreigt te leggen. Buiten proportie kosten Het meest schokkende aspect is de totale vordering van €959 voor een oorspronkelijke boete van €250. Deze bijna verviervoudiging van het bedrag is buitensporig en staat niet in verhouding tot de aard van de overtreding. Verzoek Ik verzoek Test-Aankoop deze zaak te onderzoeken en mij bij te staan in deze oneerlijke handelspraktijk. Ik ben van mening dat de NMBS: Haar interne communicatie moet verbeteren Verantwoordelijkheid moet nemen voor fouten in haar administratieve verwerking Een redelijke betalingsregeling moet aanbieden zonder disproportionele kosten Tot slot verzoek ik Test-Aankoop te onderzoeken of dergelijke praktijken structureel voorkomen en andere reizigers op vergelijkbare wijze worden behandeld. Ik ben uiteraard bereid aanvullende informatie te verstrekken indien gewenst. Met vriendelijke groet, M.R en L.D.

Afgesloten
J. D.
19/05/2025

Afgeschafte trein

Geachte, Klacht met referentie 0082574881. ik boekte op 12 januari 25 een ticket Antwerpen Berchem - Amsterdam voor 17 april 25 om 9:38. Referentie van het ticket : LKBNQRT. Op 17 april 25 diende ik een klacht in omdat de betrokken trein was afgeschaft, gevolg hiervan vertragingen, gemiste aansluitingen etc... Op 12 mei ll kreeg ik een mail met verontschuldigingen voor het uitblijven van een antwoord van uw diensten. Wanneer kan ik een antwoord verwachten en welke schadevergoeding is er van toepassing in dit geval ? Hoogachtend,

Afgesloten
J. D.
19/05/2025

Afgeschafte trein

Geachte, Klacht met referentie 0082574881. ik boekte op 12 januari 25 een ticket Antwerpen Berchem - Amsterdam voor 17 april 25 om 9:38. Referentie van het ticket : LKBNQRT. Op 17 april 25 diende ik een klacht in omdat de betrokken trein was afgeschaft, gevolg hiervan vertragingen, gemiste aansluitingen etc... Op 12 mei ll kreeg ik een mail met verontschuldigingen voor het uitblijven van een antwoord van uw diensten. Wanneer kan ik een antwoord verwachten en welke schadevergoeding is er van toepassing in dit geval ? Hoogachtend,

Afgesloten
T. M.
24/03/2025

stakingen

Ik betaal voor mijn zoon en mijn dochter een duur jaarabonnement om met de trein heen en weer te reizen naar school. Door de stakingen en de bijhorende afschaffingen van de piekuurtreinen kunnen mijn kinderen meer niet dan wel gebruik maken van hun treinabonnement. Ik betaal dus eigenlijk voor diensten die niet geleverd worden! Daarbovenop maak ik nog extra kosten door met de auto heen en weer te rijden zodat de kinderen tijdig op school geraken. De alternatieve dienstregeling houdt geen rekening met studenten die geen glijdende uren hebben maar 's morgens op school worden verwacht wanneer de schoolbel gaat. We moeten ook geen compensatie voor ons abonnement verwachten aangezien de stakingen steeds op voorhand aangekondigd worden.. MAAR: diensten die je aanbiedt en waarop mensen een abonnement nemen, kun je toch niet zomaar opzeggen..?!

Afgesloten
M. P.
28/01/2025

Terug betaling trein tickets

Beste, op 08 oktober 2024 heb ik tickets geboekt voor de eurostar van Amsterdam naar Antwerpen voor 19 januari 2025. De dag voordat ik vertrok keek ik op het internet en mijn tickets waren niet meer geldig en de trein stopte ook niet meer in Antwerpen. Ik ben nooit verwittigd geweest. Omboeken naar Brussel ging ook niet omdat trein reeds vol zal. Ik wil tenminste mijn tickets terug betaald zien. Dus ik stond daar in Amsterdam en heb hemel en aarde moeten verzetten om thuis te geraken. Ik heb reeds klacht ingediend maar als reactie krijg ik dat ik mijn klacht moet indienen naar de NMBS omdat ik mijn tickets samen kocht met andere tickets van de NMBS. Klachtnummer #0977754. . Mvg

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 9 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform