Meest recente klachten

J. M.
16/12/2025

Verschrikkelijk slechte service

Beste Frank, Jouw dienstverlening liep vanaf dag één al stroef : onbereikbaar via sms of telefoon. De installatie van onze zonnepanelen liep niet van een leien dakje en heeft een tijd aangesleept : installatie niet compleet, keuring liet op zich wachten, aarding was niet in orde, we konden nog niet op de app, enzovoort... De installatie gebeurde eind 2019 en was begin 2020 eindelijk volledig en eens alles op punt stond hadden we geen klachten. Begin 2024 merkten we dat de omvormer stuk was, blijkbaar al sinds november 2023... Wij dachten dat dit gemonitord werd door MDSolar? Na vele malen bellen en sms'en kregen we je uiteindelijk te pakken en bleek dat dit niet zo was. Maar je zou komen kijken : conclusie : omvormer was kapot. Er waren echter leverproblemen waardoor er geen nieuwe hervormer voorhanden was. Na weer weken bellen en sms'en ben je uiteindelijk een 'voorlopige' omvormer komen hangen terwijl de andere hersteld zou worden. Ondertussen was het april = 6 maand géén zonne-energie kunnen opwekken, wat resulteerde in een forse extra factuur van onze energieleverancier... We zijn op dat moment dus april 2024. Op 5 februari 2025 hebben we je terug gecontacteerd met de vraag of onze omvormer al gerepareerd was, want die voorlopige (niet gekeurd?) hing er nog steeds en daarvan konden wij geen gegevens zien in de SolarEdge app. Contact met Solar Edge zelf leverde niks op : we moesten het maar oplossen met jou (onbereikbare) verdeler van Solar Edge... Je was bereid de huidige omvormer te laten hangen mits betaling van een 'kleine' opleg van €300, over een reparatie van de oude werd niet meer gerept... We waren niet zo blij met deze etra kost maar ja, wat moesten we? We vroegen je een factuur op te maken (nee Frank, in het zwart betalen gingen we NIET doen, we wachten er trouwens nog steeds op...) Het heeft uiteindelijkenog tot april geduurd voor we eindelijk onze app opnieuw konden gebruiken. Maar daar stopt het niet, helaas. Wij hebben sinds kort een digitale teller en wilden onze premie aanvragen. Maar, o verrassing : daar is een keuringsbewijs en zo voor nodig. Wat we dus niet hebben. Daar hebben we niet bij stilgestaan op het moment dat de omvormer geplaatst werd, ook niet toen hij uiteindelijk bleef hangen. Maar wel heel belangrijk voor onze brandverzekering bedenken we nu ook... MD Solar (Frank) gecontacteerd : geen enkele respons... Solar Edge gecontacteerd : zoek het uit met de installateur. Zucht... Hoe lossen we dit op?

In behandeling
C. D.
16/04/2024

afrekening plaatsing zonnepanelen

Beste, Na de plaatsing van onze zonnepanelen ontvingen wij nog steeds niet de app om zowel het verbruik als de ontvangen energie te kunnen nakijken.Daarbij deed u bij ons een keuring van de zonnepanelen, hiervoor kreeg ik nog geen attest. Ik betaal graag de factuur, maar wens eerst zowel een goedwerkende app als een correct keuringsbewijs van u te ontvangen. Graag uw reactie,Met vriendelijke groeten,Christel De Maeyer

Afgesloten
A. D.
3/12/2022

Zonnepanelen niet (tijdig)aangemeld bij Fluvius

MDSolar is blijkbaar een bedrijf met, na ondertekening van de offerte (!) ,enkel een onbereikbare zaakvoerder als contactpersoon. Na plaatsing en keuring werd beloofd om diezelfde avond app en alle documenten aan ons over te maken. Installateur zou installatie aanmelden bij Fluvius.Pas na ruim een maand hebben wij de app ontvangen en heden, bijna 2 maand later, nog geen enkel document. Blijkt nu ook dat installatie niet is aangemeld binnen de verplichte 30 dagen waardoor wij de premie dreigen te mislopen en boetes riskeren. Fluvius adviseert nieuwe keuring door andere installateur maar wij vinden enerzijds niemand die bereid is dit te doen en willen ook niet opdraaien voor deze bijkomende kosten.Aangetekend schrijven voor ingebrekestelling zonder respons tot op heden en tijd dringt om recht op premie niet te verliezen.

Afgesloten
M. J.
29/01/2022

Batterij 10Kwh

Beste,op 13/11/21 hebben ze zonnepanelen, omvormer en batterij geplaatst van het met Huawei. We zijn 2 maanden verder en ik heb de batterij al 3 x handmatig moeten opstarten. Dit is niet de bedoeling denk ik. Stel ik ben enkele dagen weg dan heeft dit alles geen nut. Als ik dit meld dan zegt de verkoper van MDSolar, waar ik dit gekocht heb dat het bij Huawei ligt. Dat is simpel gezegd. en Nu ?Graag wil ik dit rechtgezet zien, oorzaak of andere batterij.Met dank om mij hierin verder te informeren.mvg

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform