Meest recente klachten

P. M.
14/09/2024

Uitvoering van werken

Beste, Hierbij de e-mail aan Hervé Mees, dd 9 september 2024, die de klacht omschrijft, en waarop ik wederom geen antwoord krijg. Er is al een tijdje e-mail verkeer (vooral éénzijdig van mijn kant), en Whatsapp berichten gevoerd de laatste maanden met de medewerker van dhr Mees, Timo. Als er al antwoord kwam, was dit steeds een afwimpeling, enerzijds fabrieksfout, anderzijds fout van mezelf, nooit de fout van het bedrijf zelf (mongagefouten!). Uiteindelijk heb ik een afspraak gekregen op 30 augustus om de schade te constateren. Ik heb daar 3uur aanwezig geweest en dhr Mees en vooral zijn medewerkers hebben alle schade kunnen vaststellen, foto's, filmpjes en mondelinge toelichting. Ze hebben de geleiders vervangen en 2 ringen aan de schaar van het hefdak, die reeds aangetast waren door corrosie. Verder verwijs ik naar de mail hieronder. Beste, Het zeil is steeds naar binnen getrokken. Het zeil is langs de gehele rechterkant, alsook rechts voor en rechts achter niet goed aangespannen. Dat is duidelijk merkbaar wanneer het dak open staat, ook uw medewerker heeft dit geconstateerd tijdens de controle van de schade dd 30 Augustus. Daar heeft hij foto's en een filmpje van genomen. Bij het sluiten van het dak, zit het zeil ook achteraan tussen de afdichting, ook door uw medewerker en mezelf vastgesteld. Met de nieuwe geleiders hapert het dak niet meer bij het sluiten, dus deze waren in eerste instantie ook niet 100%. Verder zijn er ook nog de zwarte vlekken onderkant bed. Bij oplevering dd December 2023 heeft u gezegd dat u hiervoor de fabriek ging contacteren. Tot op heden nog geen antwoord. De caoutchouc rondom het dak is ook niet goed afgesloten, gat in en niet volledig dicht achteraan, door uzelf en 2 medewerkers geconstateerd. De siliconen waarmee het dak is vastgezet is zeer slordig uitgevoerd. Het bed zelf schuurt tegen de randen bij het op- en inklappen. Dat is die vrijdag een beetje bijgesteld, maar niet volledig opgelost. Dan is er nog het zijraam dat zo goed als onmogelijk open en dichtschuift, door uzelf en uw medewerkers geconstateerd.er is een verschil tussen stroef en vastzitten. Er is ook beschadiging aan het koetswerk door het slijpen van de opening voor de plaatsing raam. Ik heb 1 jaar ipv 6 maand moeten wachten op de afgesproken werken, door tekort aan personeel. Bij oplevering verkeerde de wagen in vuile en stoffige staat. Moet ik hieruit concluderen dat de werken zijn uitgevoerd door onervaren personeel? En is hier wat kunst- en vliegwerk toegepast? Ik heb de indruk dat u alles wilt afwimpelen op de fabriek en de klant. U bent mijn leverancier, niet de fabriek, dus is het aan u om uw verantwoordelijkheid op te nemen en zelf garantie te verlenen en ervoor te zorgen dat alles perfect wordt opgeleverd. Zoniet, ga ik verdere stappen ondernemen, nog deze week.

Afgesloten
A. D.
5/09/2024

Oplichting

Ruim 2 jaar geleden kopen we bij Belgian Bus Sales te Haacht een schoolbus die zou omgebouwd worden naar mobilhome. Hiervoor is het bekomen van een homologatie een noodzaak en dit kan alleen via een ombouwer met licentie. Zo komen wij bij Mees Mobility Center te Lochristi terecht... De zaakvoerder, Hervé Mees verzekert ons dat het ombouwen van voertuigen met inbegrip van homologatie zijn specialiteit is en hij op dit domein de absolute nr 1 is ! In het volste vertrouwen wordt de bus in perfecte staat door BBS in Lochristi afgeleverd… Niets liet vermoeden dat dit de grootste vergissing ooit zou worden… Anderhalf jaar later, op 22 februari 2024, krijgen we met de grootste moeite en na betaling van het dubbele (!) van de offerte een niet-gehomologeerd en in erbarmelijke staat onze bus daar weg. Niets is gelopen zoals beloofd werd... Het eigenlijke werk startte pas in september 2023 (met ruim 8 maand vertraging!), de bus stond toen al meer dan een jaar op de parking. Vanaf dat moment gingen wij wekelijks ter plaatse de werken bekijken en kregen de een na de andere ontgoocheling te verwerken. Mr Mees, de baas vonden wij (als hij er al was) altijd achter zijn computer, nooit zagen we hem in de werkplaats, hij had geen idee van wat er zich op de werkvloer afspeelde… Van bij het begin waren er ernstige communicatie problemen omtrent de planning voor de uit te voeren werken, de vereisten voor de homologatie. Telkens opnieuw waren er, niet afgesproken, uitgevoerde werken die nadien terug werden afgebroken of hersteld. Later zou blijken dat dit geklungel integraal gefactureerd werd aan een maximum tarief! Meerdere keren werden de werken stilgelegd/onderbroken om andere voertuigen voor te nemen en vonden we de bus terug op de parking of in een verloren hoek in de werkplaats… Steeds weer had Mees een uitleg en werden we met een kluitje in het riet gestuurd. Hij wou niets op papier plaatsen, het zou allemaal dik inorde komen… Eind januari 2024, na 3x te zijn afgekeurd werd het voor ons duidelijk dat de homologatie er nooit zou komen. De maat was vol, de bus moest daar zo snel mogelijk weg… Per mail laat Mees ons weten dat er eerst nog een saldo betaald moet worden. We krijgen een volledig uit de hand gelopen, niet gedetailleerde afrekening gepresenteerd waarbij alle werkuren en klein materiaal dubbel en dik gefactureerd werden. Dit was niet de afspraak, op de door ons gevraagde offerte stond immers duidelijk vermeld: "Voor leveren materiaal en plaatsing". Met Mees valt niet te praten, als we onze bus terugwillen moet er eerst betaald worden… Op 22 februari 2024 wordt hij uiteindelijk in een erbarmelijk vuile staat weggereden naar Roeselare… Bij aankomst bleken de 2 nieuwe batterijen volledig uitgebrand! Dag na dag stellen we nieuwe gebreken vast: een bundel elektrische draden werden bij Mees gewoon doorgeknipt waardoor de opstap deur niet open gaat, de achterlichten en de 360° camera’s niet werken, de sleutels van een afdek stop zijn verdwenen… Kortom, niets was afgewerkt of werkte naar behoren, wat ons droomproject moest worden heeft Mees in de 19 maanden dat de bus op zijn domein stond volledig kapot gemaakt, onze planning compleet overhoop gegooid en ons financieel opgelicht. We werden belogen en bedrogen, misleid, gechanteerd en respectloos behandeld. Alleen ons geld telt! Elke poging om nadien tot een minnelijke schikking te komen, was voor Mr Mees niet eens de moeite om te beantwoorden. Hij verkiest het kopen van valse 5* reviews… hoe laag kan iemand vallen? Mees Mobility Center te Lochristi, te mijden als de pest!

Afgesloten
H. S.
16/08/2022

onterechte factuur

Beste,Op 19/12/2019 heb ik een offerte aangevraagd voor de homologatie van mijn Fiat bus naar camper.Deze was reeds volledig ingericht als camper.De vraag bij de firma Mees : HOMOLOGATIE-CAMPER -3.5tonAntwoord met offerte :HOMOLOGATIEDOSSIER - BEVASYS - AANVULLINGCOC --> INSCHRIJVING ALS CAMPER 750,00€ + 21%btw.Na veel gedoe, eerst corona, vervolgens een bug in het systeem bij DIV vervolgens ziekte van personeelslid krijgen we na 2 jaar de zaakvoerder zelf te zien. Na het uitleggen van onze klacht besluit hij de auto te laten keuren voor verkoop zodat de papieren eindelijk in orde geraken.Nu krijg ik na 2.5jaar frustratie een factuur voor de keuring met een totaal van 658,72€. Herkeuring bleek nodig voor een defect mistlampje...Is dit normaal dat me dit wordt aangerekend alhoewel in de offerte duidelijk staat vermeld de homologatie van het voertuig en keuring -3.5tonTen slot van rekening is de Fiat niet gekeurd onder de 3.5ton...De factuur is nog niet betaald.Het mailverkeer vanaf dag 1 is beschikbaar.Dit heeft me al bloed zweet en tranen gekost en veel geduld en een hoop geld, zonet nog de taks voor het in verkeer brengen van het voertuig ontvangen...tuurlijk ik heb mijn eigen voertuig gekocht...amateurs of oneerlijk bedrijf?Zie ondermeer naar reviews op hun site.

Afgesloten
N. S.
13/04/2020

Homologatie camper

Betreft : klacht Mees Mobility Center Lochristi Op maandag 28 oktober 2019 brachten we onze Fiat Ducato binnen bij Mees Mobility Center te Lochristi. We sloten een overeenkomst om twee genormeerde zetels achterin te plaatsen, voorzien van veiligheidsgordels, alsook twee ramen – een ombouwing naar camper. De werken werden netjes en correct uitgevoerd. Bij afhaling werd er gevraagd om onmiddellijk het volledige bedrag te betalen, zijnde 6000 euro. Zoniet kon de wagen niet meegenomen worden. We betaalden, wetende dat het attest voor homologatie nog niet in orde was. Tevens betaalden we reeds voor deze homologatie 750 euro exclusief btw. Sinds november 2019 zijn we wachtende op dit attest. Elke keer we contact opnemen met Mees, wordt er ons gevraagd geduld te hebben. Het zou vastzitten bij Fiat, dan weer bij de overheid. Elke keer krijgen we een andere uitleg, worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Ondertussen zijn we mei 2020 en is dit nog steeds niets in orde. Waar de verantwoordelijkheid effectief ligt, is ons niet duidelijk. Feit is dat we een investering gedaan hebben van 6000 euro en onze zogenaamde omgebouwde camper al maanden niet kunnen gebruiken omdat we deze zonder attest niet kunnen verzekeren. Hierdoor hebben we ook al een geplande en betaalde reis moeten annuleren. Daar we geen gehoor krijgen bij deze firma, daar ook Fiat ons niet kan verder helpen, zien we ons genoodzaakt een klacht bij jullie neer te leggen. Vriendelijke groeten

Opgelost
R. D.
6/09/2018

Homologatie papieren

Wij hebben in 2014 onze auto ( Fiat Scudo ) laten ombouwen ( een doorzaksysteem en een oprijbrug ) bij Mees Mobility Center voor onze zoon Danté Deklerck die een rolstoelpatient is . Nu zijn 4 jaar na de verbouwingen de homologatie papieren nog steeds niet in orde . Normaal gingen we die drie maanden na de verbouwingen ontvangen . Ik heb in het begin maandelijks gebeld . Daarna zeker jaarlijks gemaild in totaal 6 keer , maar zonder veel reactie . Nu zijn we voor de eerste keer met onze auto naar de keuring geweest en hebben we die papieren dringend nodig .ik heb nu een week dagelijks gebeld en nog steeds zijn de homologatie papieren niet in orde dagelijks zeggen ze mij wij houden u op de hoogte , maar doen de moeite niet om mij eens terug te bellen .Zou u ons a.u.b. kunnen helpen ?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform