Meest recente klachten

F. E.
3/12/2023

Vrijgave rekeningen, erfopvolging

Beste,Sinds het overlijden van mijn papa in mei, Jacques Engels, duurde het 7 maand na ongelovelijk veel mails en telefoons een wettelijk verplichte vrijgave te kunnen realiseren met deze bank. Andere banken was de service en manier van erfopvolging/vrijgave wel ok.Als jarenlang lid zowel ik als mijn papa wens ik andere mensen/leden te waarschuwen dat ze deze zeer ongename ervaring niet meemaken. Beter iets meer kosten betalen en belgische bank nemen om geld te sparen of te beleggen.Notaris Rooman te Leuven verwittigde mij van steeds wederkerende problemen met deze bank. Geloofde het eerst niet, maar ik en mijn broer hebben tevens met de onbegrijpelijke slechte afhandeling /service van deze bank ervaren. We veronderstellen dat ze dit express doen om zo lang mogelijk profijt te hebben van het geld. Mijn mama die geld nodig had was de gedupeerde.Mvg. Frank Engels

Afgesloten
L. D.
17/10/2023

Niet-toepassen beloofde verhoging rentevoeten/getrouwheidspremie. Spaarbon gemist ter goeder trouw..

MeDirect,Betreft : niet toepassen beloofde rendementen inzake getrouwheidspremie.Op 30.06.23 ontving ik van MeDirect volgende mail : Naar aanleiding van de beslissingen van de ECB hebben wij besloten om de rente op onze MeDirect Fidelity Sparen Spaarrekening op te trekken. De nieuwe rente op deze Spaarrekening gaat in vanaf 04/07/2023. Naam van de Spaarrekening Vorige rente Aangepaste rente vanaf 04/07/2023 Basisrente Getrouwheidspremie Basisrente GetrouwheidspremieMeDirect Fidelity Sparen 0,50% 1,50% 0,60% 1,70%Voor alle duidelijkheid in dit bericht (gekopieerd uit mail en hier mogelijks niet correct weergegeven :vanaf 04.07.23 verhoogt u de basisrente naar 0,60% en de getrouwheidspremie naar 1,70%Als ik dit vandaag eens nazie in de MeDirect App vind ik (bij mij?) echter terug : basisrente 0,60% getrouwheidspremie (slechts) 0,60%Aangezien door het aanzienlijk saldo op deze rekening MeDirect Fidelity Sparen (voor uw mail saldo al volledig op deze rekening) met de BELOOFDE opbrengsten via uw mail en tevens vermeld op de website als hoog rendement https://www.medirect.be/nl-be/sparen/fidelity-spaarrekening/ leverde de huidige Staatsbon van de Federale regering mij slechts een meeropbrengst op van +- 140€. Ik besloot de administratieve rompslomp niet te doen (via officiële website of , via mijn andere bank, dan dus geld overschrijven van MeDirect naar deze bank en dan overschrijven voor de Staatsbon).Ik krijg van MeDirect ONBEGRIJPELIJKERWIJZE slecht het voormelde rendement op 1 jaar van 0,60 + 0,60 = 1,2 % ipv 2,3%Met de Staatsbon zou ik een opbrengst gekregen hebben van 2,81% netto en daar heb ik nu al flink spijt van. Nu is het trouwens te laat daarvoor.Bij mijn vorige klacht (inzake de verkoop van beleggingen door MeDirect zonder enig overzicht/detail) heb ik bijna een week moeten wachten op antwoord.Ik hoop dat via dit platform er vlugger een antwoord en correctie komt bij de juiste dienst, niet alleen voor mij maar voor alle gedupeerde klanten die MeDirect belooft maar niet geeft inzake opbrengsten.Gevraagde oplossing : correctie en herberekening, aanpassen vanaf 04.07.2023

Afgesloten
S. D.
17/12/2021

Actie Medirect aanbrengen nieuwe klant: 50 euro niet gekregen

Goedemiddag, ik heb n.a.v. een actie van Medirect een nieuwe klant aangebracht (zijnde mijn moeder). Ik heb daarvoor een link aangemaakt via mijn login en verstuurd naar mijn moeder. Samen met mijn moeder hebben wij een nieuwe rekening aangemaakt op haar naam via deze link. De code wordt automatisch ingevuld (zo staat ook te lezen in de toelichting van de actie). Nu weigert Medirect de uitbetaling van de 50 euro, zowel voor mij als voor mijn moeder. Ik ben hier uiteraard niet akkoord mee. Kunnen jullie mij helpen aub? Hartelijk dank.

Opgelost
R. T.
9/05/2020

openen spaarrekening

Geachte heer, mevrouwIn 2019 vroeg ik online een spaarrekening aan op naam van mijn vrouw en mij. Ik diende een bepaalde procedure te doorlopen, wat wij volledig volbrachten, maar nog steeds is die rekening niet actief. Wij kunnen niets zien noch een handeling uitvoeren. Ondertussen schreven wij een brief, telefoneerden wij verschillende keren en per mail ... Tijdens ons laatste telefoontje, beloofde men ons het gestorte bedrag, €1000.00, terug te storten. Is het mogelijk alles in orde te maken zodat wij de rekening kunnen gebruiken? Zo niet, het geld terug te storten op onze rekening zodat wij een andere spaarbank kunnen zoeken.HoogachtendRonny Tessenaere

Opgelost
A. C.
8/02/2020

vrijgeven van spaargelden

Ik heb een spaarrekening bij Medirect bank.Ik heb een appartement aangekocht in De Haan, ondanks ik voldoe aan de voorwaarden door de Bank gesteld, weigeren ze het geld vrij te geven. de voorwaarde was een kopie te ontvangen van de aankoopakte van de Notaris, waaraan ik voldaan heb, ze zouden de gelden dan 4 werkdagen nadien vrij geven. als je hun contacteert per mail, of telefonisch weigeren ze enige uitleg te geven waarom de gelden niet vrij gegeven worden.Je kunt natuurlijk niet argumenteren als je geen antwoord krijgt. ik moet de gelden Dinsdag 11/02/2020 ten laatste overmaken aan de notaris.Kunnen jullie dringend contact opnemen met de bank.Bedankt voor jullie tussenkomst , hun telefoonnummer 025180000

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform