Meest recente klachten

L. S.
16/08/2025

Klacht wegens non-conformiteit eettafel – onvoldoende zitruimte

Bij aankoop van een eettafel bij Meubelen Robbrecht (bestelnummer 014309) hebben wij uitdrukkelijk gevraagd of zes stoelen naast elkaar aan de lange zijde konden worden geplaatst, waarbij stoelen aan de kopse kanten geen optie waren. De verkoper verzekerde ons dat dit geen probleem zou zijn. Na levering blijkt echter dat de tafel slechts 140 cm effectieve zitruimte biedt, waardoor zes stoelen naast elkaar onmogelijk zijn. Dit probleem was bij aankoop niet zichtbaar en kon ook niet gecontroleerd worden. Het feit dat de verkoper nu spreekt over “geleverd en gemonteerd” is een directe consequentie van hun eigen nalatigheid, omdat zij vooraf geen correcte afmetingen konden verstrekken; wij hadden geen andere keuze dan de tafel te monteren. Volgens artikel 1649bis BW voldoet de tafel niet aan de eigenschappen die een koper redelijkerwijs mag verwachten en is zij dus non-conform, terwijl de verkoper de volledige verantwoordelijkheid probeert af te schuiven op “miscommunicatie”. Wij zijn hierdoor duidelijk de gedupeerden en verwachten dat de verkoper dit erkent en samen met ons een passende oplossing zoekt.

Afgesloten
Y. A.
26/12/2022

slechte stofkwaliteit - winkel weigert garantie

Beste, wij hebben sinds 17 mei een zetel aangeschaft van Meubelen Robbrecht.Na 2 maanden werd het al duidelijk dat de kwaliteit tegenslaagt. Door loskomende hechtingen en stoffen ziet onze zetel er al niet meer uit. Dit wordt alleen erger! (zie foto)Wij zijn een jong koppel zonder huisdieren of kinderen en lopen zonder schoenen in huis.Na contact te hebben opgenomen met de verkoper weigeren ze een reparatie of terugbetaling. Volgens hen zouden wij een scheermachine moeten aanschaffen om dit probleem te verhelpen. Ik heb hen gezegd dat het scheren van een zetel geen normale zaak is. Moest ons in de winkel dit gezegd worden hadden wij het product nooit gekocht.Wij hebben zelf het tool aangeschaft en geprobeerd maar dit is voor ons geen oplossing.

Afgesloten
S. V.
3/07/2021

Defecte manuele relax

BesteWij kochten bij jullie op 19 november 2019 een manuele relax twv €750.Mei 2021 stelden we vast dat de ligstand van de zetel dewelke manueel naar achter kan geduwd worden, niet meer werkte waardoor de zetel in permanente ligstand ligt. Op 4 mei stuurden we u een mail om dit te melden. Op 10 mei stuurden we een reminder en kregen we antwoord dat de zaak was overgenomen en dat het 2de mailadres het correcte was. Op uw vraag werd de aankoopfactuur verstuurd. Als antwoord werden we doorverwezen naar de 'oude eigenaars' (Tom van Belgameubel in Brugge). Op 11 mei hebben we Belgameubel gebeld en vermits er niet werd opgenomen hebben we deze een mail gestuurd met jullie in copy. Op 15 mei hebben we jullie een mail gestuurd om te melden dat we geen reactie kregen op onze mail, noch een telefonische reactie van Tom. Na tussenkomst van jullie belde Tom ons terug en liet hij weten dat de Deense fabrikant zou gecontacteerd worden om een technieker te sturen. Er werd reeds vermeld dat dit wel even kon duren. Op 17 mei hebben we jullie met Belgameubel in copy een samenvattende mail verstuurd met de vraag ons snel te laten weten als de technieker zou langskomen. We hebben opnieuw foto's doorgestuurd met het technisch defect.Eind mei belden we Belgameubel zonder dat er werd opgenomen. Op 8 juni stuurden we jullie beiden een mail voor een stand van zaken. We belden opnieuw en Tom liet weten dat er nog steeds geen nieuws was. Ik heb aangedrongen op een oplossing en liet weten dat er in het verleden van Robbrecht een technieker was langsgekomen. Tom liet ons verstaan dat hij die optie ging bekijken en nog eens bij de Deense fabrikant ging horen. Maar de 'beste technieker' van Robbrecht zou niet meer in dienst zijn en dus ging hij zich informeren. Opnieuw geen nieuws of update. Afgelopen donderdag 1 juli, belden we opnieuw naar Belgameubel. Tom was niet aanwezig (in het magazijn) en de dame aan de telefoon was niet echt behulpzaam. We vroegen naar het telefoonnummer van het magazijn, maar dat kon ze niet geven. Er was ook geen andere persoon die ons te woord kon staan. Hierop vroegen we onze boodschap door te geven aan Tom met de vraag ons voor het einde van de dag te bellen, zo niet zouden we de klacht escaleren via Test Aankoop. Ondertussen zijn we 2 dagen verder en hebben we nog steeds niemand gehoord. We hebben het gevoel dat onze klacht niet serieus genomen wordt en dat de communicatie zeer moeilijk verloopt. Graag een snelle oplossing. Gelieve geen rechtstreeks contact meer te nemen en te reageren via deze weg. groeten

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform