Terug

Oplichting

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

A. D.

Naar: Mees Mobility Center

05/09/2024

Ruim 2 jaar geleden kopen we bij Belgian Bus Sales te Haacht een schoolbus die zou omgebouwd worden naar mobilhome. Hiervoor is het bekomen van een homologatie een noodzaak en dit kan alleen via een ombouwer met licentie. Zo komen wij bij Mees Mobility Center te Lochristi terecht... De zaakvoerder, Hervé Mees verzekert ons dat het ombouwen van voertuigen met inbegrip van homologatie zijn specialiteit is en hij op dit domein de absolute nr 1 is ! In het volste vertrouwen wordt de bus in perfecte staat door BBS in Lochristi afgeleverd… Niets liet vermoeden dat dit de grootste vergissing ooit zou worden… Anderhalf jaar later, op 22 februari 2024, krijgen we met de grootste moeite en na betaling van het dubbele (!) van de offerte een niet-gehomologeerd en in erbarmelijke staat onze bus daar weg. Niets is gelopen zoals beloofd werd... Het eigenlijke werk startte pas in september 2023 (met ruim 8 maand vertraging!), de bus stond toen al meer dan een jaar op de parking. Vanaf dat moment gingen wij wekelijks ter plaatse de werken bekijken en kregen de een na de andere ontgoocheling te verwerken. Mr Mees, de baas vonden wij (als hij er al was) altijd achter zijn computer, nooit zagen we hem in de werkplaats, hij had geen idee van wat er zich op de werkvloer afspeelde… Van bij het begin waren er ernstige communicatie problemen omtrent de planning voor de uit te voeren werken, de vereisten voor de homologatie. Telkens opnieuw waren er, niet afgesproken, uitgevoerde werken die nadien terug werden afgebroken of hersteld. Later zou blijken dat dit geklungel integraal gefactureerd werd aan een maximum tarief! Meerdere keren werden de werken stilgelegd/onderbroken om andere voertuigen voor te nemen en vonden we de bus terug op de parking of in een verloren hoek in de werkplaats… Steeds weer had Mees een uitleg en werden we met een kluitje in het riet gestuurd. Hij wou niets op papier plaatsen, het zou allemaal dik inorde komen… Eind januari 2024, na 3x te zijn afgekeurd werd het voor ons duidelijk dat de homologatie er nooit zou komen. De maat was vol, de bus moest daar zo snel mogelijk weg… Per mail laat Mees ons weten dat er eerst nog een saldo betaald moet worden. We krijgen een volledig uit de hand gelopen, niet gedetailleerde afrekening gepresenteerd waarbij alle werkuren en klein materiaal dubbel en dik gefactureerd werden. Dit was niet de afspraak, op de door ons gevraagde offerte stond immers duidelijk vermeld: "Voor leveren materiaal en plaatsing". Met Mees valt niet te praten, als we onze bus terugwillen moet er eerst betaald worden… Op 22 februari 2024 wordt hij uiteindelijk in een erbarmelijk vuile staat weggereden naar Roeselare… Bij aankomst bleken de 2 nieuwe batterijen volledig uitgebrand! Dag na dag stellen we nieuwe gebreken vast: een bundel elektrische draden werden bij Mees gewoon doorgeknipt waardoor de opstap deur niet open gaat, de achterlichten en de 360° camera’s niet werken, de sleutels van een afdek stop zijn verdwenen… Kortom, niets was afgewerkt of werkte naar behoren, wat ons droomproject moest worden heeft Mees in de 19 maanden dat de bus op zijn domein stond volledig kapot gemaakt, onze planning compleet overhoop gegooid en ons financieel opgelicht. We werden belogen en bedrogen, misleid, gechanteerd en respectloos behandeld. Alleen ons geld telt! Elke poging om nadien tot een minnelijke schikking te komen, was voor Mr Mees niet eens de moeite om te beantwoorden. Hij verkiest het kopen van valse 5* reviews… hoe laag kan iemand vallen? Mees Mobility Center te Lochristi, te mijden als de pest!

Bemiddeling door Testaankoop 09 september 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform