Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Annuleringskost onredelijk bezwarend
Beste heer De Schepper, Betreffende bestelling van een zetel, geplaatst op 14.09.2025 te Brecht De annulering werd de dag zelf, zondag 14.09.2025, telefonisch aan u gecommuniceerd. Op uw vraag werd op maandag 15.09.2025 nogmaals telefonisch en via e-mail de annulering meegedeeld. Naar verwachting is de schade die u geleden heeft door deze annulering gering. Bijkomend diende de zetel nog besteld te worden bij uw leverancier alsook lag de levertermijn minstens 2 maanden in de toekomst. Hoewel we alle begrip hebben dat voorwaarden noodzakelijk zijn voor een goede zaakvoering, worden de annuleringskosten van 30% zoals gestipuleerd in artikel 3 van uw voorwaarden als onredelijk bezwarend beschouwd. Wij verwachten geen vrijstelling van de annuleringskost maar wel een redelijk en proportioneel voorstel tot de geleden schade. Wij vragen om het reeds betaalde voorschot van 198 EUR te aanvaarden als annuleringskost voor de bestelling. Met vriendelijke groeten,
Slechte hoek in onze zetel
Beste, we hebben op 27/07/2017 een nieuw salon besteld bij u (salon shadow otm-2,5 rec kodiak 01.(geleverd op 03/11/2017leveringsbon nr 3230) We merkten na een paar dagen dat het hoekkussen dieper inzakte als al de andere.We hebben dan telefonisch contact opgenomen en er is iemand, na een paar weken , langs geweest.Dan hebben we een paar weken later een nieuw hoekkussen gekregen( 26/01/2018 leveringsbon 134) We hebben toen al gezegd dat het niet opgelost ging zijn daar het probleem in het geraamte van de zetel zit.Dus ff afgewacht en dan terug contact opgenomen en toen zei men ons dat ze een afspraak gingen maken om met de fabrikant langs .Wij enige tijd gewacht op reactie maar die kwam er niet. Dus weer telefonisch contact opgenomen en weer dat zelfde te horen gekregen en het was vergeten werk.Dus weer afwachten en geen reactie verkregen, nogmaals in de zaak gepasserd en weer met de zelfde smoes weg gestuurd.Dan ondertss ook via email begonnen maar daar hebben we zelfs NOOIT GEEN REACTIE OP GEKREGEN .Er zijn vanaf juni 2018 tot op heden verschillende mails en bezoeken in de winkel geweest maar nooit geen nuttige informatie verkregen. bij ons bezoek aan winkel was er de juiste persoon niet of was in bespreking en zou dan ons terug contacteren maar dat is nooit gebeurd.Dus willen we nu langs deze weg een oplossing proberen te bekomen. Graag als nog een herstelling en indien dit niet mogelijk is een schade vergoeding, we hebben voor een goede zetel betaald en niet gekregen.
niet levering van betaalde goederen - weigering terugbetaling
ik kocht bij Meubleta een kast, zetel en 2 nachtkastjes. Bij levering en na betaling bleek dat een deel van 1 nachtkastje ontbrak. Ik ben 5 maal langs gereden en verschillend malen telefonisch in contact geweest. De zaakvoerder wimpelde mij steeds af en ondanks zijn belofte om terug contact te nemen en de zaak op te lossen zijn we nu reeds 7 maanden verder.Hij beweert dat ze tussen mijn eerste en laatste bezoek éénmaal met een vrachtwagen en 2 man personeel speciaal zijn langs geweest (voor enkele onderdelen van 30 cm op 60 cm!!). Ik ben nadien nog langs geweest maar toch kunnen ze me de onderdelen niet meegeven.Ik heb de zaakvoerder, Eric De Schepper, telefonisch gevraagd de beide nachtkastjes terug te komen halen en mij het bedrag hiervan terug te storten. De zaakvoerder heeft mij dit telefonisch bevestigd. Echter na meer de 6 weken en enkele mails is hij van gedacht veranderd en nu weigert hij iets terug te betalen en de goederen terug te komen halen.
Verkoper wil geen garantie verlenen
Oorzaak klacht:In augustus 2017 namen wij onze nieuwe zetel in ontvangst. Deze zijn we zelf gaan ophalen in de winkel en hebben we zelf gemonteerd. Na nog geen jaar is er een kussen ingezakt waardoor de vering van de zetel tegen het textiel komt.Kort nadat het probleem zich ontwikkelde heb ik Meubleta gecontacteerd om samen tot een oplossing te komen.Na een paar dagen kreeg ik een man van de service afdeling aan de lijn om een afspraak te maken zodat hij de zetel en het probleem kon komen vaststellen.Het adres op de bestelbon verschilt van het adres waar wij nu wonen. Initieel had ik telefonisch met Meubleta een afspraak gemaakt maar kort nadien kreeg ik een tweede telefoon waarin Meubleta liet blijken dat ze 50 euro moesten aanrekenen om te komen kijken. Hier ga ik niet mee akkoord en is volgens mij niet correct.Ik heb een aantal mails verstuurd om het probleem uit te leggen en geprobeerd om samen tot een oplossing te komen. Meubleta heeft pas na meer dan een maand op mijn eerste mail schriftelijk (via mail) gereageerd dat ze het dossier verder gingen opmaken om hun rechten te vrijwaren.Dat enige schriftelijk weerwoord is nu ondertussen meer dan twee weken geleden. Vandaag 30/04 ging ik persoonlijk langs in de winkel om te informeren hoe de vork in de steel zat. De verantwoordelijke herhaalde meerdere malen dat ze niemand wouden laten komen zonder dat de som van 50 euro wordt betaald en dat hij verder niets met het dossier wil doen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten