Niet-toepassen beloofde verhoging rentevoeten/getrouwheidspremie. Spaarbon gemist ter goeder trouw..
Aard van probleem:
AndereKlacht
L. D.
Naar: Me Direct
MeDirect,Betreft : niet toepassen beloofde rendementen inzake getrouwheidspremie.Op 30.06.23 ontving ik van MeDirect volgende mail : Naar aanleiding van de beslissingen van de ECB hebben wij besloten om de rente op onze MeDirect Fidelity Sparen Spaarrekening op te trekken. De nieuwe rente op deze Spaarrekening gaat in vanaf 04/07/2023. Naam van de Spaarrekening Vorige rente Aangepaste rente vanaf 04/07/2023 Basisrente Getrouwheidspremie Basisrente GetrouwheidspremieMeDirect Fidelity Sparen 0,50% 1,50% 0,60% 1,70%Voor alle duidelijkheid in dit bericht (gekopieerd uit mail en hier mogelijks niet correct weergegeven :vanaf 04.07.23 verhoogt u de basisrente naar 0,60% en de getrouwheidspremie naar 1,70%Als ik dit vandaag eens nazie in de MeDirect App vind ik (bij mij?) echter terug : basisrente 0,60% getrouwheidspremie (slechts) 0,60%Aangezien door het aanzienlijk saldo op deze rekening MeDirect Fidelity Sparen (voor uw mail saldo al volledig op deze rekening) met de BELOOFDE opbrengsten via uw mail en tevens vermeld op de website als hoog rendement https://www.medirect.be/nl-be/sparen/fidelity-spaarrekening/ leverde de huidige Staatsbon van de Federale regering mij slechts een meeropbrengst op van +- 140€. Ik besloot de administratieve rompslomp niet te doen (via officiële website of , via mijn andere bank, dan dus geld overschrijven van MeDirect naar deze bank en dan overschrijven voor de Staatsbon).Ik krijg van MeDirect ONBEGRIJPELIJKERWIJZE slecht het voormelde rendement op 1 jaar van 0,60 + 0,60 = 1,2 % ipv 2,3%Met de Staatsbon zou ik een opbrengst gekregen hebben van 2,81% netto en daar heb ik nu al flink spijt van. Nu is het trouwens te laat daarvoor.Bij mijn vorige klacht (inzake de verkoop van beleggingen door MeDirect zonder enig overzicht/detail) heb ik bijna een week moeten wachten op antwoord.Ik hoop dat via dit platform er vlugger een antwoord en correctie komt bij de juiste dienst, niet alleen voor mij maar voor alle gedupeerde klanten die MeDirect belooft maar niet geeft inzake opbrengsten.Gevraagde oplossing : correctie en herberekening, aanpassen vanaf 04.07.2023
Berichten (10)
Me Direct
Naar: L. D.
Vertrouwelijk----------------------------------------------MeDirect Customer Service, 1 sep 2023 10:38 CESTBeste,Bedankt voor uw bericht, we hebben uw klacht goed ontvangen.We doen het nodige om zo spoedig mogelijk hierop terug te komen.Indien u nog verdere vragen heeft, horen wij dat graag via onze klantendienst. Wij staan u met veel plezier bij.U kan ons bereiken - per beveiligd bericht op uw online platform of- per mail via info@medirect.be of- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.Bedankt om te kiezen voor MeDirect.Met vriendelijke groeten,Uw MeDirect Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van MeDirect.[XYNJG5-79E0W]
Me Direct
Naar: L. D.
Vertrouwelijk----------------------------------------------MeDirect Customer Service, 1 sep 2023 10:38 CESTBeste,Bedankt voor uw bericht, we hebben uw klacht goed ontvangen.We doen het nodige om zo spoedig mogelijk hierop terug te komen.Indien u nog verdere vragen heeft, horen wij dat graag via onze klantendienst. Wij staan u met veel plezier bij.U kan ons bereiken - per beveiligd bericht op uw online platform of- per mail via info@medirect.be of- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.Bedankt om te kiezen voor MeDirect.Met vriendelijke groeten,Uw MeDirect Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van MeDirect.[XYNJG5-79E0W]
Me Direct
Naar: L. D.
DATA NOT AVAILABLE
Me Direct
Naar: L. D.
Vertrouwelijk----------------------------------------------MeDirect Customer Service, 4 sep 2023 16:04 CESTBeste,Bedankt voor uw geduld.De rente op de MeDirect Fidelity spaarrekening is momenteel 0,60% basisrente en 1,70% getrouwheidspremie. Indien u inlogt op uw platform, u klikt op uw spaarrekening en kiest voor 'rekeninggegevens' kan u dit terugvinden. Onze excuses indien het op de mobiele applicatie op 0,60% staat voor beide, we zijn hiervan op de hoogte en doen het nodige om dit zo spoedig mogelijk aan te passen. De rente loopt weliswaar correct op uw rekening als 1,70% en 0,60%.U kan per storting zien hoeveel getrouwheidspremie u momenteel heeft door op uw platform op uw spaarrekening te klikken en voor 'details getrouwheidspremie' te kiezen.Indien u van de nieuwe rente wenst te genieten en uw opgebouwde getrouwheidspremie wenst te behouden kan u uw bedrag overmaken naar een andere gereglementeerde spaarrekening (bv MeDirect Dynamic spaarrekening), en nadien terug overzetten (deze beweging kan u 3x per jaar per gereglementeerde spaarrekening doen). Opgelet: u moet het geld een volledige werkdag op uw spaarrekening laten staan voor u het terug overschrijft. Behalve op vrijdag, dan kan het pas op dinsdag, daarnaast krijgt u wel gelijk de nieuwe rentevoet voor de basisrente.Excuses voor enig ongemak.Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben gea¯nformeerd.Indien u nog verdere vragen heeft, horen wij dat graag via onze klantendienst. Wij staan u met veel plezier bij.U kan ons bereiken - per beveiligd bericht op uw online platform of- per mail via info@medirect.be of- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.Bedankt om te kiezen voor MeDirect.Met vriendelijke groeten,Uw MeDirect Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van MeDirect.[XYNJG5-79E0W]
L. D.
Naar: Me Direct
Echt, moet ik nu het bedrag overschrijven en dan terugzetten om van de nieuwe rente en getrouwheidspremie te genieten? Heb ik dit voordeel niet door het geld gewoon te laten staan?En zelf een nieuwe MeDirect Dynamics rekening openen speciaal daarvoor?Het antwoord is niet geheel duidelijk.In bijlage de foto van mijn app en de vermelde % waaruit mijn terechte vraagstelling bleek ten bewijze van mijn klacht.
L. D.
Naar: Me Direct
Echt, moet ik nu het bedrag overschrijven en dan terugzetten om van de nieuwe rente en getrouwheidspremie te genieten? Heb ik dit voordeel niet door het geld gewoon te laten staan?En zelf een nieuwe MeDirect Dynamics rekening openen speciaal daarvoor?Het antwoord is niet geheel duidelijk.In bijlage de foto van mijn app en de vermelde % waaruit mijn terechte vraagstelling bleek ten bewijze van mijn klacht.
Me Direct
Naar: L. D.
DATA NOT AVAILABLE
Me Direct
Naar: L. D.
Vertrouwelijk----------------------------------------------MeDirect Customer Service, 5 sep 2023 16:36 CESTRequest 5219390 "Klacht - Niet-toepassen beloofde..." was closed and merged into this request. Last comment in request 5219390:Beste,Bedankt voor uw geduld.De rente op de MeDirect Fidelity spaarrekening is momenteel 0,60% basisrente en 1,70% getrouwheidspremie. Indien u inlogt op uw platform, u klikt op uw spaarrekening en kiest voor 'rekeninggegevens' kan u dit terugvinden. Onze excuses indien het op de mobiele applicatie op 0,60% staat voor beide, we zijn hiervan op de hoogte en doen het nodige om dit zo spoedig mogelijk aan te passen. De rente loopt weliswaar correct op uw rekening als 1,70% en 0,60%.U kan per storting zien hoeveel getrouwheidspremie u momenteel heeft door op uw platform op uw spaarrekening te klikken en voor 'details getrouwheidspremie' te kiezen.Indien u van de nieuwe rente wenst te genieten en uw opgebouwde getrouwheidspremie wenst te behouden kan u uw bedrag overmaken naar een andere gereglementeerde spaarrekening (bv MeDirect Dynamic spaarrekening), en nadien terug overzetten (deze beweging kan u 3x per jaar per gereglementeerde spaarrekening doen). Opgelet: u moet het geld een volledige werkdag op uw spaarrekening laten staan voor u het terug overschrijft. Behalve op vrijdag, dan kan het pas op dinsdag, daarnaast krijgt u wel gelijk de nieuwe rentevoet voor de basisrente.Excuses voor enig ongemak.Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben gea¯nformeerd.Indien u nog verdere vragen heeft, horen wij dat graag via onze klantendienst. Wij staan u met veel plezier bij.U kan ons bereiken - per beveiligd bericht op uw online platform of- per mail via info@medirect.be of- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.Bedankt om te kiezen voor MeDirect.Met vriendelijke groeten,Uw MeDirect Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van MeDirect.[31P76G-D1WMK]
Me Direct
Naar: L. D.
Vertrouwelijk----------------------------------------------MeDirect Customer Service, 19 sep 2023 15:57 CESTBesteBedankt voor uw bericht.We zijn op de hoogte van het probleem op de mobiele app, een wijzigingsverzoek is reeds in de maak.De essentiele informatie toont de juiste premie, alsook op het online platform. Indien u de Fidelity premiegegevens wenst te raadplegen om te zien welke premies u krijgt op uw stortingen kan u dit doen via uw platform door op uw spaarrekening te klikken en voor 'details getrouwheidspremie' te kiezen. Daar ziet u per storting hoeveel % aan getrouwheidspremie u momenteel heeft.Wij gaan ervan uit u hiermee naar behoren te hebben gea¯nformeerd.Indien u nog verdere vragen heeft, horen wij dat graag via onze klantendienst. Wij staan u met veel plezier bij.U kan ons bereiken - per beveiligd bericht op uw online platform of- per mail via info@medirect.be of- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.Bedankt om te kiezen voor MeDirect.Met vriendelijke groeten,Uw MeDirect Team--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van MeDirect.[31P76G-D1WMK]
L. D.
Naar: Me Direct
Ik nam kennis dat MeDirect de fout in de app heeft rechtgezet, maar met alle "specialisten" moet een klant dit opmerken? Hieruit kwam echter voort dat een nieuwe rente //getrouwheidspremie slechts toepasbaar is na 1 jaar, tenzij (uit het persoonlijk antwoord dat andere lezers niet mogen lezen??)."Indien u van de nieuwe rente wenst te genieten en uw opgebouwde getrouwheidspremie wenst te behouden kan u uw bedrag overmaken naar een andere gereglementeerde spaarrekening (bv MeDirect Dynamic spaarrekening), en nadien terug overzetten (deze beweging kan u 3x per jaar per gereglementeerde spaarrekening doen)."Op uw website vond ik deze niet duidelijke vermelding : "Het gehanteerde tarief blijft ongewijzigd gedurende deze periode van 12 maanden en zal gelijk zijn aan het tarief dat van kracht was toen het geld werd gestort, zelfs als dit tarief in de tussentijd is gewijzigd."Maar inzake overzetten naar een andere rekening (te openen) en dan terugzetten is NIETS vermeld en voor ALLE klanten totaal onduidelijk maar in het voordeel van Me Direct : de klanten denken dat zij onmiddellijk van de nieuwe tarieven genieten hetgeen dus niet zo is (na een jaar pas!).Dit moet echte beter vermeld worden. Ik sluit mijn klacht af als "niet opgelost" en hoop dat velen dit lezen.Ik heb oa deze ontevredenheid (en andere klachten) ook gemeld in een laatste enquête en verkoos hierover teruggebeld te worden maar na bijna 2 weken nog niets.Hoeft dit nog? Als ik de google reviews nalees over Me Direct (gemiddelde 3 en echt veel ontevreden klanten) moet dit echt veel beter.Beleggen bij Me Direct zal ik zeker nooit meer doen (vermeld in de enquête).
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten