Beste,
Hierbij de e-mail aan Hervé Mees, dd 9 september 2024, die de klacht omschrijft, en waarop ik wederom geen antwoord krijg. Er is al een tijdje e-mail verkeer (vooral éénzijdig van mijn kant), en Whatsapp berichten gevoerd de laatste maanden met de medewerker van dhr Mees, Timo.
Als er al antwoord kwam, was dit steeds een afwimpeling, enerzijds fabrieksfout, anderzijds fout van mezelf, nooit de fout van het bedrijf zelf (mongagefouten!).
Uiteindelijk heb ik een afspraak gekregen op 30 augustus om de schade te constateren. Ik heb daar 3uur aanwezig geweest en dhr Mees en vooral zijn medewerkers hebben alle schade kunnen vaststellen, foto's, filmpjes en mondelinge toelichting. Ze hebben de geleiders vervangen en 2 ringen aan de schaar van het hefdak, die reeds aangetast waren door corrosie. Verder verwijs ik naar de mail hieronder.
Beste,
Het zeil is steeds naar binnen getrokken. Het zeil is langs de gehele rechterkant, alsook rechts voor en rechts achter niet goed aangespannen. Dat is duidelijk merkbaar wanneer het dak open staat, ook uw medewerker heeft dit geconstateerd tijdens de controle van de schade dd 30 Augustus. Daar heeft hij foto's en een filmpje van genomen.
Bij het sluiten van het dak, zit het zeil ook achteraan tussen de afdichting, ook door uw medewerker en mezelf vastgesteld. Met de nieuwe geleiders hapert het dak niet meer bij het sluiten, dus deze waren in eerste instantie ook niet 100%.
Verder zijn er ook nog de zwarte vlekken onderkant bed. Bij oplevering dd December 2023 heeft u gezegd dat u hiervoor de fabriek ging contacteren. Tot op heden nog geen antwoord.
De caoutchouc rondom het dak is ook niet goed afgesloten, gat in en niet volledig dicht achteraan, door uzelf en 2 medewerkers geconstateerd. De siliconen waarmee het dak is vastgezet is zeer slordig uitgevoerd.
Het bed zelf schuurt tegen de randen bij het op- en inklappen. Dat is die vrijdag een beetje bijgesteld, maar niet volledig opgelost.
Dan is er nog het zijraam dat zo goed als onmogelijk open en dichtschuift, door uzelf en uw medewerkers geconstateerd.er is een verschil tussen stroef en vastzitten. Er is ook beschadiging aan het koetswerk door het slijpen van de opening voor de plaatsing raam.
Ik heb 1 jaar ipv 6 maand moeten wachten op de afgesproken werken, door tekort aan personeel. Bij oplevering verkeerde de wagen in vuile en stoffige staat.
Moet ik hieruit concluderen dat de werken zijn uitgevoerd door onervaren personeel? En is hier wat kunst- en vliegwerk toegepast?
Ik heb de indruk dat u alles wilt afwimpelen op de fabriek en de klant. U bent mijn leverancier, niet de fabriek, dus is het aan u om uw verantwoordelijkheid op te nemen en zelf garantie te verlenen en ervoor te zorgen dat alles perfect wordt opgeleverd.
Zoniet, ga ik verdere stappen ondernemen, nog deze week.